Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-19, 14:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Ligger lägenheten på Aspgat*n 4, Askersund?

Där finns flera med efternamnet Albin boende. J.A´s familj?

http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Who=albin&Where=askersund

JA har själv ett telefonnummer dit, så det är nog hans familj, ja. Det verkar dock vara en villa snarare än en lägenhet..?
Citera
2014-06-19, 14:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Sant. Men det kan ju som sagt fortfarande vara så att han inte har haft något med själva dödandet att göra, men på något sätt måste han ju vara inblandad i det som hände efter mordet. Flyttat kroppen eller vad de nu har gjort. Annars skulle han ju som sagt inte vara anhållen.

Nja, han måste inte vara inblandad heller. Men åklagaren misstänker det, ja. Min känsla är att när åklagaren har starka misstankar om mord som kan riktas mot en specifik person, så behövs inte särskilt starka misstankar för att anhålla någon i närheten misstänkt för medhjälp till mord. Att befinna sig i samma lägenhet som mordet begås kan räcka långt.

Vore intressant att jämföra antalet misstänkta för medhjälp till mord med antalet som faktiskt döms för brottet. Skulle tro att det är en rätt stor skillnad.
Citera
2014-06-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
JA har själv ett telefonnummer dit, så det är nog hans familj, ja. Det verkar dock vara en villa snarare än en lägenhet..?

Det är en villa, ja.
Citera
2014-06-19, 14:35
Medlem
Nu verkar journalisterna har jobbat ikapp lite och fått till en liten sammanställning...

http://www.sydnarkenytt.se/askersund/artikel/tre-gripna-foer-mord-pa-kvinna#.U6LYLPl_snI

Citat:
En kvinna och två män har gripits och anhållits misstänkta för mord på en annan kvinna som hittades död i Hällabrottet, Kumla. Det misstänkta brottet ska dock ha inträffat i Askersund där polisen nu har spärrat av en lägenhet.

Mordplatsen verkar vara Askersund, kroppen verkar ha hittats i Hällabrottet, och troligtvis har mordvapen eller dylikt hittats på gården i Åbytorp.
Citera
2014-06-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernjuristen
Det är en villa, ja.

Okej, då kan vi utesluta den adressen.
Citera
2014-06-19, 14:39
Medlem
Maloms avatar
Jag har varit i kontakt med en person som känner både JN och JA väl.
Min kontakt är helt oförstående till hur detta har kunnat hända.
Varken JN eller JA har någonsin haft några våldstendenser, har aldrig varit kriminella och är inga missbrukare av något slag.

Edit.
Jag kan också meddela att JA:s efternamn uttalas med betoning på sista stavelsen.
Senast redigerad av Malom 2014-06-19 kl. 14:43.
Citera
2014-06-19, 14:40
Medlem
Citat:
Åklagaren verkar vara av annan åsikt. Han är knappast endast anhållen för att mordet begicks i hans lägenhet. Om det är uteslutet att han har med mordet att göra så skulle han förstås inte anhållas.

Jo då det kan han visst det. T ex för att man är oroloig att han ska störa utredningsarbetet så här initialt.
Citera
2014-06-19, 14:42
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Ingen som kan göra en sammanställning på platserna som polisen undersöker på en karta eller dylikt? Kan inte sånt själv annars hade jag gjort det, Hur gården ligger till jämför med den förmodade brottsplatsen eller fyndplatsen
Citera
2014-06-19, 14:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jo då det kan han visst det. T ex för att man är oroloig att han ska störa utredningsarbetet så här initialt.

En oro för att någon ska störa utredningsarbetet är inte grund för anhållande, man måste också misstänkas gjort sig skyldig till ett brott.
Citera
2014-06-19, 14:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Varken JN eller JA har någonsin haft några våldstendenser, har aldrig varit kriminella och är inga missbrukare av något slag.

De är än så länge bara misstänkta, och det gäller enligt medieuppgifter medhjälp till mord. Även om de är skyldiga behöver de inte ha använt något våld.
Citera
2014-06-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom

Edit.
Jag kan också meddela att JA:s efternamn uttalas med betoning på sista stavelsen.

Nej JA är en trevlig kille. Kanske härjat lite i fyllan men så vitt jag vet inte varit den som slagits eller dyl.
Citera
2014-06-19, 14:47
Medlem
Citat:
De är än så länge bara misstänkta, och det gäller enligt medieuppgifter medhjälp till mord. Även om de är skyldiga behöver de inte ha använt något våld.

Så sant, det kan vara så att dom i ren panik hjälp till att försöka undanröja kroppen, och inte förän efteråt blivit klara i knoppen.

Det verkar ju som att någon har ringt in och berättat om mordet. Troligtvis någon av dom tre.

Citat:
– Vi fick larm om det här omkring 21.30 igår. När vi kontrollerar uppgifterna om att kvinnan blivit dödad så visar det sig stämma, säger Mats Nylén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in