• 1
  • 2
2014-06-13, 18:54
Medlem
Worthless47s avatar
Hej FB användare! jag har ett Western Digital minne, och när jag kopplar in den i datorn hittar datorn inget innehåll , men när jag kopplar den till TVN hittar den alla bilder, filmer, musik osv.

Finns det något sätt att kunna visa allt innehåll normalt utan att formatera om den?

Tack
/Worthless47
Citera
2014-06-13, 19:22
Medlem
Ratis avatar
Kanske behöver fixa drivrutinerna.
Citera
2014-06-13, 19:34
Medlem
Worthless47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Kanske behöver fixa drivrutinerna.

Hur gör man det lättast?
Citera
2014-06-13, 20:35
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worthless47
Hur gör man det lättast?

Jag menar att du kanske måste installera drivrutinerna. Dom brukar man hitta genom tillverkarens hemsida.
Har hårddisken fungerat tidigare i datorn?
Citera
2014-06-13, 21:00
Medlem
Worthless47s avatar
Citat:
Jag menar att du kanske måste installera drivrutinerna. Dom brukar man hitta genom tillverkarens hemsida.
Har hårddisken fungerat tidigare i datorn?

Japp det har den.
Citera
2014-06-13, 21:15
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worthless47
Japp det har den.

Då ligger det nog utanför mitt kunskapsområde. Och jag antar att du har provat på alla usb uttag i datorn?
Citera
2014-06-14, 11:34
Medlem
Worthless47s avatar
Citat:
Då ligger det nog utanför mitt kunskapsområde. Och jag antar att du har provat på alla usb uttag i datorn?

Yes det har jag, om det nu spelar stor roll. Har testat både 2.0 och 3.0 USB portar.

Kan tillägga att när man ska öppna minnet i datorn så visar den "63,3 GB ledigt av 250 GB"
Så datorn fattar att det finns stuff på skiten
Citera
2014-06-14, 15:37
Medlem
Vilka typer av filer är det på USB minnet?
Är det filmer på USB minnet du spelat in från TV, DVD video, Digital box?

Dom kan kryptera eller formatera USB minne, USB diskar så att dom inte syns i datorn. Du kan tacka film/TV bolagen för det.

Bruka du glömma använda "säker bort tagning av hårdvara" (nere vid klockan) innan du tar bort USB minnet från datorn?

Ofta så går det bra x gånger innan man börja få problem. Vissa fick direkt ditt problem medan andra först fick en tom mapp där de senast hållit på som sen blev tom hårddisk.

Kanske kan du då använda räddnings / recovery program för att få tillbaka det mesta. Vet inte vilka av dom som är gratis som är bra.

PC Inspector File Recovery
http://download.cnet.com/windows/con...html?tag=mncol

Recuva
http://www.piriform.com/recuva
Citera
2014-06-14, 20:04
Medlem
Worthless47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Vilka typer av filer är det på USB minnet?
Är det filmer på USB minnet du spelat in från TV, DVD video, Digital box?

Dom kan kryptera eller formatera USB minne, USB diskar så att dom inte syns i datorn. Du kan tacka film/TV bolagen för det.

Bruka du glömma använda "säker bort tagning av hårdvara" (nere vid klockan) innan du tar bort USB minnet från datorn?

Ofta så går det bra x gånger innan man börja få problem. Vissa fick direkt ditt problem medan andra först fick en tom mapp där de senast hållit på som sen blev tom hårddisk.

Kanske kan du då använda räddnings / recovery program för att få tillbaka det mesta. Vet inte vilka av dom som är gratis som är bra.

Hej! Jag testade att lägga lägga till filerna i en rar fil, och i rar "mappen" såg man alla filer. Sedan när jag drog filerna till en vanligt mapp försvann de igen, ska testa det du länkade! Tack!

PC Inspector File Recovery
http://download.cnet.com/windows/con...html?tag=mncol

Recuva
http://www.piriform.com/recuva

Hej! Jag testade att lägga lägga till filerna i en rar fil, och i rar "mappen" såg man alla filer. Sedan när jag drog filerna till en vanligt mapp försvann de igen, ska testa det du länkade! Tack!
Citera
2014-06-14, 20:40
Medlem
Worthless47s avatar
Och nej, det är lite filmer och musik men för det mesta massa bilder och videofilmer vi själva spelat in och tagit på resor etc.
Citera
2014-06-14, 20:44
Medlem
brianmolkos avatar
Stoppar du alltid maskinvaran innan du tar bort den från datorn ?
Citera
2014-06-14, 21:16
Medlem
ZEPMPs avatar
NTFS?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto