Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Det låter inte särskilt troligt, med tanke på att de blev gripna redan på onsdagskvällen, precis före midnatt.

Kan ju ha varit flera larm, det första ledde till fyndplatsen och det andra till brottplatsen?
Citera
2014-06-23, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det låter inte särskilt troligt, med tanke på att de blev gripna redan på onsdagskvällen, precis före midnatt.
JA blev gripen på torsdagen.
Citera
2014-06-23, 20:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
När kunde man läsa om det på nätet då? Om det var sent på onsdag kväll var det antagligen då han ringde, det var min egen tolkning att det gick att läsa om det först på torsdag morgon.
Citera
2014-06-23, 20:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
När kunde man läsa om det på nätet då? Om det var sent på onsdag kväll var det antagligen då han ringde, det var min egen tolkning att det gick att läsa om det först på torsdag morgon.
JN och JH greps kring midnatt, det framgår av häktningsframställan. Kl 11:18 kom det in i tråden via Aftonbladets SMS att tre var gripna. Det finns alla anledning att tro att den tredje, JA, greps på förmiddagen. (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Citera
2014-06-23, 20:05
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
JA blev gripen på torsdagen.
Jag borde lära mig att läsa ikapp innan jag skriver...
Då kan jag alltså ha tolkat det rätt från början och det stämmer fortfarande med vad PM:aren fått för info.
Citera
2014-06-23, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag borde lära mig att läsa ikapp innan jag skriver...
Då kan jag alltså ha tolkat det rätt från början och det stämmer fortfarande med vad PM:aren fått för info.
Inget motsäger PM:aren.
Citera
2014-06-23, 20:10
Medlem
afvongreves avatar
Om jag har förstått flashbackinläggen rätt:

1. Jonna ringde till sin vän Jonathan: Hej, jag har råkat döda och stycka en tjej och kört kroppsdelarna till din arbetsplats. Skulle du kunna komma hit och hjälpa till lite?

2. Jonathan: ja visst kan jag göra det. Han åker dit och ser kroppsdelarna. Sedan åker de hem, där de senare blir gripna av polisen.

3. När de är där vid betongfirman ringer någon polisen, förmodligen Jonathans arbetskamrat JA. Han har inte försökt ringa kompisen Lovisa som bodde hos honom. Han bara råkar ringa polisen.
Citera
2014-06-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Om jag har förstått flashbackinläggen rätt:

1. Jonna ringde till sin vän Jonathan: Hej, jag har råkat döda och stycka en tjej och kört kroppsdelarna till din arbetsplats. Skulle du kunna komma hit och hjälpa till lite?

2. Jonathan: ja visst kan jag göra det. Han åker dit och ser kroppsdelarna. Sedan åker de hem, där de senare blir gripna av polisen.

3. När de är där vid betongfirman ringer någon polisen, förmodligen Jonathans arbetskamrat JA. Han har inte försökt ringa kompisen Lovisa som bodde hos honom. Han bara råkar ringa polisen.

Nja troligen såhär:

1. JH kontaktar JN antingen efter mordet eller efter dumpning av kroppen, troligen det sista för att lätta på sitt hjärta.

2. JN alt JH kontaktar polisen för att berätta var kroppen finns. Mord/dråp av kvinna konstateras på fyndplatsen varefter JN och JH häktas vid midnatt onsdag.

3. JA fattar misstankar torsdag efter att ha läst om mordet/ alt fattat misstankar (vetat om) redan tidigare och beslutar sig att kontakta polisen, han häktas.
Citera
2014-06-23, 20:26
Medlem
Quarrels avatar
Enligt ett PM har JH/JN:s lada rasat i dagarna. Någon mer som har sett, eller har en aning om anledningen?
Citera
2014-06-23, 20:27
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Nja troligen såhär:

1. JH kontaktar JN antingen efter mordet eller efter dumpning av kroppen, troligen det sista för att lätta på sitt hjärta.

2. JN alt JH kontaktar polisen för att berätta var kroppen finns. Mord/dråp av kvinna konstateras på fyndplatsen varefter JN och JH häktas vid midnatt onsdag.

3. JA fattar misstankar torsdag efter att ha läst om mordet/ alt fattat misstankar (vetat om) redan tidigare och beslutar sig att kontakta polisen, han häktas.

Men Jonna och Jonathan bodde ju ihop. Kunde de inte bara prata med varandra hemma? Det kanske är det du menar? Greps båda två i hemmet? Det kanske vi inte vet än.
Citera
2014-06-23, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt ett PM har JH/JN:s lada rasat i dagarna. Någon mer som har sett, eller har en aning om anledningen?

När livet väl börjar rasa ihop så kommer det ena efter det andra.

Blåser det i trakten?
Citera
2014-06-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
När livet väl börjar rasa ihop så kommer det ena efter det andra.

Blåser det i trakten?

Inte nämnvärt om jag ska vara ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in