Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Japp, riktigt stabil spelare. Bra bollvinnare, stark i närkampsspelet men ändå en habil passningsfot. Han har varit otroligt viktig i Porto.
Nu kan du säkert spelaren mycket bättre än vad jag kan, men känns inte detta som en breddvärvning mest av allt? Fernando är väl ganska lik Fernandinho i spelstil, där jag personligen nog hade föredragit den senare.
Om City ställde upp med de två i mittfältet så vore det väldigt starkt bakåt, men jag tror att målproduktionen hade varit markant sämre än med Fernandinho och Yaya.
Fernando kanske ska ta Garcia's plats som rotation? Det är trots allt troligt att det kommer att finnas perioder där en av Yaya/Fernandinho inte är tillgängliga.
Hur såg hans kontraktssituation ut? Jag har för mig att det skulle gå ut nu i sommar, hur kommer det sig att han kostar så mycket då?
Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Det sägs att Lukaku kommer ingå i Costa dealen - mycket bra deal av Atletico. Det är fan helt sanslöst att Atletico gång på gång lyckas pricka rätt anfallare.
Cazorla ryktas också till Atletico, men sannolikheten att Arsenal säljer är väl väldigt låg? om inte obefintlig.
Det enda som ryktats om Lukaku är ett lån, Chelsea kommer att betala klausulen oavsett så det är inte ens säkert att det är en del av affären med Costa.