Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hänvisar igen till Ida i Trollhättan. Enligt domen fick GM hjälp av två män att skaffa undan kroppen, och det räknades som skyddande av brottling. Iom att de trädde in i handlingen efter att mordet var fullbordat så räknas det inte som medhjälp.

Låter mycket rimligt. Så då kan vi ha någon som har forslat bort kroppsdelar då alltså.

Jag minns inte vilka platser som är inblandade i detta. Var det tre olika platser som polisen har befunnit sig på?
Citera
2014-06-21, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Låter mycket rimligt. Så då kan vi ha någon som har forslat bort kroppsdelar då alltså.

Jag minns inte vilka platser som är inblandade i detta. Var det tre olika platser som polisen har befunnit sig på?
Om polisen har varit på de fyra inblandades bostäder och fyndplatsen blir det fyra platser.
Citera
2014-06-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om polisen har varit på de fyra inblandades bostäder och fyndplatsen blir det fyra platser.

Så måste det vara förstås. Någon som vet om ytterligare platser besökts? De finns väl några från orten i tråden vad jag förstår.
Citera
2014-06-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Varken JH eller JN verkar iaf finnas i belastningsregistret sen tidigare.
JA verkar däremot finnas med (enligt lexbase.se), och då även som tilltalad i ett brott.

Ingenting att hänga upp sig på, själv dömdes jag för brott 2012 men jag finns inte med på lexbase.
Citera
2014-06-21, 20:46
Medlem
Tänker på MGM's anhöriga, hur fan skulle man ta det själv om någon familjemedlem hade haft ihjäl någon - och styckning dessutom, så satans makabert! Usch, jag blir fanimej rädd för folk. På tal om det så måste jag citera vad en psykolog sa en gång "Du ska vara glad att du inte hör vad andra tänker, för då hade du inte vågat gå utanför dörren"
Citera
2014-06-21, 20:46
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkindrublic
Min teori.

Lovis* slutar sitt arbete 15:00 på onsdagen och åker hem. Jonn* och Lovis* har någon form av oförätt och Jonn* besöker Lovis* av okänd anledning. Bråk uppstår och Jonn* råkar ta livet av Lovis*. Jonna får panik och börjar stycka Lovis*. Jonn* inser till slut att hon inte kommer att fixa det själv och kontaktar JH alternativt JA för att få hjälp. Dom hinner åka en runda till grustaget och dumpa delar. Dagen efter kommer inte Lovisa till sitt jobb och svarar inte på telefon. Arbetet ringer polisen och anmäler henne försvunnen. På torsdags kvällen åker en patrull hem till Lovis*s bostad samtidigt som Jonn* och någon av killarna är där för att avsluta undanröjningen. Killen ifråga är troligtvis JA. JH grips av ren rutin för att höras pga att han bor med Jonn*. JH släpps och JA häktas för skyddande av brottsling.

*=a
Polisen fick larmet ca 21.30 onsdag kväll.
Citera
2014-06-21, 20:48
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFantasticMan
Att JN är släppt omkullkastar kvällens teori som jag hade efter att ha fått information om vad JA gjorde under tidpunkten för brottet samt under onsdagseftermiddagen/kvällen.

Jag lägger ner spekulationerna och läser vidare för kan man inte ens lita på information som kommer från BO släkt och anhöriga om JA´s förehavanden den aktuella tiden då kan man f*n inte lita på något.
Vad hade de för information då?
Om man förutsätter att det stämmer att JH och JA nyligen inlett ett förhållande verkar det mer troligt att det är han som ev hjälpt henne efteråt, än att JN skulle ha gjort det.
Citera
2014-06-21, 21:02
Medlem
L:s instagram finns kvar, sök på hennes efternamn och förnamn så kommer ni hitta henne. Så tragiskt förövrigt..
Citera
2014-06-21, 21:20
Medlem
RegnochSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjifas
L:s instagram finns kvar, sök på hennes efternamn och förnamn så kommer ni hitta henne. Så tragiskt förövrigt..

Hennes näst sista inlägg där är skrämmande med tanke på det inträffade "If I actually spoke my mind I'd be in deep shit".
Citera
2014-06-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegnochSol
Hennes näst sista inlägg där är skrämmande med tanke på det inträffade "If I actually spoke my mind I'd be in deep shit".

Hittar henne inte! Länka?
Citera
2014-06-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nej, den uppgift jag fått var "halva" i Askersund och andra halvan i Hällabrottet.
Men som sagt, en nypa salt är alltid bra.

I så fall har halva Jonna varit där när Jonas varit hemma med för man får ju anta att han varit hemma sen det hände.
Citera
2014-06-21, 21:30
Medlem
Tråden verkar ha tappat fart och det är kanske inte så konstigt om media inte har något nytt att skriva om.

Har JN, sedan han släpptes, yppat någonting som kan bringa klarhet i vad som skett och vem som gjort vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in