2014-04-19, 11:45
Medlem
Queen-Obscences avatar
1. Green choice (crunchy) eller Kung Markatta (med salt)
2. För att jag tycker att det är gott Älskar den salta smaken
3. Smoothies, mellanmål någon sked då och då, på naturell riskaka.
Citera
2014-06-16, 17:54
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
1. Green choice (crunchy) eller Kung Markatta (med salt)
2. För att jag tycker att det är gott Älskar den salta smaken
3. Smoothies, mellanmål någon sked då och då, på naturell riskaka.

Jag älskar Green Choice (crunchy) men vad tusan har hänt med den. Sista tiden är innehållet i burkarna blekare till färgen och smaken inte lika god?
Citera
2014-06-17, 12:28
Bannlyst
1) Green Choice. När man vant sig vid den så märker man hur sötad och sliskig Skippy verkligen är.
2) För att det är gott men även för magnesium och protein intalar jag mig själv när jag tänker på hur dåliga fetterna är.
3) Mackor
Citera
2014-06-17, 15:42
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Jag älskar Green Choice (crunchy) men vad tusan har hänt med den. Sista tiden är innehållet i burkarna blekare till färgen och smaken inte lika god?

Har kört på Kung Markatta ett tag nu men enligt en polare har de börjat tillsätta socker i dem nu.
Citera
2014-06-17, 16:46
Medlem
Citat:
Har kört på Kung Markatta ett tag nu men enligt en polare har de börjat tillsätta socker i dem nu.

Men de måste du ju kunna se i innehållsförtäckningen.

Jag hittade inget.

http://www.kungmarkatta.se/produkter/visa-produkt/jordnotssmor-med-salt-180g-624/
Citera
2014-06-17, 17:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
1) Green Choice. När man vant sig vid den så märker man hur sötad och sliskig Skippy verkligen är.
2) För att det är gott men även för magnesium och protein intalar jag mig själv när jag tänker på hur dåliga fetterna är.
3) Mackor
Proteinet är också rätt dåligt. Så enda anledningen att äta skiten är för dess smak.
Citera
2014-06-18, 14:27
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Men de måste du ju kunna se i innehållsförtäckningen.

Jag hittade inget.

http://www.kungmarkatta.se/produkter/visa-produkt/jordnotssmor-med-salt-180g-624/

Menade att de börjat tillsätta socker i Green Choice.. nu var det min polare som kollade det men den hade en högre andel sockerarter än Kung Markatta.
Citera
2014-06-18, 15:01
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Menade att de börjat tillsätta socker i Green Choice.. nu var det min polare som kollade det men den hade en högre andel sockerarter än Kung Markatta.

Att den innehåller högre andel sockerarter betyder inte att de har tillsatt socker. Näringsvärdet, vilket inkluderar sockerinnehållet, i jordnötter varierar naturligt och påverkas av en uppsjö faktorer, var de odlas, när de skördas o.s.v. Det är även skälet till att näringsinnehållet mellan olika produkter kan skilja något trots samma innehåll.

Har de tillsatt socker ska det framgå på innehållsförteckningen.
Citera
2014-06-18, 15:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Mcennedys från Lidl!

Citera
2014-06-18, 15:31
Medlem
Bigorexias avatar
Jag ser att ingen har nämnt det, det finns smör baserat på andra nötter än jordnötter, vilket resulterar i en produkt med mycket bättre näringsvärde, framför allt bättre fettsyra- och ev. bättre aminosyraprofil.
Citera
2014-06-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Mcennedys från Lidl!

Hittade lite info om jordnötssmöret från Lidl, om någon är intresserad.

Smooth
454 gram
Ingredienser : Rostade jordnötter 93%, brunt socker, vegetabilisk olja, havssalt.
Allergiinformation: Kan innehålla spår av nötter.
Förvaring : Förvaras på en torr plats, borta från värme.
Näringsvärde per 100 g :
Kalorier: 602
Protein: 23,8 g
Kolhydrater: 12,6 g
Fett: 49,2 g

Crunchy
454 gram
Ingredienser : Rostade jordnötter 95%, brunt socker, vegetabilisk olja, havssalt.
Allergiinformation : Kan innehålla spår av nötter.
Förvaring : Förvaras på en torr plats, borta från värme.
Näringsvärde per 100 g :
Kalorier: 597
Protein: 24,2
Kolhydrater: 12,8 g
Fett: 48,4 g

Hoppas infon fortfarande stämmer.
(OT... Kan innehålla spår av nötter )

VS

Green choise crunchy
INGREDIENSER
99,3% rostade ekologiskt odlade jordnötter, havssalt.
Energi 625
Protein 29
Kolhydrater 13
Fett 52

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Jag ser att ingen har nämnt det, det finns smör baserat på andra nötter än jordnötter, vilket resulterar i en produkt med mycket bättre näringsvärde, framför allt bättre fettsyra- och ev. bättre aminosyraprofil.
Japp, jag äter även andra smör. Men med denna tråd ville jag stilla min nyfikenhet ang jordnötsmör.
Senast redigerad av Klimax00 2014-06-18 kl. 17:52.
Citera
2014-06-18, 17:56
Medlem
Citat:

Sorry att jag missförstod dig.
VA??? De får inte röra min Green chiose!!! Måste kolla nästa gång jag köper! Det hopas jag verkligen inte!!

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Att den innehåller högre andel sockerarter betyder inte att de har tillsatt socker. Näringsvärdet, vilket inkluderar sockerinnehållet, i jordnötter varierar naturligt och påverkas av en uppsjö faktorer, var de odlas, när de skördas o.s.v. Det är även skälet till att näringsinnehållet mellan olika produkter kan skilja något trots samma innehåll.

Har de tillsatt socker ska det framgå på innehållsförteckningen.

Hoppas det du skriver är sant, jag vill inte ha tillsatt socker, känns ju som att jag har letat igenom hela jordnötsmör-sortimentet innan jag hittade min favo!!
Senast redigerad av Klimax00 2014-06-18 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in