Citat:
Halloj mina kära Flashbackare!
Jag tänkte dela med mig av alla mina databasdumpar och jag håller för närvarande på att sortera dem. Jag har en väldigt bra struktur då jag har delar upp svenska och engelska dumpar och varje dump är i sin egna mapp och namnet på dumpen är den sida som hackats. Alltså väldigt enkelt att hitta rätt.
(ex: swedish>bilddagboken.se>users.txt)
(ex2: english>apple.com>apple.sql)
Grundprincipen är att dumpen måste innehålla användaruppgifter, krypterat eller icke spelar ingen roll.
Det är en enorm samling så den uppnår cirka 10Gb(inget är zippat, ~1000 dumpar totalt). De absolut största hacksen har jag valt att inte ta med eftersom de tar så stor plats(Snapchat och Adobe t.ex), den största dumpen ligger på 600Mb. Nya dumpar är även med.
Frågor så att jag kan göra min samling bättre innan publik publicering:
Jag tänkte dela med mig av alla mina databasdumpar och jag håller för närvarande på att sortera dem. Jag har en väldigt bra struktur då jag har delar upp svenska och engelska dumpar och varje dump är i sin egna mapp och namnet på dumpen är den sida som hackats. Alltså väldigt enkelt att hitta rätt.
(ex: swedish>bilddagboken.se>users.txt)
(ex2: english>apple.com>apple.sql)
Grundprincipen är att dumpen måste innehålla användaruppgifter, krypterat eller icke spelar ingen roll.
Det är en enorm samling så den uppnår cirka 10Gb(inget är zippat, ~1000 dumpar totalt). De absolut största hacksen har jag valt att inte ta med eftersom de tar så stor plats(Snapchat och Adobe t.ex), den största dumpen ligger på 600Mb. Nya dumpar är även med.
Frågor så att jag kan göra min samling bättre innan publik publicering:
Citat:
1. I fall där det är en komplett databas-dump i SQL-format, ska den förbli så eller ska jag klippa ut användaruppgifterna? Om ett forum är hackat så kan det ju vara intressant att läsa PM, men i andra fall vet jag inte, vad tycker ni?
Jag gillar dumpar i SQL Format, då brukar jag ladda upp dessa till min MySQL server.
Men gör som du tycker känns bäst. Vore intressant med PM.
Citat:
2. Hackade botnets, ska de vara med? Exempel är 20.000 inloggningsuppgifter till Netflix, själva Netflix är inte hackat men folks konto. Bör denna sortens dump vara med?
Ta med.
Citat:
3. Vill ni att jag ska parsa ut ALLA emails och spara i en stor fil? Typ som Haveibeenpwend.
Ja visst, vore bra.

Citat:
4. Kommer mega.co.nz duga för dumpsamlingen?
Det kommer det nog.
Citat:
5. övriga synpunkter?
Tack som fan i förväg!
Men jag håller ett öga på tråden i fortsättningen.