• 1
  • 2
2014-06-09, 23:55
Medlem
ralfralfs avatar
Hur lång tid ca tar det för en ovan person att måla detta nybyggda huset i arbetstimmar? Det skall göras en grundmålning och sen bara en strykning med färg. Har inga mått på huset men ni kan se på bilderna ungefärligt hur stort det är. Det är ett trä tvåvåningshus ca 200 kvm

En extrafråga vad skulle ni målare ta i timlön om det bara är för själva jobbet och inget runt om kring så som färg, penslar och lift

http://forumbilder.se/DD3BR/image1

http://forumbilder.se/DD3BR/image2

http://forumbilder.se/DD3BR/image3
Citera
2014-06-10, 00:02
Medlem
Repeatzs avatar
Är inte målare men en spontan tanke skulle nog vara ca 80-120 timmar mend tanke på fönster och veranda. Alltså 2-3 veckor, angående vad jag skulle ta betalt så vet jag inte, 200kr kanske?
Citera
2014-06-10, 00:15
Medlem
ralfralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
Är inte målare men en spontan tanke skulle nog vara ca 80-120 timmar mend tanke på fönster och veranda. Alltså 2-3 veckor, angående vad jag skulle ta betalt så vet jag inte, 200kr kanske?

Ja hade också tänkt något i den stilen eller kanske närmare 120 timmar. Och sen ta 250kr ex.moms på mitt företag och då slutar offerten för jobbet på 30.000kr ex.moms. Är det värt det? För lite? för mycket?

Frågan är ju va en vanlig målare skulle ta för det jobbet?
Citera
2014-06-10, 00:24
Medlem
tuffkatts avatar
120 timmar!? Dividera med 3.

Säg 4 timmar per vägg och målning, det vill säga 8 timmar totalt med grundning och strykning. Balkong görs på 2 timmar, det vill säga 4 timmar totalt. Veranda tar 3 timmar, 6 timmar totalt.

Allt som allt, 42 timmar.
Senast redigerad av tuffkatt 2014-06-10 kl. 00:26.
Citera
2014-06-10, 00:33
Medlem
ralfralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
120 timmar!? Dividera med 3.

Säg 4 timmar per vägg och målning, det vill säga 8 timmar totalt med grundning och strykning. Balkong görs på 2 timmar, det vill säga 4 timmar totalt. Veranda tar 3 timmar, 6 timmar totalt.

Allt som allt, 42 timmar.

Optimist trevligt, men huset har ganska stora ytor och framförallt byggnationer med garage, pelare och nockar. Du kanske räkna för en van målare? En vecka känts lite väl optimistiskt för mig. Är du målare? hur mycket skulle du fakturera i timma för det isf?
Citera
2014-06-10, 00:39
Medlem
negetes avatar
Du ser inte ut att ha någon närliggande granne så gör det med färgspruta!!!
Halv dag att täcka för fönster/Dörrar och annat, sen en halv dag till per lager färg.
Citera
2014-06-10, 00:45
Medlem
ralfralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negete
Du ser inte ut att ha någon närliggande granne så gör det med färgspruta!!!
Halv dag att täcka för fönster/Dörrar och annat, sen en halv dag till per lager färg.

Måste man ändå inte efter man sprutat pensla över allt? Eller tänkte grundbehandlingen med spruta?
Citera
2014-06-10, 00:54
Medlem
negetes avatar
Det går bra att spruta bägge grund och täckfärgen
Citera
2014-06-10, 01:26
Medlem
ralfralfs avatar
Citat:
Det går bra att spruta bägge grund och täckfärgen

Så spruta föredrar du? Behver man inte gå med pencel sen ändå efter?
Citera
2014-06-10, 07:49
Medlem
negetes avatar
Graco Ultra Max II 795 är en schysst spruta, men dem flesta färghandlare har sitt eget märke dem brukar hyra ut, för att köpa blir väldigt dyrt.

Och nej, du behöver inte gå med pensel efter, vilket gör att ytan på din fasad blir mycket jämnar utan grova penseldrag.
Citera
2014-06-10, 08:04
Medlem
Får man fråga bara varför en färdigstrykning?
Citera
2014-06-10, 08:25
Medlem
Citat:
Graco Ultra Max II 795 är en schysst spruta, men dem flesta färghandlare har sitt eget märke dem brukar hyra ut, för att köpa blir väldigt dyrt.

Och nej, du behöver inte gå med pensel efter, vilket gör att ytan på din fasad blir mycket jämnar utan grova penseldrag.

Lyssna här nu.

Det är inte lätt någon dag att spruta fasad.
och få det bra.

Krävs mycket erfarenhet.
Och när det gäller träfasad så är det klart du behöver pensla för att fylla i springor.

Snacka inte när du inte vet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in