Citat:
Ursprungligen postat av
edeis
Och ja, hur blir det nu?! Blir det bara stora spelningar från och med nu? Kommer han rent utav spela Ullevi igen? Hur kommer turnéerna se ut? Jag tror många människor som tidigare avfärdat Håkan tvingas tänka om lite efter Ullevi, han har nog väckt en del nyfikenhet hos folk. Jag får dock känslan av att en turné kan dröja jävligt länge, vilket känns jobbigt att tänka på nu.
Tror inte att det blir någon skillnad på formatet på spelningar. Kommer nog bli ett par festivalspelningar på nästa sommarturné (som iofs tidigast bör vara 2016), och förmodligen arenaspelningar likt de som körts under den här turnén. Jag tror faktiskt inte att han kommer köra Ullevi eller liknande igen, inte än på länge åtminstone. Tycker det känns troligare att han skulle spela dubbla kvällar på mindre arenor (Scandinavium, Hovet, såna). Nästa album lär väl droppa tidigast andra halvan av 2015 om han inte börjat skriva nytt material än, kanske senare än så.
Citat:
En annan sak jag tänker på som slår mig när jag hör folk här i tråden summera Ullevi så har nästan alla olika låtar som fått tårarna att spruta. Han har en så enorm bredd, det är liksom inte en eller två hits som alla har kommit dit för att höra. Man skulle kunna dra hans låtar ur en hatt och voilà en grym setlist. Allt han gör är bra typ. Jag är full av beundran för den artist Håkan har blivit och hur han lyckas beröra så många människor.
Det är onekligen fantastiskt att Håkan har så många låtar som folk kan relatera till och det är givetvis inget negativt. Däremot tycker jag att det kan vara tråkigt när det finns så många "hits" som
måste spelas för att tillfredsställa publiken. Ramlar, Känn ingen sorg, Klubbland och Nu kan du få mig så lätt lämnas liksom aldrig ute, det finns inte. Och visst, det är inga dåliga låtar, men just som du säger skulle man kunna dra hans låtar ur en hatt och få en bra låtlista ur det, så varför inte göra det istället? Känns som att jag är i princip ensam om att kritisera Ullevis låtlista, inget ont mot spelningen i sig (som var helt fantastisk), men som så pass stor musiker som Håkan är tycker jag att man borde kunna variera sig lite. Våga bryta sig ur det där tvånget att spela alla "hits", våga testa något nytt.