2014-06-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om de ansvariga frias med motiveringen att flickorna provocerat fram stympningen eller att de tolkade deras protester som ja/samtycke ... Då anser jag också att man bör protestera - vi är dock inte där än.

Faktum är ju att om de ansvariga frias för att de kan visa att flickorna faktiskt samtyckt så är det också värt protester, eftersom man inte kan samtycka till sådan stympning ens som vuxen.

Så det är inget problem för feministerna om kvinnor våldtas (att män anser sig ha rätt till kvinnors kroppar låter bekant) eller misshandlas, problemet ligger i domstolarna?
Citera
2014-06-21, 17:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Jo, det finns en poäng. Du verkar vara av åsikten att om någonting är olagligt så kommer det inte längre att förekomma. Så är det inte, brott förekommer i alla fall. Man måste försöka förebygga brotten på något sätt, och angående våldtäkt är feminister väldigt kreativa. Varför inte när det kommer till könsstympning? Kan man verkligen inte förebygga det på något sätt?
Kunskapen om de könsstympade flickorna har kommit just genom det förebyggande arbete man bedriver i Norrköping.

När det gäller våldtäkt så fungera inte lagstiftningen - skyldiga går fria med kvasi-argument. Visar det sig bli fallet i detta också så finns skäl att protestera och kräva ändring av praxis och lagar - men innan utredningen är klar och man vet vilket utfallet är så finns knappast något att protestera mot.
Citera
2014-06-21, 17:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrifeC
Så det är inget problem för feministerna om kvinnor våldtas (att män anser sig ha rätt till kvinnors kroppar låter bekant) eller misshandlas, problemet ligger i domstolarna?
Det är lagstiftning och praxis som sätter gränserna för vad som är tillåtet och inte - alltså är det gentemot lag/praxis som man kan vända sina protester om lag/praxis inte fungerar för att beivra på ett adekvat sätt.
Citera
2014-06-21, 17:17
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Kunskapen om de könsstympade flickorna har kommit just genom det förebyggande arbete man bedriver i Norrköping.

När det gäller våldtäkt så fungera inte lagstiftningen - skyldiga går fria med kvasi-argument. Visar det sig bli fallet i detta också så finns skäl att protestera och kräva ändring av praxis och lagar - men innan utredningen är klar och man vet vilket utfallet är så finns knappast något att protestera mot.
Du tycker alltså de förebyggande åtgärderna är tillräckliga? Ändå förekommer stympning. Tar jag ett spontant förslag ur luften, som jag själv hade stött om jag vore kvinna och feminist, så hade jag varit emot den enorma invandring till Sverige från i huvudsak Mellanöstern och Afrika, just där könsstympning är så vanligt.

Domstolar friar hellre än dömer. Råder det tvivel om huruvida bevisen håller eller inte så är det troligt att den anklagade frias. Annars är jag rädd att många skulle bli dömda på falska anklagelser, vilket faktiskt har framkommit under senare år. Dessutom tycks du mer bry dig om gärningsmannens straff än förebyggandet av själva brottet i sig.
Citera
2014-06-21, 17:17
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Men det är ju "tidningen" som rapporterat om detta! Hade inte "tidningen" funnits så hade vi inte känt till detta fall!

In i skamvrån och skäms, din imbecilla nolla!
Du kanske inte hade känt till att problemet fanns, däremot har jag varit medveten om det ganska länge...tyvärr händer det i princip aldrig något efter en anmälning, många inom vården ifrågasätter om det ens är ide att anmäla.
Men fortsätt du att leva i din lilla bubbla, din kamp behövs...så sent som igår såg jag en "herrgårman" skylt.
Häng i så har vi snart könsneutrala övergångsställen.
Citera
2014-06-21, 17:23
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte att "protestera mot könsstympningen" som tråden går ut på, utan den är bara ytterligare ett patetiskt försök att göra F! ansvariga för enskilda händelser där människor bryter mot lagen.

Aha? Lite som när ni patetiska feminister hävdar att alla män är våldtäktsmän för att enskilda individer bryter mot lagen och våldtar?
Eller kallar det för "mäns våld mot kvinnor" för att enskilda män utför våld mot kvinnor?
Lite så eller?

Citat:
Dålig täckning i media?
Vilken tidning har inte täckt nyheten menar du?

Nuförtiden utspelas ju den sedvanliga manshatarpsykosen på Twitter, Facebook, Instagram, PK-Ledarsidor osv där feminazis vädrar sitt hat mot män som kollektiv för att de fått reda på att en pizzeria har en pizza som heter "tjejpizza" t ex.
Den stormen har ju mystiskt nog uteblivit nu....

Men nu handlar det ju inte om vita män den här gången, därför är hycklarna tysta.
Patetiskt...

Citat:
Just nu verkar det råda okunskap om när flickorna faktiskt stympats och det är väl det första som skall kartläggas - i hur många fall har de omfattats av svensk lag.

Så nu är det viktigt vad Svea rikes lag säger och avgör!?

