2014-06-19, 19:54
Medlem
Gooodfellas avatar
Fan Aurier är sjukt bra i Elfenbenskusten, hoppas Arsenal får tummen ur och signar!
2014-06-20, 00:21
Medlem
Ollitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Fan Aurier är sjukt bra i Elfenbenskusten, hoppas Arsenal får tummen ur och signar!

Känns som en väldigt bra arvtagare av Sagnas högerbacksposition. Riktigt monster när det kommer till fysiken om inte annat.
2014-06-20, 01:17
Medlem
antonaugustssons avatar
Metro (vet ej hur pålitliga dom är, någon som vet?) skriver att Arsenal är villiga att erbjuda Balotelli en veckolön på ca. 1,8 miljoner SEK, och att dom kan köpa loss honom för 250-300 miljoner. Tankar om detta? Själv tror jag Balo skulle göra suceè i Arsenal, tror Wenger kan ''ta hand om'' detta problembarn.
2014-06-20, 01:35
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Metro (vet ej hur pålitliga dom är, någon som vet?) skriver att Arsenal är villiga att erbjuda Balotelli en veckolön på ca. 1,8 miljoner SEK, och att dom kan köpa loss honom för 250-300 miljoner. Tankar om detta? Själv tror jag Balo skulle göra suceè i Arsenal, tror Wenger kan ''ta hand om'' detta problembarn.

Kostar Balotelli verkligen "så lite"?

Hursomhaver så hade han gjort Arsenal extremt farliga. Honom å förstärka defensiven sen är man med på riktigt.
2014-06-20, 01:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Kostar Balotelli verkligen "så lite"?

Hursomhaver så hade han gjort Arsenal extremt farliga. Honom å förstärka defensiven sen är man med på riktigt.
Ja, han är ingen ung 20-åring längre, och har inte gjort succé i Milan. 200-300 millar är väl värdet idag. Bra värvning av Arsenal om det sker.
2014-06-20, 03:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Ja, han är ingen ung 20-åring längre, och har inte gjort succé i Milan. 200-300 millar är väl värdet idag. Bra värvning av Arsenal om det sker.

Folk har haft orimliga krav på Balo i Milan. 26 mål på 43 matcher i ett krisande Milan är riktigt bra. Visst, även jag har gnällt i matchtrådar om hans sökande efter straffar och obefintliga rörelsemönster, men med bollen är det klass, och mål gör han.

Jag är bara positiv till Balo. Redan nu en världsklassforward, vilket han ofta visar när det väl gäller. Allt under 300 miljoner är ett kap.
2014-06-20, 09:47
Moderator
zanteras avatar
Känns som det börjar bli dags för Balotelli att mogna nu dock. Hans pajasfasoner går att skratta åt och förklara bort med att han är ung, men för varje år som går så väntar man på att han ska mogna och uppträda som en man istället för en 10 åring. Det kan mycket väl hända att Wenger tyglar Balotelli, och då gör man möjligtvis ett fynd, men det känns samtidigt som en lite riskabel värvning för att vara Wenger och Arsenal. Intressant.
2014-06-20, 10:16
Medlem
Kommer ju ut artiklar om att Milan vill ha Joel Campbell nu, både lån och köp diskuteras. Kan ju vara ett tecken på att det sker förhandlingar mellan klubbarna (om Balotelli).

Vill dock se Campbell i Arsenal, Milan får gärna låna Sanogo ett år dock.

Känslan just nu är att Arsenal inte ser någon plats för Vela i laget, men på grund av hans värde kommer man köpa tillbaka honom och sälja vidare honom direkt. Grejen är väl att man vill ha en ny klubb redo för honom redan innan man aktiverar klausulen, därför denna historien kan bli lite utdragen.
Senast redigerad av VanDenBerg 2014-06-20 kl. 10:20.
2014-06-20, 12:04
Medlem
namerlesss avatar
http://www.wba.co.uk/news/article/lescott-agrees-baggies-deal-1652736.aspx#D4TMflZR5oMA48HL.99

Jonas Olsson får ny mittbacks-kollega.
2014-06-20, 13:03
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
En spelare som Antonio Cassano eller Riquelme känns det mer rätt att kanske kalla för genier. Balotelli tycker jag är mer konstigt exentrisk bara, han visar väl inte upp sådär jättemycket spelintelligens om man bortser från dom mer tekniska kunskaperna han besitter.

Tvärtom vad många här tycker och tror så har Balotelli väldigt hög spelintelligens. Fast inte i passningsspelet likt en typisk trequartista eller regista därför många missar det....
Han är ingen Zidane, Cassano, Pirlo, Xavi, mdfl

Men han är extremt bra när han vill vara i rörelse utan boll. Såg hans debut match i Cuppen mot Juventus 2008, han var inte särskilt snabb, eller explosiv lik förbannat kom han till friläge efter friläge då han löpte rätt när Juve försökte ställa han offside.

Hans Straffar, Att han fick sköta hörnor för många tränare trots att man då går miste om ett av sina främsta vapen på huvudspel i boxen, Hans långskott många av de som går in är inte alla gånger otagbara utan har med målvaktens placering att göra och genomtänkta avslut.

Jag skulle tvärtom säga att det är en ganska intelligent människa med grava mentala problem som agerar som bromsklossar allt som oftast.....
2014-06-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Folk har haft orimliga krav på Balo i Milan. 26 mål på 43 matcher i ett krisande Milan är riktigt bra. Visst, även jag har gnällt i matchtrådar om hans sökande efter straffar och obefintliga rörelsemönster, men med bollen är det klass, och mål gör han.

Jag är bara positiv till Balo. Redan nu en världsklassforward, vilket han ofta visar när det väl gäller. Allt under 300 miljoner är ett kap.

Håller med. Dessutom levererar han i stort sätt alltid när det gäller, i dom stora matcherna - både på klubb och landslagsnivå.
2014-06-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
http://www.wba.co.uk/news/article/lescott-agrees-baggies-deal-1652736.aspx#D4TMflZR5oMA48HL.99

Jonas Olsson får ny mittbacks-kollega.

Hade visserligen sin peak för ett par säsonger sedan men tycker fortfarande det är en bra värvning av West Bromwich, speciellt som han kommer som bosman. Kan nog bli viktig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in