• 1
  • 2
2014-06-19, 16:03
Medlem
Bajsfacistens avatar
Källa SVT - Ungamän våldtagna i Halland

Citat:
Det är det största ärende vi har handlagt de senaste åren. Utredningen omfattar mer än 1500 sidor, säger Inger Ohlsson, chef vid länskriminalpolisens vålds- och sexualbrottsrotel till Sveriges Radio Halland.

Männen är 44 och 58 år gamla och brottsrubriceringen är bland annat köp av sexuell tjänst, våldtäkt och försök till våldtäkt. Männen uppges vara i 20-årsålder.

Någon som vet vilka dessa snuskiga herrar är och någonting om händelsen?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5894467 - Radiolänk.

Citat:
Mannen var ordförande för RFSL i Halland och misstänks nu ha utnyttjat sin position för att komma i kontakt med yngre män som han ska ha utnyttjat, drogat och våldtagit.

Ena homofilen var även ordförande i RFSL i Halland. Härlig organisation.

Åtalas för
Våldtäkt
Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning
Koppleri
Olaga Hot
Bedrägeri
Förskingring
Senast redigerad av Bajsfacisten 2014-06-19 kl. 16:10.
Citera
2014-06-19, 16:31
Medlem
RFSL-ordföranden åtalas bland annat för dessa brott:
Citat:
- Våldtäkt mot en ung man. Övergreppen har enligt åtalet skett vid flera tillfällen.

- Han åtalas också för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning, i de fallen handlar det om två unga män som bott hemma hos honom. De unga männen har enligt åtalet sålt sexuella tjänster, vilket han utnyttjat ekonomiskt genom att ta en del av ersättningen.

Här uttalar han sig 2012:
Citat:
– Vi kör ju en kampanj som heter "män som köper och säljer sex". Vi har varit ute på stan och vi delat ut informationsblad om föreningen. Och det har då hört av sig ett antal ungdomar, säger Stefan Johansson som är ordförande för RFSL Halland>>>>>
>>>>>– Jag tror att det handlar om en statusgrej. Det är snabba pengar till folks nya kläder, nya datorer och statusprylar, säger Stefan Johansson.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5194047

Det måste väl vara han som är "44-åringen". Vilket jävla äckel!
Det här blir något för bög-HBTQ-homolobbyn att hantera...
Citera
2014-06-19, 16:36
Medlem
F'låt men... Jag är säkerligen obotligt stupid... Om det handlar om män i 20-årsålder, som är byxmyndig men underåriga sedan dagen dom fyllde 15 och helt lovliga från den dag dom fyllde 18...

Vari ligger något brott? Om ungherrarna vill sälja sina kroppar är dom fria att göra det. Resten av vad dom har anfört ger jag katten i. Dom ser snarare chansen att casha in igen.
Citera
2014-06-19, 16:38
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
RFSL-ordföranden åtalas bland annat för dessa brott:

Här uttalar han sig 2012:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5194047

Det måste väl vara han som är "44-åringen". Vilket jävla äckel!
Det här blir något för bög-HBTQ-homolobbyn att hantera...

De behöver inte "hantera" detta, det rör sig om en "enskild person" som har betett sig "lite dumt"... Ja, jag är ironisk. Det är ungefär samma sak som vänstern/muslimerna - "det är en extremist, det här är inget vi stöder".. Sedan locket på, och allt glöms bort.
Citera
2014-06-19, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
F'låt men... Jag är säkerligen obotligt stupid... Om det handlar om män i 20-årsålder, som är byxmyndig men underåriga sedan dagen dom fyllde 15 och helt lovliga från den dag dom fyllde 18...

Vari ligger något brott? Om ungherrarna vill sälja sina kroppar är dom fria att göra det. Resten av vad dom har anfört ger jag katten i. Dom ser snarare chansen att casha in igen.

Sexuellt utnyttjande av barn är också aktuellt ifall BO är över 15 år men under 18 år om GM varit i en beroendeställning. Framgår i andra stycket av lagtexten.

Citat:
4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som

med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.
Citera
2014-06-19, 17:38
Medlem
Bajsfacistens avatar
https://www.facebook.com/stefan.joha...51640311470712

Stefan Johansson

RFSL Halland Inbjuder dig till en föreläsning om

Osynliga synliga aktörer: hbt-personer med erfarenhet av att sälja och/eller köpa sexuella tjänster.

Unga killar som säljer sex via nätet. Heterosexuella män som köper sex av män.

Transpersoner som säljer sex till både kvinnor och män.

Vill du få en bredare kompetens om prostitutionens aktörer?

