2014-06-21, 23:33
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....en-pa-hisingen

En man i 40-årsåldern har blivit knivad strax efter åtta vid en restaurang på björlandavägen.
Han verkar ha klarat sig hyfsat men kniven verkar suttit i handen eller axeln.
Någon som vet vilken restaurang, BO, GM, tillhörighet etc. det gäller?
Björlanda är ju inte, vad jag vet, med i nån öppen konflikt även om skit händer där då och då.
Citera
2014-06-21, 23:49
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Man knivhuggen på Hisingen/Gbg

/ Moderator
Citera
2014-06-21, 23:50
Medlem
Det talas snarare vägen som går ut mot Björlanda. Jag har åkt i det området ett par gånger för något år sedan, men jag kan inte minnas några restauranger längs den vägen som skulle ha öppet en dag som denna. Jag vet att det finns en pizzeria i början av Björlandavägen östra del och en annan längs vägen precis innan Länsmansgården, men jag tvivlar som sagt på att någon av de skulle ha varit öppna. Jag har inte varit i området på länge så det kan ju ha uppkommit någon ny restaurang, men området känns ändå inte som ett ställe fullt av restauranger.
Citera
2014-06-22, 00:14
Medlem
elpirros avatar
Det har alltså hänt på en uteservering så kan det ha skett vid Rosa Mi? Pomodoro på Bjurslättstorg? Eller kanske på Taksim nedanför Länsmansgården? Känslan säger runt Rosa Mi. Dessa är väl de enda ställena som har nåt man kan kalla uteservering på längs Björlandavägen.
Citera
2014-06-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Det har alltså hänt på en uteservering så kan det ha skett vid Rosa Mi? Pomodoro på Bjurslättstorg? Eller kanske på Taksim nedanför Länsmansgården? Känslan säger runt Rosa Mi. Dessa är väl de enda ställena som har nåt man kan kalla uteservering på längs Björlandavägen.

Men Rosa Mi har ju inte öppet vid 20? Kan vara pizzerian innanför också. Eller ett möte vid stängd restaurang?
Citera
2014-06-22, 01:02
Medlem
Rosa Mi har stängt enligt deras facebook sida under midsommar helgen, men mittimot ligger ju pizzeria Sera, som hade en uteservering förut iaf vad jag minns, ingen aning om det är den det gäller dock, adressen till dessa är Nansensgatan
Citera
2014-06-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noonespecial
Rosa Mi har stängt enligt deras facebook sida under midsommar helgen, men mittimot ligger ju pizzeria Sera, som hade en uteservering förut iaf vad jag minns, ingen aning om det är den det gäller dock, adressen till dessa är Nansensgatan
Det rör sig förmodligen om Restaurant Taksim upp emot Länsmansgården blått hus som tidigare varit en liten servicebutik
Citera
2014-06-22, 20:25
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 389wantedSock
Det rör sig förmodligen om Restaurant Taksim upp emot Länsmansgården blått hus som tidigare varit en liten servicebutik

Jag var ett stenkast därifrån hela kvällen igår, märkte aldrig några blåljus eller något slags tumult. Taksim är inte känt för att ha något bös till kunder direkt, utan tvärtom. Mycket barnfamiljer och allmänt lugnt folk som brukar äta där. Är du säker på att det rör sig om Taksim?
Citera
2014-06-24, 12:08
Medlem
Det hände på terassen på Taksmin, det var till mig 2 okända kom fram och krävde pengar men när dom inte fick det fick jag några smällar och blev huggen i armen.
Dom inne på resturangen tog väldigt bra hand om mig och ringde ambulans och polis
Det kom 3 polisbilar och ambulans
Senast redigerad av perik9 2014-06-24 kl. 12:13.
Citera
2014-06-24, 21:51
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perik9
Det hände på terassen på Taksmin, det var till mig 2 okända kom fram och krävde pengar men när dom inte fick det fick jag några smällar och blev huggen i armen.
Dom inne på resturangen tog väldigt bra hand om mig och ringde ambulans och polis

Beklagar det du råkade ut för. Låter som ett par fega loosers. Säkert lokala förmågor.

Vad var det för typer. Unga, äldre? Invandrare, wt, pundartyper?
Sa dom något annat än att dom ville ha pengar?
Senast redigerad av Dirty.Harry 2014-06-24 kl. 21:53.
Citera
2014-06-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perik9

Fy fan, drog dom mot fyrklöverhållet sen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in