2014-06-14, 14:10
Medlem
lillaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Skulle vara grymt om dom inlesde säsong 5 med att dom äter Beth :p

Håller med! Men hon lär snart dyka upp igen, fullt funktionelig, tyvärr!
Citera
2014-06-26, 18:30
Medlem
Headwiress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Njaa tycker jag inte. Hon är ju klart hetast i serien.

Håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av lillalis
Håller med! Men hon lär snart dyka upp igen, fullt funktionelig, tyvärr!

Tror hon dyker upp som walker.
Citera
2014-06-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Skulle vara grymt om dom inlesde säsong 5 med att dom äter Beth
Ja den karaktären suger. Serien var bra när Merle var med, den enda intressanta karaktären tillsammans med Guvernören.

Avsnitten när ungen blev avrättad var dock bra.
Citera
2014-06-26, 19:30
Medlem
adventure09s avatar
I säsong 1 var vissa zombier kapabla till att plocka upp föremål, t.ex. flickan som tog upp sin nallebjörn och zombien som krossade fönstret med en sten när Rick & Co. var i den där byggnaden i Atlanta.
Hur kommer det sig att zombierna inte använder sig av denna förmåga längre?
Jag minns även att zombierna var snabbare under säsong 1, medan de numera är riktigt sega så att de knappt utgör något hot för överlevarna.
Citera
2014-06-26, 20:47
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adventure09
I säsong 1 var vissa zombier kapabla till att plocka upp föremål, t.ex. flickan som tog upp sin nallebjörn och zombien som krossade fönstret med en sten när Rick & Co. var i den där byggnaden i Atlanta.
Hur kommer det sig att zombierna inte använder sig av denna förmåga längre?
Jag minns även att zombierna var snabbare under säsong 1, medan de numera är riktigt sega så att de knappt utgör något hot för överlevarna.

Zombierna lever ju ett ganska hårt liv med lite sömn och dålig kosthållning så det lär ju slita lite på kroppen efter några månader. Det är rätt rimligt att de blir lite slöa i huvudet med tiden. Dessutom kan det också vara så att det är filmat på det sättet som överlevarna upplever det. Nu har alla som lever en stor vana av zombier och då verkar de också mindre farliga och inte lika snabba.
Citera
2014-06-26, 21:05
Medlem
Jag har nu mer eller mindre sträckkollat S01-4 och är ganska nöjd. Bättre än jag trodde med ledning av de spridda trailers och liknande jag sett under ett par år. Jag är normalt extremt ointresserad av zombiefilmer och splatter men (kanske paradoxalt) sjukt fascinerad av postapokalyptiska historier och de samhällen som formas av kvarvarande individer. Jag gillar hur serien petar på alla tänkbara människor som den nya världen skapat. Olika människor blir mordiska, apatiska, galna, kreativa, hjälpsamma, paranoida, fantastiska, odugliga och allt däremellan utifrån de extrema förutsättningarna.
Hoppas på många fler säsonger med lite intelligent handling. Typ en mindless splattersekvens per avsnitt är väl ok så jag slipper pausa för pissepaus...

En sak jag genast ogillade starkt när säsong 4 rullade igång var dessa idiotiska små musikvideosekvenser som smugit sig in. "Stämningsfull" musik ovanpå karaktärer i slowmotion passar definitivt inte in i universumet.
Citera
2014-06-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Zombierna lever ju ett ganska hårt liv med lite sömn och dålig kosthållning så det lär ju slita lite på kroppen efter några månader. Det är rätt rimligt att de blir lite slöa i huvudet med tiden. Dessutom kan det också vara så att det är filmat på det sättet som överlevarna upplever det. Nu har alla som lever en stor vana av zombier och då verkar de också mindre farliga och inte lika snabba.
Precis så tolkar jag också det. "Nya" zombies tycker jag också ser fräschare ut och måhända fungerar lite bättre än de gamla vrak de normalt stöter på ute i busken.
Citera
2014-06-28, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headwires
Håller med.

Tror hon dyker upp som walker.

Det kommer aldrig hända.
Citera
2014-06-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
[/b]

Det kommer aldrig hända.
Nä, knappast. Det går ju inte att brista ut i mer eller mindre omotiverade små sångnummer om man ska porträttera ett vandrande lik. Och om inte poängen med en medelmåttig insats i en i övrigt mycket bra tv-serie är att boosta sin musikkarriär, vad är poängen då?

För min del kunde hennes försvinnande gärna förbli en av alla de obesvarade frågor ett postapokalyptiskt universum torde vara fullsmockat av. Historien om Beth är berättad och det känns inte som om det finns så många fler stenar att vända på. Men det blir säkert ytterligare någon liten gullig visa i S5.
Citera
2014-06-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Nä, knappast. Det går ju inte att brista ut i mer eller mindre omotiverade små sångnummer om man ska porträttera ett vandrande lik. Och om inte poängen med en medelmåttig insats i en i övrigt mycket bra tv-serie är att boosta sin musikkarriär, vad är poängen då?

För min del kunde hennes försvinnande gärna förbli en av alla de obesvarade frågor ett postapokalyptiskt universum torde vara fullsmockat av. Historien om Beth är berättad och det känns inte som om det finns så många fler stenar att vända på. Men det blir säkert ytterligare någon liten gullig visa i S5.
Beths historia är inte klar tycker jag. Jag tror att hon kommer att utveckla till en överlevare och bli kapabel att döda. Kanske kommer hon vara delaktig i att rädda gruppen från Terminus(jag tror att hon inte är där).
Citera
2014-06-30, 18:22
Medlem
Intervju med Scott Gimple

http://screenrant.com/walking-dead-season-5-spinoff-ending/
Citera
2014-06-30, 20:44
Medlem
Isnatts avatar
Säsong 4 börjar gå i repris på kanal 9 nu på söndag.
http://www.tv.nu/p/14070623000000kanal9?popup=true
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in