Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaneMacGowan
Jaså?! Alice B spelade, coolt. Pratades mycket om henne förra året och hon blev jämförd med Håkan. En kvinnlig Håkan Hellström har många sagt. Kul för henne!

hon sa att håkan ringt och bett henne sjunga den här låten. hon och hennes band var också dj på slottsskogs-efterfesten förra året. aldrig förstått att hon har så stark röst:

http://www.youtube.com/watch?v=q0hM99rpqwM
Citera
2014-06-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spldgldj
hon sa att håkan ringt och bett henne sjunga den här låten. hon och hennes band var också dj på slottsskogs-efterfesten förra året. aldrig förstått att hon har så stark röst:

http://www.youtube.com/watch?v=q0hM99rpqwM

Alice B har en fruktansvärt vacker skön röst ! kan rekommendera Kullaviks Hamn
Citera
2014-06-11, 19:43
Medlem
Var det bara jag som älskade att han körde Zigenarliv dreamin? Helt jävla underbart.
Den enda låten man verkligen fick höra honom sjunga utan att han nästan höll på att bli överröstad av publiken, eftersom att det inte är en utav hans populäraste låtar och därav kan inte lika många texten
Citera
2014-06-11, 19:58
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannabeergman
Var det bara jag som älskade att han körde Zigenarliv dreamin? Helt jävla underbart.
Den enda låten man verkligen fick höra honom sjunga utan att han nästan höll på att bli överröstad av publiken, eftersom att det inte är en utav hans populäraste låtar och därav kan inte lika många texten
Uppskattade verkligen att han körde den. Den mest otippade låten antar jag, det var kul!
Citera
2014-06-11, 20:11
Medlem
tvantenns avatar
Har ännu inte riktigt lyckats landa efter spelningen. Det enda jag egentligen har att säga är: herregud Håkan, vad ska jag göra nu? Går det att bli lika lycklig, någon gång i framtiden. Lika lycklig, som jag var där och då? Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen.

Jag har aldrig varit så lycklig i mitt liv, som jag var på den spelningen. Tårarna bara rann, nästan spelningen igenom. Det var oerhört svårt att ta in vad som faktiskt hände då det var så pass mäktigt.
Stämningen, publiken, energin, allsången, de fantastiska bakgrundsbilderna, bandet, vädret och givetvis Håkan själv.
En höjdpunkt för mig var utan tvekan Det är så jag säger det, då det är en av mina absoluta favoritlåtar av Håkan. Hade faktiskt inte förväntat mig att den skulle komma och det var omöjligt att hålla in tårarna.
Frågan jag ställt mig själv är om jag någonsin kommer vara med om en lika mäktig konsert igen.
Citera
2014-06-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Har ännu inte riktigt lyckats landa efter spelningen. Det enda jag egentligen har att säga är: herregud Håkan, vad ska jag göra nu? Går det att bli lika lycklig, någon gång i framtiden. Lika lycklig, som jag var där och då? Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen.

Jag har aldrig varit så lycklig i mitt liv, som jag var på den spelningen. Tårarna bara rann, nästan spelningen igenom. Det var oerhört svårt att ta in vad som faktiskt hände då det var så pass mäktigt.
Stämningen, publiken, energin, allsången, de fantastiska bakgrundsbilderna, bandet, vädret och givetvis Håkan själv.
En höjdpunkt för mig var utan tvekan Det är så jag säger det, då det är en av mina absoluta favoritlåtar av Håkan. Hade faktiskt inte förväntat mig att den skulle komma och det var omöjligt att hålla in tårarna.
Frågan jag ställt mig själv är om jag någonsin kommer vara med om en lika mäktig konsert igen.

Jag förstår dig verkligen. Det var helt jävla underbart. Nu efteråt känner jag tomhet samtidigt som jag är glad över att jag var där på Ullevi och att det var bättre än i mina vildaste fantasier. Precis allt blev exakt så bra som jag hade hoppats på. T o m något så banalt som vädret. Jag bodde i Göteborg under en tid men har inte varit tillbaka där på ca 13 år så bara att vara där var ganska omtumlande känslomässigt.

