2014-06-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Var framgår det att hon hade blivit sedd samma dags morgon...

Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Oj det blir att leta i tråden:Men grannar hade sett henne samma morgon plockandes blommor ,förmodligen på väg till skolan

Läste det på BLT-plus...
https://anonfiles.com/file/2d4d62fdcb43b472ced7da52ae0841a7
Citera
2014-06-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Läste det på BLT-plus...

Okej, om grannen sett henne samma dag på väg till skolan så kan skolan säkert också bekräfta att hon var där och att hon var vid god hälsa. Då måste hon ha dött den 30 april, efter skodagen.
Senast redigerad av nantale 2014-06-16 kl. 23:05.
Citera
2014-06-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Läste det på BLT-plus...
Tack kom bara ihåg att,men inte var
Citera
2014-06-17, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om du har hört att det fanns blod på marken, under balkongen, så betyder det att blodet kan ha haft samband med vilken balkong som helst som låg under eller över GMs balkong. Eller, vilket är mest troligt, att blodet inte hade någonting alls att göra med någon balkong. Det behövde inte ens vara människoblod. Skulle det varit BOs blod så kommer det säkert fram, eftersom teknikerna tog prov på blodet, enligt dig. Jag är inte motståndare till er balkongteori. Jag tycker bara att den är helt ologisk. Om GM beslutade att kasta ner BO för att dölja att hon dött av misshandel så förstår jag inte varför GM skulle ha burit upp BO igen. Om GMs avsikt med att kasta den redan döda BO från var att dölja skadorna från tidigare misshandel och påstå att BO fallit från balkongen är den teorin helt osannolik. Och om GM var beräknande nog att iscensätta balkongfallet så är det inte sannolikt att hen skulle ha drabbats av panik genast efter att BO fallit ner och skyndat sig för att bära upp henne igen. Dessutom. När skulle BO kastats från balkongen egentligen. Strax innan GM ringde ambulansen, eller.... Såvitt jag har förstått så ringdes ambulansen ungefär 21.30 och innan dess hade grannarna hört bråk från GMs lägenhet. Menar någon av er att de nyfikna grannarna skulle ha missat balkongfallet. Om BO kastades från balkongen ännu tidigare på kvällen eller till och med på dagen så kan det faktiskt inte ha passerat obemärkt, oavsett att det var Valborgsmässoafton. Jag undrar varför ni så envist framhåller denna balkongteori. Ibland är en cigarr bara en cigarr som redan Freud konstaterade.
Om du läser mina inlägg, Nantale, så ser du att jag inte alls omfamnar en balkongteori. Jag har sagt att kollegor till mig sett ordentligt med blod nedanför balkongen, att jag själv senare sett en mörk fläck och inget annat. Att hon själv hoppat betraktar jag som uteslutet. Då hade inte paret omhäktats gång på gång för mord. Att hon kastats är mindre troligt, framförallt eftersom ingen sett det. Hur blodet annars hamnat där vet jag inte. Vi får, som du konstaterar, vänta på FUP.
Citera
2014-06-17, 02:51
Medlem
En rationell förklaring till att teknikerna undersökte balkong och marken nedanför direkt kan vara att dom ville göra detta för att inte bevis skulle förstöras av väder och vind. Lägenheten kunde dom undersöka senare. Där kunde inget försvinna.
Citera
2014-06-17, 06:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
En rationell förklaring till att teknikerna undersökte balkong och marken nedanför direkt kan vara att dom ville göra detta för att inte bevis skulle förstöras av väder och vind. Lägenheten kunde dom undersöka senare. Där kunde inget försvinna.
Precis så arbetar tekniker. Dessutom arbetar de sig utifrån och in. Upprättar yttre perimetrar och arbetar sig metodiskt in mot kroppen. Haken är att jag är övertygad om att det fanns en blodpöl nedanför balkongen.
Citera
2014-06-17, 06:43
Medlem
"han nekar till brott och har lämnat en berättelse, och stämmer den delar jag uppfattningen att han inte gjort sig skyldig till något brott, säger hans advokat Christer Holmqvist.
Han vill inte gå in i detalj på vad som sagt, men säger att det finns teknisk bevisning som styrker hans huvudmans version av vad som hänt."

