2006-08-25, 16:25
Medlem
Jag tänkte hjälpa en bekant genom att dela ut ett reklamblad för hennes företag till mina grannar. Är detta tillåtet?
Citera
2006-08-25, 16:27
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu vet jag inte, men jag har svårt att förstå varför detta inte skulle vara tillåtet? Har du fått indikationer på nåt sätt att det enbart är några "auktoriserade" som skulle få stoppa in papper i andras brevlådor?
Citera
2006-08-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu vet jag inte, men jag har svårt att förstå varför detta inte skulle vara tillåtet? Har du fått indikationer på nåt sätt att det enbart är några "auktoriserade" som skulle få stoppa in papper i andras brevlådor?

Det var bara en tanke jag hade att reklamutskick skulle vara reglerad av någon lag el liknande.
Citera
2006-08-30, 21:16
Medlem
zizacons avatar
Känns ju som real life spam
Citera
2006-08-30, 21:24
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Jag tänkte hjälpa en bekant genom att dela ut ett reklamblad för hennes företag till mina grannar. Är detta tillåtet?

Respektera gärna "Ingen reklam, tack"-skyltar. Pizzeriareklamutdelare verkar inte förstå vad det där betyder och därför bojkottar jag alla pizzerior som delar ut reklamlappar. Tror och hoppas att jag inte är ensam om det.
Citera
2006-08-30, 21:27
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjäbb bjäbb
Respektera gärna "Ingen reklam, tack"-skyltar. Pizzeriareklamutdelare verkar inte förstå vad det där betyder och därför bojkottar jag alla pizzerior som delar ut reklamlappar. Tror och hoppas att jag inte är ensam om det.

Eftersom degen de bakar pizzorna med är densamma som skvalpar omkring i skallen är det inte alltid så lätt att läsa. Give 'em a break
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in