2014-06-17, 09:25
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaktiv
Super Mario till arsenal för 25 millar (£) är mest intressanta ryktet jag läst
Super-Mario, Giroud och Vela vore ju onekligen en intressant anfallsuppsättning!
2014-06-17, 10:48
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaktiv
Super Mario till arsenal för 25 millar (£) är mest intressanta ryktet jag läst

Haha, jag vet ärligt talat inte vad man ska säga om det. Hade det varit en normal person med Balotellis förmåga så hade Wenger förmodligen kunnat göra honom till superstjärna på en säsong eller två. Men Balotelli är precis allt annat än normal. Nu i dagarna har han tydligen fyllt ett idol-album för samlarbilder med enbart bilder på sig själv..

Jag vet fortfarande inte om han är efterbliven, galen, smått genialisk eller vad det rör sig om - men någonting är annorlunda kalibrerat i huvudet på den där jämfört med vanliga människor, det är ett som är säkert.

Så även om han faktiskt lyckas med den sportsliga biten så skulle man inte alls bli förvånad om man läste en dag att Balotelli kört råkat köra ut för ett stup med sin bil, sprängt vänsterarmen i bitar av fyrverkerier, eller arresterats i Colombia efter att vid polisingripande påträffats i någon kokainbarons sommarvilla.

I övrigt kan man ju tycka att det känns lite slappt om det blir Balotelli. Det verkar ju vara Milan som desperat försöker kränga av honom, snarare än att klubben själv gör några ansträngningar för att locka till sig någon. Det finns ju bättre spelare som borde gå att attrahera, med t.ex. Falcao.
Senast redigerad av zizacon 2014-06-17 kl. 10:52.
2014-06-17, 11:15
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Men Balotelli är precis allt annat än normal. Nu i dagarna har han tydligen fyllt ett idol-album för samlarbilder med enbart bilder på sig själv..

Och glöm för all del inte att han beställde en staty av sig själv att ha utanför sitt hem.
2014-06-17, 14:01
Medlem
NirvanAs avatar
Piqué gjorde en groda och avslöjade Cescs transfer till Chelsea när han trodde micarna var avstängda, flera dagar innan det blev officiellt.

Nu verkar Cesc gjort detsamma med Xavi som säger i en intervju att han kommer lämna FCB för att slippa all press

Citat:
Cesc: "Xavi and Puyol decided to take a step aside, to be closer to their families, to move away from all the pressure." [marca]

2014-06-17, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Piqué gjorde en groda och avslöjade Cescs transfer till Chelsea när han trodde micarna var avstängda, flera dagar innan det blev officiellt.

Nu verkar Cesc gjort detsamma med Xavi som säger i en intervju att han kommer lämna FCB för att slippa all press

Jasså Spanien och Qatar är grannländer?
2014-06-17, 14:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Jasså Spanien och Qatar är grannländer?
Jag antar att det betyder att Xavi bestämmer sig för att sluta.
2014-06-17, 14:30
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag antar att det betyder att Xavi bestämmer sig för att sluta.
Tror ej han kommer sluta men vad håller Fabregas på med?
2014-06-17, 14:35
Medlem
Candreva ska nu vara 100% ägd av Lazio. Har även snackats om en dubblering av hans nuvarande lön på ca €1 miljon till €2 millar.

Lotito sade igår att Candreva inte är till salu, men det är säkerligen bara ett sätt att få upp prislappen. Fortsätter Candreva vara bra i VM kommer det snart komma höga bud. Får han bara spela en match med ett högre tempo än Amazonas-matchen kommer han kunna visa ännu mer vad han kan. Jag tror att han kan bli avgörande för att Italien går långt i VM, det är inte direkt en spelare som viker ned sig av press.

Di Marzio har tidigare skrivit att PSG är väldigt intresserade och nu läser jag att även Liverpool är sugna.
2014-06-17, 15:13
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Haha, jag vet ärligt talat inte vad man ska säga om det. Hade det varit en normal person med Balotellis förmåga så hade Wenger förmodligen kunnat göra honom till superstjärna på en säsong eller två. Men Balotelli är precis allt annat än normal. Nu i dagarna har han tydligen fyllt ett idol-album för samlarbilder med enbart bilder på sig själv..

Jag vet fortfarande inte om han är efterbliven, galen, smått genialisk eller vad det rör sig om - men någonting är annorlunda kalibrerat i huvudet på den där jämfört med vanliga människor, det är ett som är säkert.

Så även om han faktiskt lyckas med den sportsliga biten så skulle man inte alls bli förvånad om man läste en dag att Balotelli kört råkat köra ut för ett stup med sin bil, sprängt vänsterarmen i bitar av fyrverkerier, eller arresterats i Colombia efter att vid polisingripande påträffats i någon kokainbarons sommarvilla.

I övrigt kan man ju tycka att det känns lite slappt om det blir Balotelli. Det verkar ju vara Milan som desperat försöker kränga av honom, snarare än att klubben själv gör några ansträngningar för att locka till sig någon. Det finns ju bättre spelare som borde gå att attrahera, med t.ex. Falcao.

Ganska uppenbart att Balotelli inte på något sätt är "genialisk". Inte en särskilt skarp kniv, men givetvis skulle han tillföra mycket som spets i Arsenal. Ser dock hellre att man plockar in någon annan av liknande kvalitet om möjligt.
2014-06-17, 16:04
Medlem
Napoli vill ha minst 55 M euro för Higuain. Chicharito ryktas gå till Southampton, hade varit en fin värvning av Saints.
2014-06-17, 16:12
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Ganska uppenbart att Balotelli inte på något sätt är "genialisk". Inte en särskilt skarp kniv, men givetvis skulle han tillföra mycket som spets i Arsenal. Ser dock hellre att man plockar in någon annan av liknande kvalitet om möjligt.

Han kan mycket väl vara lite "genialisk" i sin galenskap. Att vara en "skarp kniv" är en helt annan sak och har ingenting med det att göra, se bara på Bobby Fischer. En idiot eller mänsklig sopa hade bara ägnat sig åt allmänt white trash-beteende ungefär som Joey Barton - det finns ingenting originellt eller särskilt spännande i det. Sådana som Gazza och Balotelli har ju en viss stil i vad de hittar på - även om Gazza numera iofs mest är patetisk och försupen. Sedan har ju Balotelli sina magiska stunder på planen mellan varven - det är ju inte vem som helst som klarar av, även om man skulle ha råtalangen.

Jag menar man måste ju vara smått genialiskt dum i huvudet för att komma på idén att man ska visa ut domaren, spontanbesöka ett kvinnofängelse, eller återkomma - efter att morsan skickat en för att snabbt köpa ett strykjärn - med en enorm trampolin och två vespor.
2014-06-17, 20:16
Bannlyst
2 värvningar Chelsea har gjort av "superstjärnor" av Fabregas och Costa var oväntat. Inga passande spelare i dagens Chelsea. Frågan är vart Mikel ska ta vägen nu eller han har redan lämnar för ryska ligan Zenit eller Lokomotiv Moskva. Någon med bra koll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in