2014-06-13, 02:28
Bannlyst
Om man går till en affär och köper triss för tusentals kronor. Tror ni det är näst intill garanterad chans att vinna bra mycket mer än man lagt ner på det? Och i så fall, är det rent statistiskt större chans att dela upp det och köpa från olika affärer?

Litar inte riktigt på att man verkligen kan vinna stora summor på deras internet baserade skit. Av egen erfarenhet vinner jag ALDRIG ens det lägsta beloppet som är lägre än det man betalar för en lott när jag spelar online. Däremot när man köper i affären brukar man ofta iaf få tillbaka pengarna.

Vad tror ni? Om man lägger ner 10.000 kronor på triss och köper från olika affärer kors och tvärs, tror ni man nästan garanterat kan vinna en 10 miljoner?
Citera
2014-06-13, 02:35
Medlem
vet inte om du är seriös men om du är det tycker jag du borde tänka på hur svenska spel skulle tjäna pengar på trisslotterna om det skulle funka
Citera
2014-06-13, 02:37
Medlem
Fyllefyllots avatar
Vad tror du själv?

Korkad jävla trådstart, givetvis spelar det ingen roll var du köper din lott eller hur många lotter du köper, återbetalningen är samma. Desto mer du köper lotter för, desto mer förlorar du. Sen kan ju en apa räkna ut att desto fler lotter man har desto större vinstchans har man men då betalar man ju mer också när man har fler lotter.
Citera
2014-06-13, 02:40
Medlem
Du kommer med en stor sannolikhet inte ens få tillbaka hälften av din insats. Hade man kunnat lura lottosystemet så enkelt så hade de gått i konkurs.
Citera
2014-06-13, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martizio
vet inte om du är seriös men om du är det tycker jag du borde tänka på hur svenska spel skulle tjäna pengar på trisslotterna om det skulle funka

Varför skulle det inte funka? Alla lägger inte ner 10 lakan på lotter.

Hur stor tror ni chansen skulle vara?
Citera
2014-06-13, 02:46
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okini
Varför skulle det inte funka? Alla lägger inte ner 10 lakan på lotter.

Hur stor tror ni chansen skulle vara?

Det står ju på baksidan av lotterna och förmodligen på svenskaspel.se vad vinsterna är och hur stor chans det är.

Köper du 10 lotter är ju chansen tio gånger större på att du vinner en miljon eller whatever än vad du har med en lott.
Citera
2014-06-13, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det står ju på baksidan av lotterna och förmodligen på svenskaspel.se vad vinsterna är och hur stor chans det är.

Köper du 10 lotter är ju chansen tio gånger större på att du vinner en miljon eller whatever än vad du har med en lott.

Nu har jag inte köpt några jävla lotter de senaste 10 åren eller så men vad kostar de nuförtiden? Typ 100 spänn eller?
Citera
2014-06-13, 02:49
Medlem
RagnarLothbrokks avatar
Citat:
Nu har jag inte köpt några jävla lotter de senaste 10 åren eller så men vad kostar de nuförtiden? Typ 100 spänn eller?

30kr?

Men att köpa lotter är som att köpa en lott för 15kr enbart för att få skrapa på ett papper.
Citera
2014-06-13, 02:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLothbrokk
30kr?

Men att köpa lotter är som att köpa en lott för 15kr enbart för att få skrapa på ett papper.

Till och med för 7000 år sedan kostade dom typ 45 kr eller så? Tror de måste vara mycket dyrare nu.
Citera
2014-06-13, 03:12
Medlem
OleYellers avatar
På lottens baksida så står det ju exakt hur stor chans du har.
Citera
2014-06-13, 03:18
Medlem
RagnarLothbrokks avatar
Citat:
Till och med för 7000 år sedan kostade dom typ 45 kr eller så? Tror de måste vara mycket dyrare nu.

"

Olika typer av trisslotter

Trisslotten kommer i tre olika varianter, den vanligaste är den som kostar 30 kronor. 30-kronors lotten består av nio rutor på ett skrapfält och här skrapar du fram olika pengasummor. Får du tre likadana summor har du vunnit det aktuella beloppet. När du skrapar en sådan här trisslott har du chans på 1 miljon kronor direkt på skrapet och får du vinst kan du också multiplicera den om du har tur. Detta skrapar du fram i rutan som heter ”X gånger vinsten”. Du kan multiplicera vinsten med 1, 2 eller 10 gånger."

Du tänker på Bingolotter, de kostade 45kr för inte jättelängesen.
Citera
2014-06-13, 03:19
Medlem
FittJannes avatar
Vi gjorde ett experiment på jobbet för länge sedan då vi köpte trisslotter för 4000:-. Vi fick tillbaka ungefär 1/3 i vinst. Skulle tro att det inte förändrats märkvärt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in