Och ja, hur blir det nu?! Blir det bara stora spelningar från och med nu? Kommer han rent utav spela Ullevi igen? Hur kommer turnéerna se ut? Jag tror många människor som tidigare avfärdat Håkan tvingas tänka om lite efter Ullevi, han har nog väckt en del nyfikenhet hos folk. Jag får dock känslan av att en turné kan dröja jävligt länge, vilket känns jobbigt att tänka på nu.

En annan sak jag tänker på som slår mig när jag hör folk här i tråden summera Ullevi så har nästan alla olika låtar som fått tårarna att spruta. Han har en så enorm bredd, det är liksom inte en eller två hits som alla har kommit dit för att höra. Man skulle kunna dra hans låtar ur en hatt och voilà en grym setlist. Allt han gör är bra typ. Jag är full av beundran för den artist Håkan har blivit och hur han lyckas beröra så många människor.
Citera
2014-06-11, 21:35
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Och ja, hur blir det nu?! Blir det bara stora spelningar från och med nu? Kommer han rent utav spela Ullevi igen? Hur kommer turnéerna se ut? Jag tror många människor som tidigare avfärdat Håkan tvingas tänka om lite efter Ullevi, han har nog väckt en del nyfikenhet hos folk. Jag får dock känslan av att en turné kan dröja jävligt länge, vilket känns jobbigt att tänka på nu.
Tror inte att det blir någon skillnad på formatet på spelningar. Kommer nog bli ett par festivalspelningar på nästa sommarturné (som iofs tidigast bör vara 2016), och förmodligen arenaspelningar likt de som körts under den här turnén. Jag tror faktiskt inte att han kommer köra Ullevi eller liknande igen, inte än på länge åtminstone. Tycker det känns troligare att han skulle spela dubbla kvällar på mindre arenor (Scandinavium, Hovet, såna). Nästa album lär väl droppa tidigast andra halvan av 2015 om han inte börjat skriva nytt material än, kanske senare än så.
Citat:
En annan sak jag tänker på som slår mig när jag hör folk här i tråden summera Ullevi så har nästan alla olika låtar som fått tårarna att spruta. Han har en så enorm bredd, det är liksom inte en eller två hits som alla har kommit dit för att höra. Man skulle kunna dra hans låtar ur en hatt och voilà en grym setlist. Allt han gör är bra typ. Jag är full av beundran för den artist Håkan har blivit och hur han lyckas beröra så många människor.
Det är onekligen fantastiskt att Håkan har så många låtar som folk kan relatera till och det är givetvis inget negativt. Däremot tycker jag att det kan vara tråkigt när det finns så många "hits" som måste spelas för att tillfredsställa publiken. Ramlar, Känn ingen sorg, Klubbland och Nu kan du få mig så lätt lämnas liksom aldrig ute, det finns inte. Och visst, det är inga dåliga låtar, men just som du säger skulle man kunna dra hans låtar ur en hatt och få en bra låtlista ur det, så varför inte göra det istället? Känns som att jag är i princip ensam om att kritisera Ullevis låtlista, inget ont mot spelningen i sig (som var helt fantastisk), men som så pass stor musiker som Håkan är tycker jag att man borde kunna variera sig lite. Våga bryta sig ur det där tvånget att spela alla "hits", våga testa något nytt.
Citera
2014-06-11, 22:54
Medlem
Det är lite dubbelt det där. Jag hade gärna sett ett annat låtval (Vi två, 17 år!) samtidigt som jag gillade att höra Ramlar o co för miljonte gången. På just Ullevi kändes det helt väntat med de låtarna men på
nästa turné så kanske det borde vågas lite mer. Det vore kul. Kom igen Lena är den mest spelade livelåten, den kan jag gärna skippa.

Har förresten för mig att jag läste nånstans att Björn Olsson sa att de jobbade på ny musik. Minns inte vart jag såg det, ska se om jag kan hitta det.
Citera
2014-06-13, 22:01
Medlem
Citat:
Det är lite dubbelt det där. Jag hade gärna sett ett annat låtval (Vi två, 17 år!) samtidigt som jag gillade att höra Ramlar o co för miljonte gången. På just Ullevi kändes det helt väntat med de låtarna men på
nästa turné så kanske det borde vågas lite mer. Det vore kul. Kom igen Lena är den mest spelade livelåten, den kan jag gärna skippa.

