2014-06-12, 20:08
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Någon som har koll på skomakare i Göteborg. Rekommendationer?

Larssons Skomakeri på södra vägen, skönare snubbe får du leta efter. Gör också ett riktigt bra jobb.
Citera
2014-06-12, 22:39
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Det känns lägligt att ta det här nu. Bilder på lite nya deltagare i skofamiljen:

G&G Canterbury, DG70, Vintage Oak & Brown Highland Grain
G&G Wigmore, TG73, Vintage Rioja & Burgundy Highland Grain

http://imgur.com/a/6Tjrm

Och för att föregripa vissa av de frågor som ställdes förra gången jag lade upp bilder här:

Grymma kängor! Älskar mina Canterburys och satt med ett par från Leatherfoot i "kundvagnen" men kunde inte köpa ett par till....trots att det är heeeelt olika make up
Citera
2014-06-13, 13:10
Medlem
Citat:
Det känns lägligt att ta det här nu. Bilder på lite nya deltagare i skofamiljen:

G&G Canterbury, DG70, Vintage Oak & Brown Highland Grain
G&G Wigmore, TG73, Vintage Rioja & Burgundy Highland Grain

http://imgur.com/a/6Tjrm

Och för att föregripa vissa av de frågor som ställdes förra gången jag lade upp bilder här:

Sjukt sjukt snygga Canterbury!
Citera
2014-06-13, 14:48
Medlem
Vingummis avatar
Helt medveten om att jag kanske "skiter i det blå skåpet" nu. Men vad tycker ni om CT:s skor? Jag är inte ute efter att jämföra dem med Carmina eller AE, snarare Meermin och Loake. Är en student på en tight budget, därför jag frågar

Modeller som intresserar mig:
Citera
2014-06-13, 15:27
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vingummi
Helt medveten om att jag kanske "skiter i det blå skåpet" nu. Men vad tycker ni om CT:s skor? Jag är inte ute efter att jämföra dem med Carmina eller AE, snarare Meermin och Loake. Är en student på en tight budget, därför jag frågar

Modeller som intresserar mig:
En god vän till mig har ett par sådana och de känns marginellt tröttare än Loake. De är alltså köpvärda på en bra rea om man är snål men det är värt att lägga ett par hundra till och få ett par Meermin istället.
Citera
2014-06-13, 15:36
Medlem
Vingummis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
En god vän till mig har ett par sådana och de känns marginellt tröttare än Loake. De är alltså köpvärda på en bra rea om man är snål men det är värt att lägga ett par hundra till och få ett par Meermin istället.
Okej! Har sedan tidigare skor från Meermin och de passar mig väldigt bra så blir väl att fortsätta på det spåret. Tackar så mycket!
Citera
2014-06-13, 17:44
Medlem
Herr gurkas avatar
Fick tillbaka mina Connaughts från den som Pörr nominerade till Sveriges bästa skomakare.

Andra sulan och de ser bättre ut än någonsin.

http://i.imgur.com/R2RV8V2.jpg
Citera
2014-06-13, 17:57
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Fick tillbaka mina Connaughts från den som Pörr nominerade till Sveriges bästa skomakare.

Andra sulan och de ser bättre ut än någonsin.

http://i.imgur.com/R2RV8V2.jpg
Halvsulat ju! Fint!
Citera
2014-06-14, 19:20
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Förjävla stiligt hoodig, hatten av!

Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
Canterburyn var hänsynslöst snygg.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Grymma kängor! Älskar mina Canterburys och satt med ett par från Leatherfoot i "kundvagnen" men kunde inte köpa ett par till....trots att det är heeeelt olika make up

Citat:
Ursprungligen postat av vorkanz
Sjukt sjukt snygga Canterbury!

Tack, snälla ni!
Citera
2014-06-14, 21:30
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Tack, snälla ni!

Nu får det vara nog med ryggdunkandet. Är de inte väl snarlika? Och har inte du ett par Galway i samma utförande, brun med grain-skaft?
Citera
2014-06-14, 21:48
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Nu får det vara nog med ryggdunkandet. Är de inte väl snarlika? Och har inte du ett par Galway i samma utförande, brun med grain-skaft?

Komplimangerna var ju för en känga, ingen har ju ens kommenterat Wigmore.

Det är rätt stor skillnad mellan Canterbury och Galway. Den ena en oxfordkänga och den andra är en derbykänga och sen är modellerna rätt olika också. Men visst, det är två bruna kängor i hoodogs fall
Citera
2014-06-14, 21:48
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon

Snarlika? Ja, kanske. Identiska? Nej. Långt ifrån. Det enda som är snarlikt är att skaftet är i grain och underdelen inte är det - resten är annorlunda (exv färg, läst, modell). Dessutom fick jag Wigmore till ett näst intill fånigt lågt pris.

Och ja, jag har Galway i doak/walnut country calf. Men det är ju en derby-känga på dainite-sula. Även du, käre Brutus, måste väl kunna uppskatta skillnaden mellan det och Canterburyn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in