Så låter det ju inte direkt när en misstänkt(oskyldig?) våldtäktsman frias, då är det ju fel på lagen och mannen ska hängas i närmsta träd tillsammans med resten av männen i världen.
Märkligt!

Du är en vidrig jävla hycklare och en idiot av rang, så är även dina efterblivna feministsystrar.

(Har man påtalat en av Micro113s många lögner i sin signatur så slipper man få ett korkat och löjligt svar från klappträt.... )
Citera
2014-06-21, 17:25
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKaos
Du går OT. Dessutom är du mindre begåvad, att du kan slänga dig med fraser som nyttig idiot förtar inte faktumet att du har fått svar men gapar om mer. Lär dig använda Google. Så, nu ödslar jag inte mer tid på dig.

Du gör vad du vill. Jag tar det som att det där snacket om "svensk monokultur" var just bara snack.
Citera
2014-06-21, 17:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du tycker alltså de förebyggande åtgärderna är tillräckliga? Ändå förekommer stympning. Tar jag ett spontant förslag ur luften, som jag själv hade stött om jag vore kvinna och feminist, så hade jag varit emot den enorma invandring till Sverige från i huvudsak Mellanöstern och Afrika, just där könsstympning är så vanligt.
Du tycker alltså att F! borde protesterar mot invandring från länder där könsstympning är vanligt -- på vilket sätt skulle det hjälpa kvinnor som stympas menar du?

Citat:
Domstolar friar hellre än dömer. Råder det tvivel om huruvida bevisen håller eller inte så är det troligt att den anklagade frias. Annars är jag rädd att många skulle bli dömda på falska anklagelser, vilket faktiskt har framkommit under senare år. Dessutom tycks du mer bry dig om gärningsmannens straff än förebyggandet av själva brottet i sig.
Kartläggningen i Norrköping har väl fungerat - eftersom det är via den som man fått fram uppgifterna..

Vad anser du att det förebyggande arbetet skall gå ut på? Att skicka hem flickor i riskzonen eller vad?
Citera
2014-06-21, 17:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Du gör vad du vill. Jag tar det som att det där snacket om "svensk monokultur" var just bara snack.
Att Sverige varit ett homogent land fram till sjuttio-talet är väl ändå inget att diskutera.
Citera
2014-06-21, 17:32
Medlem
Citat:
Det är lagstiftning och praxis som sätter gränserna för vad som är tillåtet och inte - alltså är det gentemot lag/praxis som man kan vända sina protester om lag/praxis inte fungerar för att beivra på ett adekvat sätt.

Så det är inte synen på kvinnor som feminismen vill ändra? Det stämmer inte överens med hur jag har uppfattat det, men då har jag lärt mig något nytt.

Sen är det väl straffbart att rycka av slöjan på en muslim då det rubriceras som hatbrott. Varför blir det fackeltåg och spaltmeter med fördömande av feminister och i tidningarna eftersom det redan är olagligt att göra det?

Vill feministerna lagstifta mot män som sitter bredbent på bussar?
Citera
2014-06-21, 17:33
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Obildade och historielösa människor verkar vara den nya vågen i Sverige.
Om man har misslyckats att finna hela den svenska historien ifrån Gustav Vasa fram till 1968 så är man gudomligt ignorant.
Hela det svenska samhället skapat av Gustav Vasa och väl underhållet som en monokultur fram till det glada 60-talet är ett bevis på hur en västerländsk monokultur kan göra underverk för sitt folk.

Mångkulturen som började på 1990-talet har mer eller mindre helt förstört det svenska samhället och dess värderingar.
Det finns inget som är heligt längre utan allt svenskt är fult och skall ersättas med mer kulturberikande värdegrunder såsom fittskärning, våldtäkter, människohandel, kvinnoförakt, hedersmord o dylikt.
I den gamla svenska monokulturen hade avvikelserna bekämpats för att hålla en hög respekt för stat, nation, demokrati, empati, jämställdhet, starka fackföreningar osv, osv.
Det var en del av den svenska monokulturen som nu rivs upp till förmån för analfabetiska muslimers berikning.

Du måste vara en hänsynslöst okunnig människa som missat 500 års svensk historia och samhällsbyggande.

Mångkultur är ett djävla kaos för urbefolkningen, svensk monokultur fungerar!

Jaha, det är alltså Gustav Vasa som är "svensk monokultur"? Skämt åsido, jag har ännu inte sett någon definition av "svensk monokultur" eller på vilket sätt det "fungerar". För det är väl ingen som på fullt allvar påstår att Sverige är ett framgångsrikt land för att man lever på något visst sätt som man gjorde i hela Sverige på Gustav Vasas tid.

Jag tror det tyvärr är du som är obildad och historielös.
Citera
2014-06-21, 17:34
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Sverige var monokulturellt i hög grad fram tills 70-talet ungefär. Sen att det fanns små minoriteter ändrar inte på det faktumet.

Jaha, men vad är "monokultur" och var har du bevisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in