Har förresten för mig att jag läste nånstans att Björn Olsson sa att de jobbade på ny musik. Minns inte vart jag såg det, ska se om jag kan hitta det.

Från Expressen/GT:

– Jag brukar inte stå ut så länge, men det har varit bra hela tiden. Framför allt har det varit så jäkla kul. Det är roligt att bolla låtar fram och tillbaka och leka. Man växer när någon annan är bra, man gör något som någon annan gillar och då blir man bättre, säger Björn Olsson, som jobbar tillsammans med Håkan Hellström mot nästa skiva.
Citera
2014-06-16, 10:04
Medlem
Jag såg att produktionsbolaget som filmat Håkan på Ullevi också har jag gjort dokumentären om Gyllene Tiders sommarturné 2013, då spelade ju Gyllene Tider på just Ullevi.

Den dokumentären visades sedan till jul (har jag för mig) på TV4. I den dokumentären blandades klipp från turnébussen, backstage osv med material från spelningarna. Man undrar om det är något liknande på gång med Håkan.. Jag hoppas inte det för när det gäller tv så blir det nästan alltid entimmes-program och då blir allt så avhugget och nedkortat. I Gyllene Tider dokumentären så tror jag inte ens de visade hela låtar utan bara klipp från spelningarna, sånt är sjukt kasst.

Jag tror dock att Håkan har ett helt annat utgångsläge än vad Gyllene Tider har. Det finns nog generellt ett större intresse bland folk att köpa en dvd med Håkans spelning än vad det fanns hos folk att köpa en turnédvd med Gyllene Tider så att låta tv köpa loss materialet är nog bara en nödlösning om t ex ljud och bild från Ullevi inte är tillräckligt bra spelningen igenom.
Citera
2014-06-16, 11:35
Medlem
Citat:
Jag såg att produktionsbolaget som filmat Håkan på Ullevi också har jag gjort dokumentären om Gyllene Tiders sommarturné 2013, då spelade ju Gyllene Tider på just Ullevi.

Den dokumentären visades sedan till jul (har jag för mig) på TV4. I den dokumentären blandades klipp från turnébussen, backstage osv med material från spelningarna. Man undrar om det är något liknande på gång med Håkan.. Jag hoppas inte det för när det gäller tv så blir det nästan alltid entimmes-program och då blir allt så avhugget och nedkortat. I Gyllene Tider dokumentären så tror jag inte ens de visade hela låtar utan bara klipp från spelningarna, sånt är sjukt kasst.

Jag tror dock att Håkan har ett helt annat utgångsläge än vad Gyllene Tider har. Det finns nog generellt ett större intresse bland folk att köpa en dvd med Håkans spelning än vad det fanns hos folk att köpa en turnédvd med Gyllene Tider så att låta tv köpa loss materialet är nog bara en nödlösning om t ex ljud och bild från Ullevi inte är tillräckligt bra spelningen igenom.

Om allt bara skulle mynna ut i en entimmes-dokumentär på TV4 skulle jag bli rejält besviken. Men så tror jag inte att det blir. Dels så tror jag inte Håkan är tillräckligt mycket "mellanmjölk" (Tack o lov) för TV4 dvs sånt som går hem i alla stugor alá Diggiloo och Rhapsody in Rock osv. Sen tror jag Håkan inser att en sådan version skulle göra konserten långt ifrån rättvisa.

Skulle det hamna i TV tror jag det är större chans att SVT nappar och att det i så fall blir en tvåtimmars-special ungefär som Tomas Ledin för några veckor sen. SVT är betydligt creddigare när det kommer till musik än vad TV4 är faktiskt.

Med det sagt så tror jag i vilket fall som helst att det i slutändan kommer bli en DVD. Dock så tror jag det även på den kommer klippas bort vissa låtar. Har svårt att se att hela konserten på 3 timmar kommer att komma ut i sin helhet faktiskt
Citera
2014-06-17, 00:59
Bannlyst
Jag var på Jazzhusets håkanförfest kvällen/natten innan konserten och där var det ett filmcrew och filmade med typ "Håkan Hellström på Ullevi" presspass dinglandes runt halsen! Så någonting kommer ju att komma iallafall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in