Citat:
Ursprungligen postat av
anordman
Troligen sant.
De åkrar som finns till den gården ligger så att säga "mitt i byn" tillsammans med huset.
Skulle det finnas en enda hypotetisk hasch-planta så skulle den synas så fort den var 3dm+ av alla andra i byn.
Absolut ingen gård man köper för planerade ljusskygga aktiviteter.
Och eftersom jag varit inne i huset när den var till salu så vet jag att övervåningen var separat inredd sedan säkert 40-talet med en egen lägenhet om än sliten.
Okej men isf så låter de rimligt att de inte är inblandade. Men detlär ju komma fram oavsett. Tyckte det var lustigt att de ställt upp på intervju angående bärplockning om de planerat att ägna sig åt ljusskygga aktiviteter. Inte för att en artikel i lokalblaskan är en stor grej men man försöker väl hålla sig ur rampljuset om man sysslar med stroa drogaffärer.
Sen kanske de urskuldar sig lite väl med sin förklaring, om gm inte var häktad kanske han också satt upp en lapp så hade vi kunnat höra hans historia med
Edit: Tycker deras föklaring känns lite skev faktiskt. Varför måste de berätta så noga att det är en kompis till ex-mannen och att de minsann försökte hjälpa honom sluta med missbruk och kriminalitet. Jag hade personligen tyckt att det hade räckt att klargöra att det handlade om en hyresgäst som bott på övervåningen och att de inte varit medvetna eller inblandade i det som hänt. Hur de känner GM känns ju inte jätterelevant