Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 09:15
Medlem
fontanellknulls avatar
"Enligt grannen kan upprinnelsen till det som sedan slutade på värsta tänkbara sätt ha börjat redan på gatan utanför lägenheten, där kvinnan hittades död ."

Skulle kunna tolkas som att hon hittades död utanför på gatan.
Citera
2014-06-23, 09:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellknull
"mer troligt", varför?
När MGM sitter ordentligt i klistret så har det blivit ett standardförfarande att stänga fejan. Det kan ju även vara snuten som råder till att göra det för de har ju trots allt ansvar för säkerheten för MGM och hans anhöriga. Skulle MGM vara totalt oskyldig så finns det ju ingen anledning att stänga fejan utan tvärtom bara fortsätta som att allt är precis som vanligt.
Citera
2014-06-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Enligt en restaurangägare som Expressen har varit i kontakt med ska de båda dock ha varit tillsammans tidigare under dagen när de åt lunch ihop.
– De var stammisar och åt här ofta, säger restaurangägaren.

Skumt att hennes vänner då sagt att de inte hade nån aning vem killen var?

När har de sagt detta? Jag vet nämligen flera av BOs vänner som känner MGM.
Citera
2014-06-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
När MGM sitter ordentligt i klistret så har det blivit ett standardförfarande att stänga fejan. Det kan ju även vara snuten som råder till att göra det för de har ju trots allt ansvar för säkerheten för MGM och hans anhöriga. Skulle MGM vara totalt oskyldig så finns det ju ingen anledning att stänga fejan utan tvärtom bara fortsätta som att allt är precis som vanligt.

Jag skulle utan tvekan stänga min facebook om det ryktades på flashback att jag var kvinnomördare, även om jag var oskyldig och jag är knappast den enda som skulle det.
Citera
2014-06-23, 09:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Jag skulle utan tvekan stänga min facebook om det ryktades på flashback att jag var kvinnomördare, även om jag var oskyldig och jag är knappast den enda som skulle det.
Men den misstänkte greps innan tråden startade, och kunde därför inte stänga ner.
Citera
2014-06-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det kan mycket väl bero på att killen är neger och hon från Balkan. Inte alla på Balkan gillar negrer. Det var kanske en del av spänningen i relationen.
Jorå kan va så! Men ja tror han ville knulla, de ville inte hon! O så gick de som de gick, blev hon strypt eller hur dog hon?
Citera
2014-06-23, 10:21
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopheras
När har de sagt detta? Jag vet nämligen flera av BOs vänner som känner MGM.

Jag tror det sades så tidigt till Aftonbladet, innan nån visste något. Du får titta i de tidiga artiklarna, jag tror Ab. Jag blev också förvånad över uttalandet men nån sa det till tidningen innan man egentligen fatta vad som hänt. För jag vet också att de alla känner varandra väl.
Citera
2014-06-23, 12:22
Medlem
Den här grannen måste vara helt jävla sjuk i huvudet. Så du väntade på att dom skulle mörda varandra?

"Kvinnan säger att hon tänkte "nu mördar de varandra".
– Jag glömmer det aldrig. Sedan kom det blåljus, så hela mitt sovrum lystes upp. Men jag tittade aldrig ut på gatan, säger hon."
Citera
2014-06-23, 12:24
Medlem
FORTFARANDE inte fått svar på VEM som larmade? Var det MGM? Granne?
Citera
2014-06-23, 12:30
Medlem
fontanellknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trustfew
Den här grannen måste vara helt jävla sjuk i huvudet. Så du väntade på att dom skulle mörda varandra?

"Kvinnan säger att hon tänkte "nu mördar de varandra".
– Jag glömmer det aldrig. Sedan kom det blåljus, så hela mitt sovrum lystes upp. Men jag tittade aldrig ut på gatan, säger hon."
Ja, hon verkar ju ganska väck i skallen, när hon till och med tänkte att dom skulle mörda varann.
Citera
2014-06-23, 12:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellknull
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Mer troligt att hans advokat har stängt ner det till honom för han vet att det inte ser så bra ut för hans klient.
"mer troligt", varför?
Därför att killen har tillgång till sin advokat, men mycket svårare att kommunicera med sina kompisar, där han sitter för närvarande.
Citera
2014-06-23, 12:33
Medlem
Yugens avatar
Av allt som kommit fram, tycker att konfrontation på grund av svartsjuka låter rimligt.

För mig det mest intressanta är att de kände varandra, även var stammisar på en restaurang som de åt lunch precis den dan men ändå firade midsommar åt skilda håll.

Vilket får mig att ana att A.F fick reda på att hon varit ute, medan hon kanske tidigare under deras lunch sagt att hon skulle bara stanna hemma och hade inget speciellt för sig.

Det skapar hos honom svartsjuka/kontrollbehov så fort han får veta från nån tredje part, från McDonalds och sitt sällskap tar sin cykel för att konfrontera henne om det. Kommer dit, väntar på henne utanför, där konfrontationen inleds och fortsätter vidare inne i lägenheten.

Att grannen hörde en mansröst skrika "hjälp", kan helt enkelt bero på dennes panik när denne väl insåg, att hon var borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in