• 1
  • 2
2014-06-12, 11:11
Medlem
http://www.svt.se/opinion/sommar-i-p1-sviker-sitt-arv

Ska bli spännande att se reaktionerna på detta.
Citera
2014-06-12, 11:15
Medlem
LillePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonStyliten
http://www.svt.se/opinion/sommar-i-p1-sviker-sitt-arv

Ska bli spännande att se reaktionerna på detta.

Kommer nog aldrig hända tyvärr.
Citera
2014-06-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleP
Kommer nog aldrig hända tyvärr.

Det kanske dröjer innan någon SD-are blir sommarpratare, men innan dess kommer nog flera sommarpratare att bli SD-are. Thomas Petersson-effekten, typ.
Citera
2014-06-12, 11:21
Intressant att han inte kan avhålla sig från att skriva "Hur långt deras åsikter än står från mina blabla". Alltid denna brasklapp, så att ingen ska få för sig att han (gud förbjude) förhåller sig neutral gentemot Sverigedemokraterna. Alltid måste det markeras att de minsann står långt ifrån de egna åsikterna.

Åsiktskorridoren är oerhört smal i Sverige.
Citera
2014-06-12, 11:26
Medlem
Baisers avatar
Det var endå ett väldigt modigt inlägg, nu kommer Cavling sorteras in i det "facistiska SD facket" för alltid...
Citera
2014-06-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Intressant att han inte kan avhålla sig från att skriva "Hur långt deras åsikter än står från mina blabla". Alltid denna brasklapp, så att ingen ska få för sig att han (gud förbjude) förhåller sig neutral gentemot Sverigedemokraterna. Alltid måste det markeras att de minsann står långt ifrån de egna åsikterna.

Den brasklappen räcker inte - om man frångår policyn att inte ta debatten åker man sannolikt ut i kylan. Samtidigt är frågan hur länge det kommer att vara kallt på icke-PK-sidan. Det tycks mig som om det sakta lossnar.
Citera
2014-06-12, 14:03
Medlem
I.R.Workss avatar
Oddsen att man får kommentera artikeln är väl inte direkt till ens favör. Åsiktskorridoren hos redaktionen är i princip trådsmal. Intressant upplägg däremot.
Citera
2014-06-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard

Ja, det är rent komiskt hur ofta man ser denna ängsliga brasklapp. Kjell Albin Abrahamsson såg sig efter att i Skånskan ha skrivit att SD nog ändå inte var nazister, tvungen att påpeka att han inte kan tänka sig att dela vare sig tågkupé eller tandläkare med Jimmie Åkesson.
Citera
2014-06-12, 21:03
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Andres Lokko på SvD utbrister "Viggo Cavling, för i helvete! Vad är det du säger?" och plitar ner den längsta text jag sett honom producera på länge.
Citera
2014-06-12, 21:15
Medlem
JosefSvenssons avatar
Nästa år så blir det intressant.

I år så är det valår då pustade säkert redaktionen ut, då kan man ju inte bjuda in politiker. Det vanliga gänget av svenskfientliga "kulturpersonligheter" får som vanligt fritt spelrum.

Nästa år så kommer den stora prövningen för detta programmet. När SD kanske sitter i riksdagen med 15-20 procent. Då kommer redaktionen att få bekänna färg.
Då kanske dom lägger ner programmet.
Citera
2014-06-12, 21:41
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Med tanke på att Sommarredaktionen inte hade problem med att sätta en trippelmördare som sommarpratare så borde väl inte Jimmie Åkesson eller Björn Söder vara några problem.

Tycker man.

Vad skönt det känns att inte ha betalat radio/tv-avgift på över ett decennium!

EDIT: Läste nu vad Viggo Cavling skrivit. Otroligt vettigt och med ett civilkurage på gränsen till självdestruktivt. Det här kommer han att garanterat få skit för. Han går dessutom så långt som att föreslå mats Dagerlind eller Ingrid Carlqvist!

Varje gång jag hör namnet Andres Lokko så tänker jag på Johan Rheborgs beskrivning av honom, se video.

Jag såg att dårfinken och lögnaren Henrik Arnstad kallar Viggo Kavling för "rasismens försvarare":
Citat:
Rasismens självutnämnda försvarare vill ha mer rasism i offentligheten. @andreslokko säger ifrån. Skarpt!
Senast redigerad av LuxVeritatis 2014-06-12 kl. 22:05.
Citera
2014-06-12, 23:50
Medlem
Lokko skriver motkrönika och ryggdunkas av Fredrik Gertten, Niklas Strömstedt, Malena Ernman, Peter Birro, Ametist på P3, Petter, Lena Sundström och "kandidat" Arnstad på twitter, där även Timbuktu angriper. Ingen kändis stöder öppet Cavling. Godhetsapostlarna har komiskt nog ofrivilligt bekräftat Cavlings poäng om mod, genom att unisont attackera och R-stämpla honom.

Jag blir fullkomligt galen på paradoxerna som SD-antipatin rymmer:
1) Invandringskritiker behöver absolut inte mer utrymme, ty de är i överläge och utgör den rådande strömningen, mot vilka de fina kämpar en tapper strid VS Sverigedemokrater är en förvirrad och förbittrad liten minoritet som inte har med det riktiga svenska samhället att göra.
2) Allt handlar om att lyssna och argumentera, SD har inga argument VS allt som andas kritik mot invandringen strider mot mänskliga rättigheter och man bör därför avstå debatt i demokratins namn.

Dessutom avskyr jag vänsterns och liberalisternas oheliga pakt: de lierar sig mot SD för att öppna gränserna. Vänstern kan tyckas lurad i detta spel då deras omhuldade välfärd försvinner, men liberalerna får inte heller som de vill, ty den nya befolkningen kommer knappast att vara en bra grund för ett liberalt samhälle.

LuxVeritatis, bra poäng om att han sticker ut hakan lite extra med att nämna Carlqvist och Dagerlind.
Senast redigerad av SimonStyliten 2014-06-13 kl. 00:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in