Detta uttalande från advokatens sida behöver inte betyda att mannens version av vad som hänt skulle betyda att han är oskyldig. Advokaten säger att han har den uppfattningen. Detta kan betyda att han har gjort något som man kan ha en åsikt om det är ett brott eller ha en åsikt att det inte är ett brott. Skulle tippa att åklagaren har den uppfattningen att det är ett brott.
Citera
2014-06-17, 07:40
Bannlyst
Citat:
"han nekar till brott och har lämnat en berättelse, och stämmer den delar jag uppfattningen att han inte gjort sig skyldig till något brott, säger hans advokat Christer Holmqvist.
Han vill inte gå in i detalj på vad som sagt, men säger att det finns teknisk bevisning som styrker hans huvudmans version av vad som hänt."

Detta uttalande från advokatens sida behöver inte betyda att mannens version av vad som hänt skulle betyda att han är oskyldig. Advokaten säger att han har den uppfattningen. Detta kan betyda att han har gjort något som man kan ha en åsikt om det är ett brott eller ha en åsikt att det inte är ett brott. Skulle tippa att åklagaren har den uppfattningen att det är ett brott.
Så länge domstolen tror det är ett brott och häktar om honom är advokatens åsikt tämligen ointressant. Vi får vänta och se om det räcker till åtal.
Citera
2014-06-17, 07:56
Medlem
Googlade på barnaga och hittade en intressant artikel från 2009. Inte dagsfärsk men inställningar av den här kategorin tar tid att ändra. Citat från artikeln "Så får exempelvis 95 procent av de palestinska barnen på Västbanken stryk, 93 procent av barnen i Vietnam, 92 procent i Sierra Leone ..."

http://www.sydsvenskan.se/varlden/annu-far-stora-sla-de-sma/
Citera
2014-06-17, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Precis så arbetar tekniker. Dessutom arbetar de sig utifrån och in. Upprättar yttre perimetrar och arbetar sig metodiskt in mot kroppen. Haken är att jag är övertygad om att det fanns en blodpöl nedanför balkongen.
Då borde det finns blod i trappuppgången också om det är blod från Yara som burits upp till lägenheten. Det verkar märkligt om gm har torkat bort detta. Grannar borde ha sett och uttalat sig kan man tycka.
Citera
2014-06-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Om du läser mina inlägg, Nantale, så ser du att jag inte alls omfamnar en balkongteori. Jag har sagt att kollegor till mig sett ordentligt med blod nedanför balkongen, att jag själv senare sett en mörk fläck och inget annat. Att hon själv hoppat betraktar jag som uteslutet. Då hade inte paret omhäktats gång på gång för mord. Att hon kastats är mindre troligt, framförallt eftersom ingen sett det. Hur blodet annars hamnat där vet jag inte. Vi får, som du konstaterar, vänta på FUP.

Ingen behöver ha sett något men någon borde erinra sig av att ha hört en duns eller något annat som kan förknippas med fall. Om paret sedan rusat ut för att bära upp flickan så borde det ha väckt uppmärksamhet. Och en viss ryktesspridning borde varit igång i Karlskrona kan man tycka. Det talar alltså emot.

Men jag tror absolut inte A med R som sufflör skulle ringt SOS utan att ha en "förklaring" till flickans skador. Flickan var av vad som framgått hitills mycket illa skadad och en del av skadorna kan ha tillkommit efter hennes död för att dölja brottet.

Så om inte omfamnar (hemskt ord i sammanhanget) utan tror. Jag tror att flickan slängdes från balkongen. Eftersom jag inte kommer på någon annan möjlig olycka som kan ha fungerat för att dölja brottet.
Citera
2014-06-17, 09:31
Medlem
Citat:
Då borde det finns blod i trappuppgången också om det är blod från Yara som burits upp till lägenheten. Det verkar märkligt om gm har torkat bort detta. Grannar borde ha sett och uttalat sig kan man tycka.

Framförallt blir GM själv nerblodad om hen bär upp flickan och lägenheten blir nerblodad. Båda kan vara lämpliga om GM vill dölja ett brott. Trappuppgången behöver inte bli nerblodad om GM inte släpar upp flickan vilket jag inte tror. Snarare tog GM flickan i en filt eller en jacka. De kan också ha låtit flickan ligga ett tag efter fallet för att "upptäcka" att hon var borta efter en lämplig tid. Under den tiden borde hon ha förlorat en del blod.

Jag tror nämligen att de självklart försökte dölja själva fallet men att det var egalt för dem om grannarna eller de själva fann flickan. I båda fallen handlade det om en "olycka". Och de hade burit/åkt hiss upp med flickan tillbaka in i lägenheten i båda fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in