2014-06-14, 15:02
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
På flashback: 36x30cm
I resten av Sverige: 15x12cm
Citera
2014-06-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedSkillen94
På flashback: 36x30cm
I resten av Sverige: 15x12cm
Haha!!
Citera
2014-06-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Vad är optimalt enligt dig?

Tja, en längd som inte slår i livmodertappen hela tiden (någon gång ibland kan man ta men om det gör ont de flesta stötarna så blir det påfrestande). Men en snopplängd som är tillräckligt lång för att kunna stöta emot g-punkten på slidans framvägg.

Grovleken kan påverka mer, då en grövre snopp trycker mot g-punkten oavsett vinklar (bör inte vara så grov så man har svårt att få in den utan smärta dock). En smal snopp är dock lika skön om införsvinkel används som gör att snoppen stöter emot g-punkten. :-)

Jag har inte koll exakt på cemtimetrarna du frågade om, men tänkte att den längd som var i röda spannet bör vara för långt (jag hade en pojkvän med snopp jag tror låg i det spannet, och det var bökigt att den slog emot livmodertappen väldigt ofta, eftersom det gjorde ont, han var bra med fingrarna och munnen dock, haha ;-) ).
Citera
2014-06-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande99
Tja, en längd som inte slår i livmodertappen hela tiden (någon gång ibland kan man ta men om det gör ont de flesta stötarna så blir det påfrestande). Men en snopplängd som är tillräckligt lång för att kunna stöta emot g-punkten på slidans framvägg.

Grovleken kan påverka mer, då en grövre snopp trycker mot g-punkten oavsett vinklar (bör inte vara så grov så man har svårt att få in den utan smärta dock). En smal snopp är dock lika skön om införsvinkel används som gör att snoppen stöter emot g-punkten. :-)

Jag har inte koll exakt på cemtimetrarna du frågade om, men tänkte att den längd som var i röda spannet bör vara för långt (jag hade en pojkvän med snopp jag tror låg i det spannet, och det var bökigt att den slog emot livmodertappen väldigt ofta, eftersom det gjorde ont, han var bra med fingrarna och munnen dock, haha ;-) ).

Det håller jag med om, en för lång och stor är ju inte alltid så bra. Och som sagt kommer de för långt in är det inte skönt .

g-punkten ska väl sitta ca 5cm in ungefär, så 20 cm kukar är ju inte direkt en nödvändighet iaf
Citera
2015-06-23, 23:14
Medlem
Medel är runt 12,9 till 13,1.
Citera
2015-06-24, 02:48
Medlem
14.8cm i sverige enligt någon äldre undersökning, dock har man gjort en nyare och då har det visat sig att 14.8 var lite glädjesiffror.
Citera
2015-06-24, 07:20
Medlem
TetrisNinjas avatar
http://i.imgur.com/hk6qRkD.jpg

Frågan är om det är baserat undersökningar där man har fått rapportera in själv, för då brukar det egentliga genomsnittet vara lite lägre.
Citera
2015-06-24, 07:24
Medlem
Är Sverige kukfixerat? Skapas såna här trådar i lika hög grad i andra länder och är de lika populära?
En studie vore intressant. Vad kan det bero på? Ingen kritik mot tråden, bara en undran.
Sveriges genomsnittliga storlek tror jag är mindre än vad många anar.
Citera
2015-06-24, 07:46
Medlem
Enligt Illustrerad Vetenskap, nr 7/2015:

Sverige: 14.8 cm.

Som jämförelse:

Längst: Kongo 17.9 cm.

Världsgenomsnitt: 14.0 cm.

Kortast: Nepal: 9.3 cm.

Längden gäller fullt erigerad penis.
Citera
2015-06-24, 12:48
Bannlyst
På Aftonbladet för någon månad sen se da att medellängden, erigerat tillstånd är 13,9 cm för män. Tidigare (15 cm) har varit överskattade. Om man tänker efter blir kuken så mycket större med någon enstaka cm. En 17 cm kuk ser ju nästan mkt större ut än 15 cm osv.
Citera
2015-06-24, 23:26
Medlem
Hermann666s avatar
Här är en annan studie. Om dessa mått stämmer så är medelstorleken betydligt mindre än vad många tror.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2975812/So-average-penis-length-Study-reveals-normal-manhood-5-2-inches-erect.html
Citera
2015-06-25, 00:24
Medlem
Undrar hur mätningarna går till i alla dessa vetenskapliga undersökningar? Är det någon sjuksköterska som lägger en linjal på ovansidan av kuken och trycker den lagom långt intill skaftet?
Det går ju att få glädjesiffror om man trycker in den lite extra i underkanten av magen.
Eller varför inte mäta på undersidan av kuken ända tillbaks till rövhålet. Jag menar, vid stånd känner man ju svällkropparna går ju en bra bit på undersidan mot anus. Kan det var förklaringen till FB-dasen? Det ger ju ca 5 cm extra om man mäter på undersidan mot röven till.

mvh Evert / 15 cm på ovansidan utan att trycka in linjalen i magen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in