2014-06-16, 16:13
Medlem
Samwises avatar
Tjabba!
Diamond!
Från Bronze till Diamond på ett år, relativt rimligt.

Så, när började ni förstå spelet?
Själv tror jag det var exakt under allstars 2013, och när jag började följa CLG. Fick en helt ny dimension i mitt spel.
Trots att jag från början försökte mig på att spela Vayne.
Citera
2014-06-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Tjabba!
Diamond!
Från Bronze till Diamond på ett år, relativt rimligt.

Så, när började ni förstå spelet?
Själv tror jag det var exakt under allstars 2013, och när jag började följa CLG. Fick en helt ny dimension i mitt spel.
Trots att jag från början försökte mig på att spela Vayne.

I mitten av säsong 3 ungefär. Jag satt fast på guld ett bra tag och bestämde mig för att byta från adc-main till support-main. Den mekaniska aspekten av spelet var jag redan ganska duktig på, men när jag började spela support så insåg jag hur värdelös jag var på allt annat. Jag förbättrades extremt snabbt och tog mig från guld 1 till diamond 1 på runt 1½ månad.
Citera
2014-06-16, 21:53
Medlem
Khorneflakess avatar
Jag har aldrig lärt mig spelet, jag spelar mest på känsla lel. Ändå ligger jag inte i brons.
Citera
2014-06-16, 21:56
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
I mitten av säsong 3 ungefär. Jag satt fast på guld ett bra tag och bestämde mig för att byta från adc-main till support-main. Den mekaniska aspekten av spelet var jag redan ganska duktig på, men när jag började spela support så insåg jag hur värdelös jag var på allt annat. Jag förbättrades extremt snabbt och tog mig från guld 1 till diamond 1 på runt 1½ månad.
Vad menar du då? När/hur man ska ta objectives eller? Map awareness?
Citera
2014-06-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Vad menar du då? När/hur man ska ta objectives eller? Map awareness?

Ja, jag lärde mig allt som inte hade med det mekaniska att göra i stort sett.

Jag lärde mig om objektiv- och wardkontroll.
Map awareness.
Hur man förutspår när det kommer ganks.
Var på kartan man ska pressa vid olika tillfällen.
Vad som behövs i teamcomps.
Hur man använder vision till sin fördel.
Hur man kommer tillbaka från ett undertag.
...

Listan kan fortsätta i en evighet. Givetvis kan man lära sig detta när man spelar vilken roll som helst, men jag hade väldigt svårt att lära mig de här sakerna då jag hela tiden var så fokuserad på att farma och sådant.
Citera
2014-06-16, 22:33
Medlem
Vassknivs avatar
Nä nu räcker det, kommer aldrig klättra upp. Lol är så jävla olönsamt. Man blir bättre och bättre, är en bra team player snackar mycket med laget men man får fan inte något tillbaka av lols samhälle. Blir den paus tar för mycket på nerverna. Iallafall med ranked.
Citera
2014-06-16, 23:06
Medlem
Emeritus-IIs avatar
Ta mig ur bronze, någon!
Citera
2014-06-16, 23:18
Medlem
zaaph1s avatar
Tips på bra nybörjarchampion? Började nyss lira och har aldrig spelat dota förut!
Helst något ranged, gillar det mer! Spelar med Jinx nu, går riktigt bra!
Citera
2014-06-16, 23:33
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Ja, jag lärde mig allt som inte hade med det mekaniska att göra i stort sett.

Jag lärde mig om objektiv- och wardkontroll.
Map awareness.
Hur man förutspår när det kommer ganks.
Var på kartan man ska pressa vid olika tillfällen.
Vad som behövs i teamcomps.
Hur man använder vision till sin fördel.
Hur man kommer tillbaka från ett undertag.
...

Listan kan fortsätta i en evighet. Givetvis kan man lära sig detta när man spelar vilken roll som helst, men jag hade väldigt svårt att lära mig de här sakerna då jag hela tiden var så fokuserad på att farma och sådant.
Alright, tack! Känner att jag börjar få bra koll på just mechanics, men jag är ganska yr när det kommer till decision-making.
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Tips på bra nybörjarchampion? Började nyss lira och har aldrig spelat dota förut!
Helst något ranged, gillar det mer! Spelar med Jinx nu, går riktigt bra!
Caitlyn är nybörjarvänlig. Längsta range i spelet om jag inte minns fel. Sen kan du också prova Lucian, lite svårare men lugnt den roligaste ADCn i spelet!
Citera
2014-06-17, 09:49
Medlem
Lajvaiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Nä nu räcker det, kommer aldrig klättra upp. Lol är så jävla olönsamt. Man blir bättre och bättre, är en bra team player snackar mycket med laget men man får fan inte något tillbaka av lols samhälle. Blir den paus tar för mycket på nerverna. Iallafall med ranked.

Känner igen känslan. Fastnade i silver 1 förra säsongen. Det var min första säsong som jag spelade rankat, blev placerad i bronze 3. Klättrade under året upp till silver 1. Sen åkte jag på en losing streak på ~15 games vilket ledde till att jag trillade ner till silver 3. Klättrade sedan upp till silver 1 igen för att sedan halka ner till silver 2 men tog mig upp till silver 1 igen efter det - vilket ledde till att jag var i stort sett "fast" i silver 1. När jag vann så fick jag ~2-4 lp och förlorade ~2-4 lp per match. Moralen gick ner i botten för jag orkade helt enkelt inte spela så mycket som krävdes för att klättra, det är tufft att bibehålla en 2:1 ratio annars, men så länge man får någorlunda LP för det så är det ju ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Tjabba!
.... Så, när började ni förstå spelet?

Blev en välbehövlig paus under dec/jan månad, pumpade normals, tränade mechanics men framförallt så insåg jag att det inte var mina medspelare det var fel på.. (Bara ibland ). Hade kollat på OGN sen innan sommaren men började ta till mig den aspekten av spelet som Mantrid påpekar. I säsong 4 blev jag placerad i silver 5, är just nu plat 5 (78LP). Ta din tid, försök att ha kul med spelet, kör 1 normal - går det bra - kör en ranked. Jag brukar köra 1 rankad om dan. Det funkar för mig. Ibland mer när jag har tid. Målet är att ta diamond innan säsongens slut - mainar support och jungle.

Helvete vad långt det blev!
Senast redigerad av Lajvaiskogen 2014-06-17 kl. 09:54.
Citera
2014-06-17, 10:31
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Många tycker att de borde "nerfa" Lucians passiv. Så den får en cooldown på 30 sec eller något. Varför?... Ställer jag mig frågan..

"Förstör" det inte hela iden med champen?
Citera
2014-06-17, 10:38
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Många tycker att de borde "nerfa" Lucians passiv. Så den får en cooldown på 30 sec eller något. Varför?... Ställer jag mig frågan..

"Förstör" det inte hela iden med champen?
En cooldown på 30 sekunder skulle vara en brutal nerf imo... Men sen håller jag nog med att hans passive är lite för bra, man skulle kanske kunna nerfa hans damage på andra auto-attacken, typ med 30 %, men inga cooldowns. T.ex. Ashes passive är ju i jämförelse helt skit, den är egentligen bara bra på lvl 1 när man kommer till lane haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in