Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 17:46
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
När hände det senast i Sverige att en så ung tjej STYCKAT ett lik? Måste ha varit sen eldkvarn brann.

Det är det andra kända fallet i svensk kriminalhistoria (sedan Eldkvarn brann eller kanske till och med byggdes).

Mordet Gabriel Kisch 1998 är det andra fallet. Utfördes av den 34 år yngre hustrun Maria K, som verkade vara rejält rubbad. Det fanns visserligen ekonomiska motiv till mordet, men samtidigt betecknades styckningen som sexualaggressiv: genitalierna skar hon bort och huvudet grillade hon visst i ugnen.

Är det Jonna som mördat och styckat kroppen är fallet unikt, med både kvinnligt BO och GM.

http://svenskamord.se/index.php?topic=689.0
Senast redigerad av FUP-12 2014-06-22 kl. 17:49.
Citera
2014-06-22, 17:48
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Nej, men advokaten är inte mer än människa och kan därför säga fel. Han har knappast betalt för att prata med media, eller hur. Det är vad han gör i rättssalen som han har betalt för.
Helt oväsentligt för saken, men för att hålla det korrekt kan jag berätta att det är en kvinnlig advokat.

Det är nog riktigt att advokaten inte har betalt för att prata med media.
Hon kanske skärper till sig när hon har betalt.
Citera
2014-06-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
JN, han jobbar i närheten.

Visst var det han som hade en T-shirt med reklamtext "Betong ..?".
Citera
2014-06-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Helt oväsentligt för saken, men för att hålla det korrekt kan jag berätta att det är en kvinnlig advokat.

Det är en ny advokat, hon blev upptagen i advokatsamfundet den 31 januari 2014.
Citera
2014-06-22, 18:00
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Styckmord? Är det bekräftat att kroppen är styckad?

Rubriceringen kan iof ändras till dråp och då har vi ev. ytterligare ett fall av styckdråp under uppsegling, intressant att följa utvecklingen.

Nej, nu var det jag som var slarvig. Om BO är styckad eller inte vet vi inte säkert.
Citera
2014-06-22, 18:03
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Jag tänker nog att det vore rejält pinsamt för t.ex Aftonbladet (var de först med uppgiften?) om det inte skulle stämma, så pass pinsamt att till och med AB har ganska bra på fötterna innan de påstår en sån sak. Men man vet aldrig, i VB-fallet gick polisen ut med uppgiften direkt. Varför är de så förtegna i det här fallet?

Desinformation är ibland en del av utredningsarbetet.
Citera
2014-06-22, 18:04
Medlem
Är det troligt att JN är den som avslöjade detta till polisen, eller finns det någon som hittade säckarna och larmade
Citera
2014-06-22, 18:07
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
En "vanlig tjej med temperament" mördar och styckar inte en annan människa. Om det nu är det som har skett. Hon behöver inte vara psykopat, men helt hundra i huvudet kan hon inte vara.

Det är så du tycker att det borde vara. Verkligheten ser ibland annorlunda ut. Läs vad jag skrivit tidigare så kanske du förstår.
Citera
2014-06-22, 18:09
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Desinformation är ibland en del av utredningsarbetet.
Jag försöker föreställa mig på vilket sätt det skulle gynna utredningsarbetet att gå ut med att kroppen är styckad, om den inte är det, men det går inget vidare...
Citera
2014-06-22, 18:11
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom

Just det, helt oväsentligt för saken.

Det finns massor massor massor av advokater ute i verksamhet. Hur många av dessa tror du är vana att bli intervjuade av TV?

Btw, jag är man. Dessutom jämställd. Ifall du trodde att du skulle få in en poäng där...
Citera
2014-06-22, 18:12
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
http://na.se/nyheter

Enligt JNs advokat kände JN inte offret

Pratar du om samma mord som vi andra???
Citera
2014-06-22, 18:12
Medlem
Desert-eagles avatar
Citat:
Jag försöker föreställa mig på vilket sätt det skulle gynna utredningsarbetet att gå ut med att kroppen är styckad, om den inte är det, men det går inget vidare...

Aftonhoran säger att enl källor är kroppen är styckad,vilket nog kan tas med en nypa salt,AB är inte den mest pålitliga källan precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in