2014-05-27, 22:46
Medlem
islandmountain10s avatar
Några tips på drinkar man kan blanda med detta:

Vodka
Captain Morgan Spiced Gold
Gin
Whisky
Minttu Chili

Har även Grape Longdrink och öl, men det passar väl inte så bra i drinkar...

Förslag på saker att blanda detta med ska gå att hitta i en Coop-affär (inget från systemet då jag är 18), och ingen drink med mjölk tack...
Citera
2014-05-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islandmountain10
Några tips på drinkar man kan blanda med detta:

Vodka
Captain Morgan Spiced Gold
Gin
Whisky
Minttu Chili

Har även Grape Longdrink och öl, men det passar väl inte så bra i drinkar...

Förslag på saker att blanda detta med ska gå att hitta i en Coop-affär (inget från systemet då jag är 18), och ingen drink med mjölk tack...

Vodka: Blanda med redbull eller någon fanta-sort. Brukar bli lättdrucket och gott.
Captain Morgan: Ananasjuice och lite cider. Cola funkar ju också.
Gin: Blanda med grape-läsk, sjukt gott.
Whiskey: Blanda med cola eller någon sur läsk, förslagsvis schweppes lemon.
Minttu Chili: Shotta skiten förfan Det är inget man blandar med.
Citera
2014-06-02, 17:43
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag är numera med Chartreuse. Vad är det för roliga drinkar som jag kan blanda nu som jag inte kunde göra tidigare?
Citera
2014-06-07, 14:28
Medlem
Stormakts avatar
Hej gubbar och tanter. Ska ha ett bröllop och tänkte bjuda på lite grogg(drink kanske det heter) och jag ville bara se om någon har tips på somriga drinkar man kan göra med följande ingridenser.

Det jag har att tillgå i alkoholväg just nu är:

Vodka
Kahula
Bacardi rom

Det är det jag beställde från tyskland, tänkte ha det i flaskor på is under middagen och festen så jag tänker att kolsyra kanske inte är att föredra då det blir avslaget?

Bröllopet är ett sommarbröllop så nåt somrigt, jag är skitkass på sånt här men har ni några tips?

Tack på förhand
Citera
2014-06-07, 16:32
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Hej gubbar och tanter. Ska ha ett bröllop och tänkte bjuda på lite grogg(drink kanske det heter) och jag ville bara se om någon har tips på somriga drinkar man kan göra med följande ingridenser.

Det jag har att tillgå i alkoholväg just nu är:

Vodka
Kahula
Bacardi rom

Det är det jag beställde från tyskland, tänkte ha det i flaskor på is under middagen och festen så jag tänker att kolsyra kanske inte är att föredra då det blir avslaget?

Bröllopet är ett sommarbröllop så nåt somrigt, jag är skitkass på sånt här men har ni några tips?

Tack på förhand
Jag hade kört på frozen daiquiris om du har tillgång till en mixer. Går att göra på i stort sett vilka frysta bär som helst.
Köp hem en massa frysta hallon och jordgubbar.
4-6 cl rom per drink, 4 jordgubbar, lite pressad lime och en tesked socker. Sedan kör du den i mixern och stoppar in den i kylen/frysen tills den skall drickas.

När den är slut ställer du fram vodka och tranbärsjuice och lite lime.
Citera
2014-06-07, 17:13
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag hade kört på frozen daiquiris om du har tillgång till en mixer. Går att göra på i stort sett vilka frysta bär som helst.
Köp hem en massa frysta hallon och jordgubbar.
4-6 cl rom per drink, 4 jordgubbar, lite pressad lime och en tesked socker. Sedan kör du den i mixern och stoppar in den i kylen/frysen tills den skall drickas.

När den är slut ställer du fram vodka och tranbärsjuice och lite lime.

Lät svingött, blir det bra om man gör det dagen innan och kyler tills festen? Har nog med att göra på själva bröllopsdagen som det är

Blir det lika gött med vodka?

Tack!
Citera
2014-06-07, 17:25
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Lät svingött, blir det bra om man gör det dagen innan och kyler tills festen? Har nog med att göra på själva bröllopsdagen som det är

Blir det lika gött med vodka?

Tack!
Bättre med rom men det blir naturligtvis inte helt odrickbart med vodka. Går utmärkt att göra dagen innan, sätt in den i frysen först och låt den sedan tina långsamt i kylskåpet. Glömde säga att det är gott att mixa i lite is också så att det blir riktigt kallt.

Lycka till med bröllopet och grattis!
Citera
2014-06-07, 23:01
Medlem
Provade Bacardi Razz + Sprite + Tranbärsjuice här om dagen och det som slog mig var hur gott och enkelt det var

Någon som har tips på något liknande?
Citera
2014-06-08, 19:56
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Bättre med rom men det blir naturligtvis inte helt odrickbart med vodka. Går utmärkt att göra dagen innan, sätt in den i frysen först och låt den sedan tina långsamt i kylskåpet. Glömde säga att det är gott att mixa i lite is också så att det blir riktigt kallt.

Lycka till med bröllopet och grattis!

Ska testa lite!

Tack så mycket :>
Citera
2014-06-15, 23:55
Bannlyst
den här kan man ha med ananas juice,

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=10310
Citera
2014-06-17, 00:49
Medlem
Yrs avatar
Era bästa, enkla, bålrecept skulle uppskattas något ofantligt! Har bara absolut vodka, ingen smaksatt sprit.

Citera
2014-06-18, 21:47
Medlem
bobhnuds avatar
Någon som har något bra förslag på en hyfsat enkel gindrink/grogg som jag kan blanda på midsommar?

Känner för att testa något nytt, något annat än G.T, gin och grappo, gin och fläderblomssaft, gin och russchian, samt gin och juice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in