RFSL Halland bjuder in till en utbildning om homo- bisexuella och transpersoner
som har erfarenhet av att köpa eller sälja sexuella tjänster.

Vill du, i ditt arbete, få redskap för att möta en tidigare osynliggjord grupp?

Utbildningsdagen är till för dig som kommer i kontakt med eller kan komma i kontakt med målgruppen och syftar till att öka kunskapen, förbättra bemötande och ge verktyg för att möjliggöra för personer som har behov av att berätta om sina erfarenheter av att ge eller få ersättning för sexuella tjänster.

Föreläsare: Jonas Jonson, hiv & hälsohandläggare RFSL & medförfattare till Osynliga synliga aktörer: HBT-personer med erfarenhet av att sälja och/eller köpa sexuella tjänster.

Datum: 29 maj 2013

Tid kl: 14.00—16.00

Plats: Olivers Sportbar & Restaurang
Strandvallen 7, 30257 Halmstad

Man får intrycket att Stefan har använt RFSL som det perfekta medlet för att komma åt bögpojkars rövhål. Vem är förvånad egentligen? RFSL och de som jobbar är äckliga perversa sjuka personer och det är ju ingen nytt.
Citera
2014-06-19, 18:34
Medlem
Hela RFSL är väl en organisation som satsar hårt på att värva ny arslen till rörelsen, varför tror ni de är så intresserade av att komma ut i småskolorna för att "informera..." ?
Citera
2014-06-19, 18:54
Medlem
wilts avatar
Är det bara jag som undrar hur man våldtar snubbar i 20-års åldern? Har bara lite svårt att föreställa mig något sånt. Vet inte riktigt hur det går till.

När jag var 20 var jag fullvuxen och runt 100 kilo. Skulle nog ha golvat en och annan gubbe som är ute efter lite överraskningssex.

Kanske dom gillade anorektiska twinks eller nåt?
Citera
2014-06-19, 20:12
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Källa

Ena homofilen var även ordförande i RFSL i Halland. Härlig organisation.

Åtalas för
Våldtäkt
Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning
Koppleri
Olaga Hot
Bedrägeri
Förskingring

Alltså RFSL ränderna sitter i. Denna organisation lobbade på 70-talet för pedofili. Långt in på 90-talet hade man folk med i sin organisation som fortsatte att stå för dessa uppfattningar.

Ändå får de gång på gång visa upp sig i media som omhuldade sanningssägare. Inte minst också turnera runt på skolor och berätta hur fantastiskt homosex är.

Jag tror tyvärr att sådant här är vanligare än man kan tro inom homolobbyorganisationer. Har man tagit det steget ut ur garderoben är det nog ett kortare steg till nya perversioner.
Senast redigerad av Amor 2014-06-19 kl. 20:17.
Citera
2014-06-19, 20:19
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt
Är det bara jag som undrar hur man våldtar snubbar i 20-års åldern? Har bara lite svårt att föreställa mig något sånt. Vet inte riktigt hur det går till.

När jag var 20 var jag fullvuxen och runt 100 kilo. Skulle nog ha golvat en och annan gubbe som är ute efter lite överraskningssex.

Kanske dom gillade anorektiska twinks eller nåt?

Det står
Citat:
En av de unga männen ska mannen ha drogat så pass att han inte kunde röra sig eller tala genom att smuggla ner droger i hans dryck. Därefter ska han ha våldtagit honom.

Det finns nog även en och annan 100 kg fysiskt kababel herre på något amerikanskt fängelse som fått den motvilligt i röven.

Du kanske har superpowers och klarar av att bli nerdrogad också?
Citera
2014-06-19, 21:06
Medlem
RiverStyxs avatar
Upptakten var ju tydligen ett "sexköp som gick överstyr". Det får väl antas då att bögpojkhoran antingen inte fick betalt ordentligt eller att gubb-bögen gjorde saker med bögpojkhoran som inte bögpojkhoran var komfortabel med. Kanske ville han bara suga av men fick sig ett skott i stjärten av den äldre RFSL-böggubben?
Citera
2014-06-19, 21:10
Medlem
Kjell R*ndar, (i) visst heter han så, den högt ärade ärkepedofilen inom RFSL, han har ju varit ordförande ett par omgångar i riksorganisationen och öppet berättat hur " goda vänner" umgåtts med "pojkar". Det hindrade inte alls honom från att tala vid Stockholm Pride för ett par år sen.... Den här tråden handlar om en Pridetågsgående rektor från Östersund, och hans pedofila läggning ; (FB) Tränare i Jämtland åtalas för sexuellt utnyttjande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in