2014-06-13, 13:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Dina diagnoser är som alltid ytterst träffsäkra. Men du kan väl "min typ" också antar jag.

M. Jo, jag tyckte en tid hos Dr Stroke vore en utmärkt idé .. Njae, jag har ingen säker uppfattning om dig, Fold - vågar mig inte på ett uttalande om dig som "sort" eller "typ" betraktad, däremot tror jag mig kunna pinna ner KJ ganska träffsäkert, och Bergs förslagenhet tror jag är underskattad, dvs han kan ha ett par fingrar i burken men sett till att ingenting som binder honom vid någonting som har med VB-mordet att göra går att bevisa - varje trådände slutar i deadlock .. Antagligen är Bergs humör lika förutsägbart som ett aprilväder och jag misstänker att Vatchareeya läste honom fel på slutet och att detta kom att kosta henne livet - hon kom för långt ut på för tunn is ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-13 kl. 14:10.
Citera
2014-06-13, 13:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Får jag fråga, har du varit i Boden flera gånger? VB är inte den enda med asiatiskt utseende där borta.
Jag citerar MrFold: "Vittnet har inte sagt att personen hon såg var det minsta lik Vatchareeya, bara att hon hade ett 'asiatiskt utseeende'". Det tycker jag är likt, även om det finns fler som är lika.
Citera
2014-06-13, 14:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag citerar MrFold: "Vittnet har inte sagt att personen hon såg var det minsta lik Vatchareeya, bara att hon hade ett 'asiatiskt utseeende'". Det tycker jag är likt, även om det finns fler som är lika.

Enligt det vittnet, så kanske halva Bodens befolkning har asiatiskt utseende.
Håller mig till det jag sa förut, att VB var där som vittnet sa. Och att KJ följde efter henne, eventuellt AF som bodde nära där.
Citera
2014-06-13, 14:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Även om KJ gjorde som du föreslår så kan VB ha mördats och kroppen undangömts före kl 21. VB:s humörskiftningar är tydliga. MB skjutsade hem VB 2/5. Varför på så dåligt humör dagen efter? Varför inte på gott humör dagen därpå, särskilt om MB lovar försoning?

Kallar du inte fotomontaget osann faktauppgift? Visserligen framkom det i HR att det var två foton av Bluestar som lades på montaget, men hur tydligt framkom det, och framgick det i HR hur stor verkan det hade? Kallar du inte åklagarens påstående i HR att JJ lämnade annan uppgift om knackandet på dörren osann faktauppgift?

Du ifrågasatte tidigare att AN skulle ha skrivit som hon gjorde på Facebook om hon var skyldig. Det är en logikvolt. Om någon gör något misstänkt kan hen inte vara skyldig, för hen hade inte gjort det om hen var skyldig. Med samma logik kan man säga att KJ skulle inte ha lagt tejprullen på badrumsskåpet om han var skyldig, alltså är han oskyldig. Men fullt så logisk var inte HR.

KJ uttryckte förvåning över påståendet att Vatchareeya mördades natten mellan den 4 och 5 maj, det framgår nånstans i materialet. Tyckte hans reaktion tydde på kännedom om att hon dödades senare, och personligen tror jag att VB fördes bort, spärrades in och dödades flera dagar senare.

Edit: Jag tror VB provocerade fram sitt öde, och den hon provocerade var inte KJ, utan MB - KJ blev det användbara redskapet som tillsammans med några intressegemensamma gavs utlopp för sina fantasier.
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-13 kl. 14:47.
Citera
2014-06-13, 14:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Enligt det vittnet, så kanske halva Bodens befolkning har asiatiskt utseende.
Håller mig till det jag sa förut, att VB var där som vittnet sa. Och att KJ följde efter henne, eventuellt AF som bodde nära där.
Men om du håller med om att det var VB som vittnet såg, vad diskuterar vi?

Men AF bodde väl inte nära där? Nu bor han på Landstingsvägen, men jag vill minnas att han bodde på Ugglegatan vid försvinnandet.

