2014-06-10, 20:56
Medlem
Cambijaos avatar
Förhoppningsvis säljer Real Morata relativt billigt så andra klubbar än Juventus och Arsenal kan köpa honom. Killen förtjänar speltid, han är dock bara 20 år gammal så att sälja honom utan någon slags återköpsklausul vore idiotiskt. Morata var väldigt bra i Segunda och skulle säkerligen göra bra ifrån sig i en mindre klubb där han enbart behöver agera som Striker och inte släpande forward som i Real.
2014-06-10, 21:00
Medlem
4522s avatar
Fernando klar för City, bara dom sista detaljerna kvar enligt hans agent. Riktigt bra värvning. Har dom precis jobbat in Yayas ersättare eller?
2014-06-10, 21:04
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fernando klar för City, bara dom sista detaljerna kvar enligt hans agent. Riktigt bra värvning. Har dom precis jobbat in Yayas ersättare eller?
Sägs att Yayas uttalanden och skriverier bara var ett försök till att roffa åt sig högre lön. Dum fråga kanske men Fernando från Porto?
2014-06-10, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Sägs att Yayas uttalanden och skriverier bara var ett försök till att roffa åt sig högre lön. Dum fråga kanske men Fernando från Porto?
Japp, från Porto. Oavsett om Yaya lämnar eller inte behövs fler bra spelare på de positionerna i City; utöver Fernandinho & Yaya har de inte särskilt imponerande spelare där i nuläget.
2014-06-10, 21:10
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Japp, riktigt stabil spelare. Bra bollvinnare, stark i närkampsspelet men ändå en habil passningsfot. Han har varit otroligt viktig i Porto.
2014-06-10, 21:32
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Japp, från Porto. Oavsett om Yaya lämnar eller inte behövs fler bra spelare på de positionerna i City; utöver Fernandinho & Yaya har de inte särskilt imponerande spelare där i nuläget.

Vems plats är det tänkt han ska ta/konkurrera om ?
2014-06-10, 21:51
Medlem
Det sägs att Lukaku kommer ingå i Costa dealen - mycket bra deal av Atletico. Det är fan helt sanslöst att Atletico gång på gång lyckas pricka rätt anfallare.

Cazorla ryktas också till Atletico, men sannolikheten att Arsenal säljer är väl väldigt låg? om inte obefintlig.
2014-06-10, 22:09
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Japp, riktigt stabil spelare. Bra bollvinnare, stark i närkampsspelet men ändå en habil passningsfot. Han har varit otroligt viktig i Porto.
Nu kan du säkert spelaren mycket bättre än vad jag kan, men känns inte detta som en breddvärvning mest av allt? Fernando är väl ganska lik Fernandinho i spelstil, där jag personligen nog hade föredragit den senare.

Om City ställde upp med de två i mittfältet så vore det väldigt starkt bakåt, men jag tror att målproduktionen hade varit markant sämre än med Fernandinho och Yaya.
Fernando kanske ska ta Garcia's plats som rotation? Det är trots allt troligt att det kommer att finnas perioder där en av Yaya/Fernandinho inte är tillgängliga.

Hur såg hans kontraktssituation ut? Jag har för mig att det skulle gå ut nu i sommar, hur kommer det sig att han kostar så mycket då?

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det sägs att Lukaku kommer ingå i Costa dealen - mycket bra deal av Atletico. Det är fan helt sanslöst att Atletico gång på gång lyckas pricka rätt anfallare.

Cazorla ryktas också till Atletico, men sannolikheten att Arsenal säljer är väl väldigt låg? om inte obefintlig.

Det enda som ryktats om Lukaku är ett lån, Chelsea kommer att betala klausulen oavsett så det är inte ens säkert att det är en del av affären med Costa.
2014-06-10, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Hur såg hans kontraktssituation ut? Jag har för mig att det skulle gå ut nu i sommar, hur kommer det sig att han kostar så mycket då?
Enligt pålitliga transfermarkt sträcker sig Fernandos kontrakt fram till sommaren 2017.

Ja, han är väl inte värvad till en given startplats, men under senaste säsongen var det tydligt att det krävs mer kvalitet utöver Yaya & Fernandinho för City på de positionerna. García & Rodwell (eller vilka man nu har) räcker inte.
2014-06-10, 22:23
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu kan du säkert spelaren mycket bättre än vad jag kan, men känns inte detta som en breddvärvning mest av allt? Fernando är väl ganska lik Fernandinho i spelstil, där jag personligen nog hade föredragit den senare.

Om City ställde upp med de två i mittfältet så vore det väldigt starkt bakåt, men jag tror att målproduktionen hade varit markant sämre än med Fernandinho och Yaya.
Fernando kanske ska ta Garcia's plats som rotation? Det är trots allt troligt att det kommer att finnas perioder där en av Yaya/Fernandinho inte är tillgängliga.

Det enda som ryktats om Lukaku är ett lån, Chelsea kommer att betala klausulen oavsett så det är inte ens säkert att det är en del av affären med Costa.

Tror också på rotation. Men om han tar chansen när han väl får den så kan han nog få spela ett antal matcher på raken. Givetvis svårt att slå sig in i en startelva på direkten men han har kvaliteten att på sikt konkurrera med Fernandinho.
2014-06-10, 22:29
Avstängd
Halloween2s avatar
Skön värvning av city, yaya klev av många gånger under säsongen pga utav små skador.
mangala som partner till kompany och då finns det kapacitet till cl
2014-06-10, 22:29
Medlem
santacls avatar
Va snackar vi för fler givna värvningar av City i sommar? 1 back ? 2 backar ? Blir det nån anfallare också eller kör dom på en skadad Jovetic, eventuellt skadad Aguero och Dzeko & Negredo som får dra lasset eller va är statusen på dom 2 sistnämnda. Någon av dom som sägs gå ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in