Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Fel av mig - självklart går Lejonbacksvägen österut.
Fortfarande har dock ingen förklarat varför VB - om hon skulle möta tränaren - inte gick söderut på Sävastvägen. Det finns ingen rimlig förklaring till varför hon skulle ta omvägen över Lejonbacksvägen. Det där med "tänkbara mötesplatser" hade du ju kunnat dra till med även om någon sett en asiatisk kvinna gå i nordvästlig riktning från Bodsvedjan sett.
Är "medelålders, mörkhårig och skallig man" lik detektiven Hercule Poirot? Det är väl ganska uppenbart att det finns mängder av såna män som INTE är lika detektiven på ditt foto och aldrig skulle tas för att vara honom av ett vittne.
Ja, jag kunde ha dragit till med "tänkbar mötesplats" i vilken riktning som helst, men från Lejonbacksvägen finns det promenadstråk till Sävast. Sävastvägen vill jag inte kalla promenadstråk.
Vittnet sa i TR att hon reagerade på att en ung tjej var ute vid den tiden på en lördagkväll. Att hon dessutom hade asiatiskt utseende talar för att det var VB.
Hade M. Poirot försvunnit i krokarna, och någon hade sett en medelålders, mörkhårig och skallig man på en väg där det normalt inte går medelålders män på lördagkvällar hade det talat för att det var M. Poirot. Mannen var iaf lik M. Poirot, såvida det inte fanns något distinkt som skilde i utseende, t.ex. att mannen saknade prydnad på överläppen. Inget distinkt skilde kvinnans utseende från VB:s.