Rättelse: Jag har nu hittat uppgifter om att AF bodde i Sävast. Men, varför tror du i så fall mer på AF än på MB?
Senast redigerad av Quarrel 2014-06-13 kl. 15:10.
Citera
2014-06-13, 15:12
Medlem
Har foljt traden sedan begynnelsen och kan bara saga att inte har vi blivit sa mycket klokare pa vad som hande den kvallen for over ett ar sedan. Vad jag havdade da star jag fast vid, tills jag ev blir overbevisad.

Ett par fragor som jag garna skulle vilja ha svar pa:
Varfor undersoktes inte Sushi&Te, da vi vet att stallet renoverades den helgen? Hur osannolikt ar det att MB lamnade hemmet efter att AN somnat, eller innan, da han mycket val kunde skylla pa att han hade nagot att gora dar? Saklart att AN gav honom alibi, da hon visste om deras affar. Finns det nagot i teleloggen som kan visa var han befann under kvallen efter nio? Nar raderade MB sina SMS fran VB? Och varfor forsokte han inte na henne dagarna efter, da han visste att hon var 'forsvunnen'? Borde han inte ha varit lite orolig? Han kunde ju inte veta vilket ode hon mott om han nu inte var inblandad?
Citera
2014-06-13, 15:21
Medlem
Citat:
Sist jag kollade kartan så låg parets hem i nästan rakt sydlig riktning från Bodsvedjan, medan Lejonbacksvägen går i ganska precis västlig riktning.

Dessutom finns inga vittnesuppgifter om Vatchareeya att förutsätta något om. Vittnet har inte sagt att personen hon såg var det minsta lik Vatchareeya, bara att hon hade ett "asiatiskt utseeende"

Vem var den asiatiska kvinnan om det inte var VB då? Borde inte hon ha trätt fram isåfall? Kontaktat polisen och sagt att det var hon som promenerade på Lejonbacksvägen... Lustigt!!! så många märkliga "omständigheter" eg indicier i det här fallet som pekar åt ett annat håll än KJ......
Senast redigerad av zemixon 2014-06-13 kl. 15:34.
Citera
2014-06-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sa-Sa
Har foljt traden sedan begynnelsen och kan bara saga att inte har vi blivit sa mycket klokare pa vad som hande den kvallen for over ett ar sedan. Vad jag havdade da star jag fast vid, tills jag ev blir overbevisad.

Ett par fragor som jag garna skulle vilja ha svar pa:
Varfor undersoktes inte Sushi&Te, da vi vet att stallet renoverades den helgen? Hur osannolikt ar det att MB lamnade hemmet efter att AN somnat, eller innan, da han mycket val kunde skylla pa att han hade nagot att gora dar? Saklart att AN gav honom alibi, da hon visste om deras affar. Finns det nagot i teleloggen som kan visa var han befann under kvallen efter nio? Nar raderade MB sina SMS fran VB? Och varfor forsokte han inte na henne dagarna efter, da han visste att hon var 'forsvunnen'? Borde han inte ha varit lite orolig? Han kunde ju inte veta vilket ode hon mott om han nu inte var inblandad?

Det är en fortfarande gåta varför restaurangen aldrig undersöktes i samband med försvinnandet....

Har den överhuvudtaget undersökts i efterhand?
Citera
2014-06-13, 15:32
Medlem
Citat:
Även om KJ gjorde som du föreslår så kan VB ha mördats och kroppen undangömts före kl 21. VB:s humörskiftningar är tydliga. MB skjutsade hem VB 2/5. Varför på så dåligt humör dagen efter? Varför inte på gott humör dagen därpå, särskilt om MB lovar försoning?

Kallar du inte fotomontaget osann faktauppgift? Visserligen framkom det i HR att det var två foton av Bluestar som lades på montaget, men hur tydligt framkom det, och framgick det i HR hur stor verkan det hade? Kallar du inte åklagarens påstående i HR att JJ lämnade annan uppgift om knackandet på dörren osann faktauppgift?

Du ifrågasatte tidigare att AN skulle ha skrivit som hon gjorde på Facebook om hon var skyldig. Det är en logikvolt. Om någon gör något misstänkt kan hen inte vara skyldig, för hen hade inte gjort det om hen var skyldig. Med samma logik kan man säga att KJ skulle inte ha lagt tejprullen på badrumsskåpet om han var skyldig, alltså är han oskyldig. Men fullt så logisk var inte HR.

