Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Om du läser mina inlägg, Nantale, så ser du att jag inte alls omfamnar en balkongteori. Jag har sagt att kollegor till mig sett ordentligt med blod nedanför balkongen, att jag själv senare sett en mörk fläck och inget annat. Att hon själv hoppat betraktar jag som uteslutet. Då hade inte paret omhäktats gång på gång för mord. Att hon kastats är mindre troligt, framförallt eftersom ingen sett det. Hur blodet annars hamnat där vet jag inte. Vi får, som du konstaterar, vänta på FUP.
Ingen behöver ha sett något men någon borde erinra sig av att ha hört en duns eller något annat som kan förknippas med fall. Om paret sedan rusat ut för att bära upp flickan så borde det ha väckt uppmärksamhet. Och en viss ryktesspridning borde varit igång i Karlskrona kan man tycka. Det talar alltså emot.
Men jag tror absolut inte A med R som sufflör skulle ringt SOS utan att ha en "förklaring" till flickans skador. Flickan var av vad som framgått hitills mycket illa skadad och en del av skadorna kan ha tillkommit efter hennes död för att dölja brottet.
Så om inte omfamnar (hemskt ord i sammanhanget) utan tror. Jag tror att flickan slängdes från balkongen. Eftersom jag inte kommer på någon annan möjlig olycka som kan ha fungerat för att dölja brottet.