2014-06-11, 10:52
Medlem
ninjabeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Halloj mina kära Flashbackare!

Jag tänkte dela med mig av alla mina databasdumpar och jag håller för närvarande på att sortera dem. Jag har en väldigt bra struktur då jag har delar upp svenska och engelska dumpar och varje dump är i sin egna mapp och namnet på dumpen är den sida som hackats. Alltså väldigt enkelt att hitta rätt.
(ex: swedish>bilddagboken.se>users.txt)
(ex2: english>apple.com>apple.sql)

Grundprincipen är att dumpen måste innehålla användaruppgifter, krypterat eller icke spelar ingen roll.

Det är en enorm samling så den uppnår cirka 10Gb(inget är zippat, ~1000 dumpar totalt). De absolut största hacksen har jag valt att inte ta med eftersom de tar så stor plats(Snapchat och Adobe t.ex), den största dumpen ligger på 600Mb. Nya dumpar är även med.

Frågor så att jag kan göra min samling bättre innan publik publicering:

Citat:
1. I fall där det är en komplett databas-dump i SQL-format, ska den förbli så eller ska jag klippa ut användaruppgifterna? Om ett forum är hackat så kan det ju vara intressant att läsa PM, men i andra fall vet jag inte, vad tycker ni?

Jag gillar dumpar i SQL Format, då brukar jag ladda upp dessa till min MySQL server.
Men gör som du tycker känns bäst. Vore intressant med PM.

Citat:
2. Hackade botnets, ska de vara med? Exempel är 20.000 inloggningsuppgifter till Netflix, själva Netflix är inte hackat men folks konto. Bör denna sortens dump vara med?

Ta med.

Citat:
3. Vill ni att jag ska parsa ut ALLA emails och spara i en stor fil? Typ som Haveibeenpwend.

Ja visst, vore bra.

Citat:
4. Kommer mega.co.nz duga för dumpsamlingen?

Det kommer det nog.

Citat:
5. övriga synpunkter?

Tack som fan i förväg!
Citera
2014-06-11, 13:22
Medlem
AnonDiggers avatar
Citat:
Och här har du den:
https://mega.co.nz/#!wA4mWKSD!TykK2noAaHNW8NavFWll3dmXBclr9-xo_uLAjOj5UOM

Det är en komplett SQL-dump av hela databasen som ligger på totalt 3.6Gb, så det är en stor databas. Om du vill att jag ska ladda upp den på andra ställen så säg bara till
Gah, jag är ingen stor flashbackare. Kollade för sent, filen är redan borta från mega Men jag håller ett öga på tråden i fortsättningen.

Edit: Jag såg förresten att det skulle finnas en ny dump i cirkulation nu också, mangatraders.
Senast redigerad av AnonDigger 2014-06-11 kl. 13:35.
Citera
2014-06-11, 14:01
Medlem
Mangatraders: http://a.pomf.se/pvsgli.txt
Citera
2014-06-11, 14:03
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonDigger
Gah, jag är ingen stor flashbackare. Kollade för sent, filen är redan borta från mega Men jag håller ett öga på tråden i fortsättningen.
Jag ska ladda upp den idag till dig! Så kolla in på Flashback nu senare idag om någon timme så har du länken igen. Jag hade tagit bort filen från mega faktiskt..

hivemind på skribenten ovanför mig
Citera
2014-06-11, 16:37
Medlem
.Chloes avatar
Tack för all respons och alla PM ang. dumpsamlingen! Jag vill bara göra vissa saker klara för er.

1. Samlingen är snart klar, räkna med att den kommer att vara klar på Fredag eller i helgen.
2. Den kommer som en stor ZIP - bra struktur med de delar i dumpen som är av intresse.
3. Den kommer även som rå SQL - bra struktur och mycket större storlek.
4. Email-dumpen kommer innehålla privata dumpar! Jag har cirka 4 miljoner emails som jag kommer slänga in. Lösenord eller tillhörande sida kommer inte publiceras.
5. Alla dumpar ÄR publika, jag har bara samlat på en himla massa svenska och engelska dumpar och nu väljer jag att sortera dem och ladda upp dem.
6. Samlingen kommer att uppdateras kontinuerligt! Om en dump släpps så kommer den rensas och läggas upp på mega bland alla andra dumpar.

Syftet med samlingen är att ni enklare ska hålla koll på vilka sidor som hackats och leta igenom dumpen och se om ni hittar er email eller någon ni känner. Samlingen är mer riktad åt svenskar och innehåller mer emails än haveibeenpwned.

Citat:

https://mega.co.nz/#!lFZgnIDA!0aUDKyv77j-h7Rml-iG2_-sVZab9xXiYLnXvxVjeYoU
Senast redigerad av .Chloe 2014-06-11 kl. 16:47. Anledning: meh, felstavning :)
Citera
2014-06-11, 19:10
Medlem
Hackberrys avatar
Citat:
Tack för all respons och alla PM ang. dumpsamlingen! Jag vill bara göra vissa saker klara för er.

