Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-19, 16:02
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad kommer deras straff bli?

Antagligen livstidsfängelse som i Sverige är vadå 15år?... fast d är inte ens säkert att de två idioterna till medhjälpare får så långa straff heller?

Eller har de skärpt straffsatserna i Sverige nu?
Citera
2014-06-19, 16:03
Medlem
Public Enemys avatar
Nix, hon är inte den första kvinnliga styckmördaren i landet.
Citera
2014-06-19, 16:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
1998 mördade Maria Kirsch sin man. Styckade honom och slängde delarna i Riddarfjärden. (Huvudet eldade hon upp i kakelugnen)

Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Nix, hon är inte den första kvinnliga styckmördaren i landet.

Helt riktigt, fel av mig.
Citera
2014-06-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Citerar mig själv från inlägg #4 i tråden.
Kände det på mig... Fy fan

Samma här. Med tanke på så många avspärrade platser på olika avstånd. Även det tidiga uttalandet i pressen att det var mord stärkte mina misstankar
Citera
2014-06-19, 16:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Antagligen livstidsfängelse som i Sverige är vadå 15år?... fast d är inte ens säkert att de två idioterna till medhjälpare får så långa straff heller?

Tror knappast att hela bunten döms till livstid, iaf. Själv vet jag inte ens vilka som är skyldiga, så aktar mig nog för att hoppas att någon av de tre misstänkta får någon påföljd överhuvudtaget.
Citera
2014-06-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkytheking
Inte kollat igenom tråden men BO är Lov*sa *=o

Återkommer om jag får mer information.

Jag tycker det är konstigt att inte fler bekanta till de inblandade har hittat hit. Det är ju inga världsmetropoler de här människorna har bott i...
Citera
2014-06-19, 16:08
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Tror knappast att hela bunten döms till livstid, iaf. Själv vet jag inte ens vilka som är skyldiga, så aktar mig nog för att hoppas att någon av de tre misstänkta får någon påföljd överhuvudtaget.

Okej! Jag kanske dömer lite för fort men, min åsikt är fortfarande den samma om dessa fälls i en domstol
Citera
2014-06-19, 16:09
Medlem
MrFishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin

Är MGM tidigare ostraffad så aldrig i helvete att dom dömer en tjej i tidiga 20:års åldern till livstids fängelse.
Citera
2014-06-19, 16:10
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Jag känner inte till särskilt många fall där en kvinna mördat en annan kvinna på grund av svartsjuka. Gör du? Att det handlar om barn känns som det absolut mest vanliga. Talar man om dödligt våld med kvinnliga gärningsmän så är ungefär 80 procent av fallen inom familjen.

Min känsla är inte att vi i det här fallet har att göra med ett barn. Men kanske att det kan vara en mamma – alltså att hon haft ihjäl sin mor.
Hört talas om Arboga? Där överlevde visserligen kvinnan. Men det var knappast intentionen. O det handlade om svartsjuka.
Citera
2014-06-19, 16:12
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFisher
Är MGM tidigare ostraffad så aldrig i helvete att dom dömer en tjej i tidiga 20:års åldern till livstids fängelse.

Nu snackar vi ju för fan styckmord här... hur jävla sjuk är rättsstaten om d inte dömer en sån här jävla sjuk individ till livstidsfängelse?
Citera
2014-06-19, 16:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Hört talas om Arboga? Där överlevde visserligen kvinnan. Men det var knappast intentionen. O det handlade om svartsjuka.

Ja, men det är inte särskilt vanligt. (Även Stureby bör väl i och för sig kanske kunna kvala in i samma kategori.)
Citera
2014-06-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Jag tycker det är konstigt att inte fler bekanta till de inblandade har hittat hit. Det är ju inga världsmetropoler de här människorna har bott i...
Några antydningar har det ju varit. Nära vänner är förstås förtvivlade och hänger knappast här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in