2014-06-14, 21:49
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
ingen har ju ens kommenterat Wigmore.

Ja, vafalls!? Kanske är det lite mer SF över dem än KSOE?
Citera
2014-06-14, 22:05
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog

Troligen. TG73 är ju inte den lästen som får mest uppskattning i sverige
Citera
2014-06-14, 23:51
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Det var ju för att ingen såg skillnaden!
Citera
2014-06-15, 00:07
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Det är rätt stor skillnad mellan Canterbury och Galway. Den ena en oxfordkänga och den andra är en derbykänga och sen är modellerna rätt olika också. Men visst, det är två bruna kängor i hoodogs fall

Citat:
Och ja, jag har Galway i doak/walnut country calf. Men det är ju en derby-känga på dainite-sula. Även du, käre Brutus, måste väl kunna uppskatta skillnaden mellan det och Canterburyn?

Jag ska ju inte behöva nämnda att Galway är en derby, det är ju allmän kännedom. Sådana detaljer får ju bara min argumentation att låta svagare när jag poängterar att hoodog nu har tre (eller fler?) kängor i mörkbrun nyans med grain-skaft (men inte en endaste futtig Moon-lästad J~W som vi ändå var rörande överens om stod näst på inköpslistan). De där båda kängorna kommer ju visas upp i Lyxfällan sedan, medan programledaren rynkar pannan och säger "Och de här köpte du samtidigt? Var det så klokt, du ser ju att de är i princip likadana?".

Skämt åsido, jag gillar kängor och satt med drägelskydd på tangetbordet. Wigmore:n var min favorit.
Citera
2014-06-15, 01:33
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag ska ju inte behöva nämnda att Galway är en derby, det är ju allmän kännedom. Sådana detaljer får ju bara min argumentation att låta svagare när jag poängterar att hoodog nu har tre (eller fler?) kängor i mörkbrun nyans med grain-skaft (men inte en endaste futtig Moon-lästad J~W som vi ändå var rörande överens om stod näst på inköpslistan). De där båda kängorna kommer ju visas upp i Lyxfällan sedan, medan programledaren rynkar pannan och säger "Och de här köpte du samtidigt? Var det så klokt, du ser ju att de är i princip likadana?".

Skämt åsido, jag gillar kängor och satt med drägelskydd på tangetbordet. Wigmore:n var min favorit.

Haha! Nu är det förvisso bara en detalj men han har två bruna och en "röd" känga. Wigmore är i vintage rioja om jag inte ser fel
Citera
2014-06-15, 09:34
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon

Haha!
Äntligen någon som ser tjusningen med Wigmore även här. Den är kaxig, ja - men långt ifrån "over the top".

Koppar har helt rätt - det finns inget brunt i Wigmore. Den är gjord i Vintage Rioja/Burundy Highland Grain. Men, å andra sidan, har jag ju redan ett par kängor i burgundy (cordovan och derby) - så de kanske hamnar i Lyxfällan de med ändå?
Citera
2014-06-15, 13:03
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Haha!
Äntligen någon som ser tjusningen med Wigmore även här. Den är kaxig, ja - men långt ifrån "over the top".

Koppar har helt rätt - det finns inget brunt i Wigmore. Den är gjord i Vintage Rioja/Burundy Highland Grain. Men, å andra sidan, har jag ju redan ett par kängor i burgundy (cordovan och derby) - så de kanske hamnar i Lyxfällan de med ändå?

På så sätt. Såg rödbrun ut, måste vara mina skärminställningar som spökar eller så ljög Pörr för mig i fredagskväll när han sa att färgblindhet inte överförs sexuellt.

Jag får väl ge mig nu. Kängorna över outbytbara och att du gjord ett klokt och genomtänkt val. Såklart.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2014-06-15 kl. 13:13.
Citera
2014-06-16, 12:16
Medlem
Hej!

Nu är jag långt ifrån skoexpert vilket är varför jag vänder mig till er som är. Har länge velat ha ett par schyssta brogues. Den modell jag fastnat för mest är denna från Carmina:

http://www.skoaktiebolaget.se/collections/carmina/products/carmina-classic-wingtip

Då studentens budget är rätt tight så har jag hittat modellen Buckingham från Loake som befinner sig i en lägre prisklass:

http://www.loake.co.uk/loake-1880/brogue/buckingham.html

Har ni erfarenhet av Loakes Buckingham? Tar gärna emot råd och tips. Finns det någon annan sko ni gillar i ungefär samma prisklass?