1. Samlingen är snart klar, räkna med att den kommer att vara klar på Fredag eller i helgen.
2. Den kommer som en stor ZIP - bra struktur med de delar i dumpen som är av intresse.
3. Den kommer även som rå SQL - bra struktur och mycket större storlek.
4. Email-dumpen kommer innehålla privata dumpar! Jag har cirka 4 miljoner emails som jag kommer slänga in. Lösenord eller tillhörande sida kommer inte publiceras.
5. Alla dumpar ÄR publika, jag har bara samlat på en himla massa svenska och engelska dumpar och nu väljer jag att sortera dem och ladda upp dem.
6. Samlingen kommer att uppdateras kontinuerligt! Om en dump släpps så kommer den rensas och läggas upp på mega bland alla andra dumpar.

Syftet med samlingen är att ni enklare ska hålla koll på vilka sidor som hackats och leta igenom dumpen och se om ni hittar er email eller någon ni känner. Samlingen är mer riktad åt svenskar och innehåller mer emails än haveibeenpwned.

https://mega.co.nz/#!lFZgnIDA!0aUDKyv77j-h7Rml-iG2_-sVZab9xXiYLnXvxVjeYoU

Ser fram emot detta! Kommer email-samlingen vara strukturerad så att man kan se från vilken dump de olika mail-adresserna kommer ifrån?
Citera
2014-06-11, 23:35
Medlem
finns familjeliv med har för mig att dom vart utsatta förut iaf ?
Citera
2014-06-12, 01:57
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telgetokar
finns familjeliv med har för mig att dom vart utsatta förut iaf ?
Familjeliv hade XSS och det släpptes en dump med cookies. Dessa är värdelös att använda eftersom alla cookies är föråldrade. Det släpptes inga email eller användarnamn utan bara cookies så inget av värde, iallafall inte nu.

Här är "dumpen" iaf: http://www.ostgotahasten.se/_quota/statttt.txt
Senast redigerad av .Chloe 2014-06-12 kl. 02:02.
Citera
2014-06-12, 02:06
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackberry
Ser fram emot detta! Kommer email-samlingen vara strukturerad så att man kan se från vilken dump de olika mail-adresserna kommer ifrån?
Japp, det kommer en dump med enbart email och en dump som visar vart emailen kommer ifrån.

Här kommer enbart mailen. 60 MILJONER email-adresser finner ni där i. Säkerligen är många av dem falska men några miljoner är äkta. Ursäkta för det dåliga namnvalet på filen. 60M utan Adobe och Snapchat, jag vann med hästlängder över haveibeenpwned

Om någon vill göra ett histogram så skulle det vara uppskattat, jag kommer dock göra det sen.

https://mega.co.nz/#!5JYhzDIb!GTtcB1ApyyWiOka_RTbnf_-WG33G2KZs-qPN_YSMQkY
Citera
2014-06-12, 09:18
Medlem
Citat:
Japp, det kommer en dump med enbart email och en dump som visar vart emailen kommer ifrån.

Här kommer enbart mailen. 60 MILJONER email-adresser finner ni där i. Säkerligen är många av dem falska men några miljoner är äkta. Ursäkta för det dåliga namnvalet på filen. 60M utan Adobe och Snapchat, jag vann med hästlängder över haveibeenpwned

Om någon vill göra ett histogram så skulle det vara uppskattat, jag kommer dock göra det sen.

https://mega.co.nz/#!5JYhzDIb!GTtcB1ApyyWiOka_RTbnf_-WG33G2KZs-qPN_YSMQkY

Tackar!
Dock blev det "bara" 15792415 st unika emails när jag tog bort dubbletterna men fortfarande många fler än i mitt egna arkiv.
Citera
2014-06-12, 13:33
Medlem
AnonDiggers avatar
Tack så mycket .Chloe, du är en ängel. Faktum är att jag bara letar efter en dump med hashar, helst md5, för att benchmarka mitt nya grafikkort. Det är så tråkigt att köra på en gammal dump. Roligare med en ny.
Citera
2014-06-12, 14:40
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna94
Tackar!
Dock blev det "bara" 15792415 st unika emails när jag tog bort dubbletterna men fortfarande många fler än i mitt egna arkiv.
Ja, det kan stämma. Dubbletterna kommer ifrån olika delar, ibland från andra dumpar men man kan även stöta på samma email flera gånger i samma dump. Och jag hade råkat trippla filen då jag hade 3 filer och jag visste inte om jag hade sorterat dem så jag bara mergade dem.

Men detta var ett "smakprov", den riktiga dumpen kommer inte se ut så utan kommer innehålla två kolumner med vart man kan hitta emailen och just emailen. Då uppnående jag 17M, och dom enda dubbletter man kommer se är de från samma eller olika dumpar och jag tänker inte sortera ut dem eftersom lösenorden kanske skiftade.

Citat:
Tack så mycket .Chloe, du är en ängel. Faktum är att jag bara letar efter en dump med hashar, helst md5, för att benchmarka mitt nya grafikkort. Det är så tråkigt att köra på en gammal dump. Roligare med en ny.
Jag förstår. Vi alla är ute efter olika saker. Personligen vill jag ha dumpar för andra vill ha dem, jag gör inget annat med dem än att sortera. Denna dumpsamling är till er, en gåva kan man säga

Det finns tråden där folk behöver hjälp med cracking så kolla i den! Jag har ½ miljon med privata hashar, skulle du hjälpa mig med dem så skulle jag vara mycket glad. Slänger iväg ett PM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in