2014-06-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Varför skulle taxichaffisen ens bry sig att lyssna? Kan tänka mig att redan efter 10 taxiresan han kört blivit rätt hårt avtrubbad. Han lyssnade förmodligen på radio istället, eller pratade själv i mobilen(yrkeschaffisar brukar vara bra på det) och dessutom kan nog en fullfjädrad psykopat som MB prata i telefon på ett sätt som inte uppmärksammas av närstående. Betänk att han nyss suttit på en middag med sina närmaste och samtidigt suttit vid bordet och skickat sms till hans kk. Taxichaffisen minns dessutom endast att MB åkte med.
Har du inte hört att taxichaffisar har öron som elefanter och läcker som såll. De kan allt om alla.
Eller är det bara en skröna?
Citera
2014-06-14, 16:47
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Varför skulle taxichaffisen ens bry sig att lyssna? Kan tänka mig att redan efter 10 taxiresan han kört blivit rätt hårt avtrubbad. Han lyssnade förmodligen på radio istället, eller pratade själv i mobilen(yrkeschaffisar brukar vara bra på det) och dessutom kan nog en fullfjädrad psykopat som MB prata i telefon på ett sätt som inte uppmärksammas av närstående. Betänk att han nyss suttit på en middag med sina närmaste och samtidigt suttit vid bordet och skickat sms till hans kk. Taxichaffisen minns dessutom endast att MB åkte med.
Säger inte emot. Helt enig!
Citera
2014-06-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det är sant; blodet i bagageutrymmet. På något vis har det ju kommit dit. Vilket gör att även jag håller öppet för viss delaktighet från KJ´s sida.
Eftersom blodet var från när VB levde är det inget likblod, utan det finns ingen annan möjlighet än att det blivit planterat dit. Eller vad är din förklaring hur blodet kommit till bagageutrymmet ?
Citera
2014-06-14, 17:10
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vad gjorde VB vid Degerbäckens flygfält den 1 maj? Hur tog hon sig dit - och hem?

"Igår i degerbäcken flygfältet" sms:ar hon till KJ den 2 maj, klockan 17.54. KJ frågar ingenting om vad hon gjorde där. Istället skickar han två sms: "Vill du ha sällskap? Vill du komma hit?" VB avböjer. Hon sitter och gråter över sin förlorade killkompis.

Den 3 maj, klockan 21.05 sms:ar KJ åter till henne med frågan "Hej hur e de?"

Ca en- och en halv timme tidigare, klockan 19.23, kopplar hans mobil upp sig mot Hednorets basstation, varunder Hedens nedlagda flygbas eller Degerbäckens flygfält, befinner sig.

Vad gjorde han där? Och varför åkte han dit just då? Hedens flygbas/Degerbäckens flygfält var väl inget ställe han frekventerade särskilt flitigt, om än alls? Åkte han dit bara för att VB sagt att hon var där, liksom för att se efter vad det var för ställe? Lade han möjligen någonting på minnet om platsens beskaffenhet (isolerat ställe, stora skogar, ingen bebyggelse) som han drog nytta av den 4 maj och strax därefter?
Kan det rent av vara så att VB:s händer och försvunna persedlar finns nergrävda någonstans i skogarna runt den gamla flygbasen? Noterbart är att KJ återvänder till området den 9 och 11 maj!
Den 17 maj likaså, men den gången var det grillfest vid Aldersjön...

9 Maj MPS sök
11 Maj Fallen Angel
17 Maj fest
Citera
2014-06-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Bara nästan sant. Ingen teknisk bevisning visar att hon dog den 4 maj heller. Den tekniska bevisningen visar att hon dog någon gång mellan 4 och 14 maj (enligt min teori 13:e).
Problemet är större än så, det finns inga vittnen som styrker att hon varit hos KJ heller, knappt ens att någon sett henne utanför hennes bostad. Dem enda jag vet som påstår att de sett henne sista tiden är CB och KJ. Övriga vittnen har vaga idéer om vem de har sett, exempelvis hen som ska ha suttit i KJ bil den 4 maj utanför hans lägenhet.

Men du har full frihet att anta vad du vill. Så länge inte sanningen kommer fram så är ditt antagande ungefär lika bra som någon annans.

Nej faktiskt inte. Ponera att hon levdel i fångenskap till den 13:e. Då skulle det finnas otroligt många fler spår på kroppen. Repmärken, kanske klössår, fler avvärjningsspår, osv. Ser det helt uteslutet att vb varit i någon sorts fångenskap. Om vi dessutom utesluter alla utom de två mest tänkbara gm. Så blir det ännu mer omöjligt att så varit fallet då de haft span på sig.

Att tro att vb levt i fångenskap utan fler spår är helt uteslutet. Tag bara håret, det skukke varit helt tovigt efter 9 dagar i fångenskap. Nej glöm det.
Citera
2014-06-14, 17:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
VB´s vän Raw* förolyckades där.
Och det skedde natten till 1 maj, den dagen hon var där. http://www.kuriren.nu/nyheter/svart-skadad-vid-krasch-i-boden-avled-6829328.aspx
Citera
2014-06-14, 18:55
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och det skedde natten till 1 maj, den dagen hon var där. http://www.kuriren.nu/nyheter/svart-skadad-vid-krasch-i-boden-avled-6829328.aspx

Och jag som trodde jag kommit på något riktigt bra... Hade dessutom inte en aning om att Missing People sökt i området eller att VB:s kompis dog där.
Citera
2014-06-14, 19:00
Medlem
yoloitss avatar
Skrev ett litet förkortat teori/historia om första toabesöket KJ kommer ihåg.
Jag är säker på att alla händelser han poängterar och som kommer spontant i förhören är ihopkopplade med något speciellt som hände den kvällen.

Jag lägger det i spoiler, läs det inte om du är nära VB!

Senast redigerad av yoloits 2014-06-14 kl. 19:03.
Citera
2014-06-14, 19:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Nej faktiskt inte. Ponera att hon levdel i fångenskap till den 13:e. Då skulle det finnas otroligt många fler spår på kroppen. Repmärken, kanske klössår, fler avvärjningsspår, osv. Ser det helt uteslutet att vb varit i någon sorts fångenskap. Om vi dessutom utesluter alla utom de två mest tänkbara gm. Så blir det ännu mer omöjligt att så varit fallet då de haft span på sig.

Att tro att vb levt i fångenskap utan fler spår är helt uteslutet. Tag bara håret, det skukke varit helt tovigt efter 9 dagar i fångenskap. Nej glöm det.

Nej, inte nödvändigtvis .. VB kan ha hängts upp, bunden med rep vid handlederna, och precis haft markänning med fötterna för att inte enbart belasta handlederna.
Citera
2014-06-14, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Skrev ett litet förkortat teori/historia om första toabesöket KJ kommer ihåg.
Jag är säker på att alla händelser han poängterar och som kommer spontant i förhören är ihopkopplade med något speciellt som hände den kvällen.

Jag lägger det i spoiler, läs det inte om du är nära VB!

Och efter det gillar hon en facebooksida på thai... http://falletvatchareeya.blogg.se/
Citera
2014-06-14, 19:17
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Och efter det gillar hon en facebooksida på thai... http://falletvatchareeya.blogg.se/
Det spelar ingen roll, det var rent hypotetiskt. Kanske inte passar in tidsmässigt enligt bloggen och tider från fup men ändå en helt möjlig historia.
Förresten så var det väl mamman som gillat den sidan har jag för mig? Eller det kanske var nåt annat.
Citera
2014-06-14, 19:24
Medlem
Citat:

Hur vet man att det är VB som gillat den sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in