Mvh,
Preppmode

Undrar även om det enbart är själva sulan som skiljer modellerna Buckingham och Heston.
Senast redigerad av PreppMode 2014-06-16 kl. 12:32.
Citera
2014-06-16, 19:33
Medlem
HerrSvetts avatar
Hur viktiga är skoblock? De känns väldigt nödvändiga, i synnerhet när man bär väldigt dyra skor. Därför trycker jag alltid ner cederträblocken i skorna när jag kommer hem, det känns bra att göra. Nu till frågan: borde jag köpa ett extra par skoblock att ha hemma hos min flickvän? Hur stor idiot kommer detta få en att framstå som? Vi har ju redan tandborstar hos varandra tänker jag. Så, man kanske inte ska köpa ett par dyra skoblock, utan istället ett par enkla, billiga skoblock, med fjäder. Eller riskerar man förstöra hälen på skon då? Det kanske mest är om man har det varje dag?

Var kan man sedan få tag på billiga skoblock som även är resevänliga? Gärna i Stockholm.
Annars får jag köpa de vanliga stora skoblocken jag använder och försöka komma på någon smidig anledning till varför hon måste ha dem i sin farstu.
Citera
2014-06-16, 20:00
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreppMode
Hej!

Nu är jag långt ifrån skoexpert vilket är varför jag vänder mig till er som är. Har länge velat ha ett par schyssta brogues. Den modell jag fastnat för mest är denna från Carmina:

http://www.skoaktiebolaget.se/collections/carmina/products/carmina-classic-wingtip

Då studentens budget är rätt tight så har jag hittat modellen Buckingham från Loake som befinner sig i en lägre prisklass:

http://www.loake.co.uk/loake-1880/brogue/buckingham.html

Har ni erfarenhet av Loakes Buckingham? Tar gärna emot råd och tips. Finns det någon annan sko ni gillar i ungefär samma prisklass?

Mvh,
Preppmode

Undrar även om det enbart är själva sulan som skiljer modellerna Buckingham och Heston.

Loake Buckingham är bra, min bror har ett par och han är väldigt nöjd. Jag har själv funderat på Herring Richmond men har aldrig slagit till . http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=450

Hade jag varit dig, och känt att jag haft råd skulle jag ändå köra på Carmina.
Citera
2014-06-16, 21:37
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvett
Hur viktiga är skoblock? De känns väldigt nödvändiga, i synnerhet när man bär väldigt dyra skor. Därför trycker jag alltid ner cederträblocken i skorna när jag kommer hem, det känns bra att göra. Nu till frågan: borde jag köpa ett extra par skoblock att ha hemma hos min flickvän? Hur stor idiot kommer detta få en att framstå som? Vi har ju redan tandborstar hos varandra tänker jag. Så, man kanske inte ska köpa ett par dyra skoblock, utan istället ett par enkla, billiga skoblock, med fjäder. Eller riskerar man förstöra hälen på skon då? Det kanske mest är om man har det varje dag?

Var kan man sedan få tag på billiga skoblock som även är resevänliga? Gärna i Stockholm.
Annars får jag köpa de vanliga stora skoblocken jag använder och försöka komma på någon smidig anledning till varför hon måste ha dem i sin farstu.
Inför framtida expansioner av skogarderoben kan du ju köpa på dig ett antal skoblock från exempelvis Skolyx. Dessa spirder du sedan ut på strategiska platser i väntan på att de får en fast plats hemmavid. Själv skall jag lämna ett par hos mina föräldrar nästa gången jag är där.

Sedan bör du undvika de hälförstörende spiralskoblocken, för sådan idioti imponerar man inte på flickvänner med.
Citera
2014-06-17, 00:46
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
Inför framtida expansioner av skogarderoben kan du ju köpa på dig ett antal skoblock från exempelvis Skolyx. Dessa spirder du sedan ut på strategiska platser i väntan på att de får en fast plats hemmavid. Själv skall jag lämna ett par hos mina föräldrar nästa gången jag är där.

Sedan bör du undvika de hälförstörende spiralskoblocken, för sådan idioti imponerar man inte på flickvänner med.
Haha det var ju ett subtilt sätt att berätta att du och herrsvett är partners
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in