Instämmer!! Det ironiska är också att MB i förhören hävdar att VB var glad etc den 2/5 MEN läser du smset/meddelandet som VB skrev till MB den 2 maj låter hon allt annat än glad!!- ytterligare en lögn?

Det råder verkligen inga som helst tvivel om att det fanns en pågående, infekterad och eskalerande konflikt AN/VB/MB vid tidpunkten för VBs "försvinnande"!!
Senast redigerad av zemixon 2014-06-13 kl. 15:35.
Citera
2014-06-13, 15:35
Medlem
Tänkte slänga in en tanke eller två:

Kan VB tagit en promenad vid 21:00-tiden den 4 maj med avsikt att gå tillbaka till KJ? En nypa frisk luft. Böckerna* låg således kvar hemma hos KJ.

Jag är mycket tveksam inställd till att KJ for iväg med bilen likt dom "medgivanden" han gjort i förhör. Tror snarare att han skaffade sig ett falskt alibi genom att "erkänna rattfyllan" och iom med det också "fly" brottsplatsen väldigt lägligt tidsmässigt.

*Detaljerna kring hur KJ givit VB den gula plastpåsen att bära böckerna i tror jag inte på. Jag tror snarare att KJ använde plastpåsen till att röja undan bevis efter VB bragts om livet.

Jag är också tämligen övertygad om att KJ skyddar någon. En potentiellt mycket farlig person som fortfarande går fri från detta avskyvärda brott.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-06-13 kl. 15:38.
Citera
2014-06-13, 16:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Då har vi olika kartor, på min karta ligger Lejonbacksvägen öster om Bodsvedjan. http://goo.gl/maps/Easu2 Det finns en gångväg mot Sävast och ett flertal tänkbara mötesplatser i den riktningen.

Är beskrivningen "ung, söt kvinna med asiatiskt utseende" likt VB?

Fel av mig - självklart går Lejonbacksvägen österut.

Fortfarande har dock ingen förklarat varför VB - om hon skulle möta tränaren - inte gick söderut på Sävastvägen. Det finns ingen rimlig förklaring till varför hon skulle ta omvägen över Lejonbacksvägen. Det där med "tänkbara mötesplatser" hade du ju kunnat dra till med även om någon sett en asiatisk kvinna gå i nordvästlig riktning från Bodsvedjan sett.

Är "medelålders, mörkhårig och skallig man" lik detektiven Hercule Poirot? Det är väl ganska uppenbart att det finns mängder av såna män som INTE är lika detektiven på ditt foto och aldrig skulle tas för att vara honom av ett vittne.
Citera
2014-06-13, 16:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fel av mig - självklart går Lejonbacksvägen österut.

Fortfarande har dock ingen förklarat varför VB - om hon skulle möta tränaren - inte gick söderut på Sävastvägen. Det finns ingen rimlig förklaring till varför hon skulle ta omvägen över Lejonbacksvägen. Det där med "tänkbara mötesplatser" hade du ju kunnat dra till med även om någon sett en asiatisk kvinna gå i nordvästlig riktning från Bodsvedjan sett.

Är "medelålders, mörkhårig och skallig man" lik detektiven Hercule Poirot? Det är väl ganska uppenbart att det finns mängder av såna män som INTE är lika detektiven på ditt foto och aldrig skulle tas för att vara honom av ett vittne.
Ja, jag kunde ha dragit till med "tänkbar mötesplats" i vilken riktning som helst, men från Lejonbacksvägen finns det promenadstråk till Sävast. Sävastvägen vill jag inte kalla promenadstråk.

Vittnet sa i TR att hon reagerade på att en ung tjej var ute vid den tiden på en lördagkväll. Att hon dessutom hade asiatiskt utseende talar för att det var VB.

Hade M. Poirot försvunnit i krokarna, och någon hade sett en medelålders, mörkhårig och skallig man på en väg där det normalt inte går medelålders män på lördagkvällar hade det talat för att det var M. Poirot. Mannen var iaf lik M. Poirot, såvida det inte fanns något distinkt som skilde i utseende, t.ex. att mannen saknade prydnad på överläppen. Inget distinkt skilde kvinnans utseende från VB:s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in