Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Problemet med bilden Y + 2 pojkar är väl att hon är så "vuxet" sminkad?
Ser inte ut som hon lekt med sminklädan själv precis. Har en känsla av att A*ma inte direkt är den strama intellektuella typen. Utan kanske lite mer åt vulgohållet med sina plattänger och krimskrams. Hon tycker säkert det är roligt att sminka flickan.
Sedan tycker jag som sagt att R*m* hälsar på släkten enligt en intressant resrutt som inkluderar Rotterdam, Danmark och Amsterdam. Men kan ju vara en händelse bara.
Men hur sminkad är hon egentligen?
Jag har själv, i verkligheten, gjort det pinsamma misstaget att fråga guddottern vad i herrans namn hon gjort och den sårade mamman svarade att det är Nivea! (Guddottern är från ett mellanamerikanskt land och har alltså liknande färger)
Sedan vet vi ju att barn dansar runt och härmar vuxna när TV och radio står på - det kan ha varit en sådan lekfull situation som fångades på bild.
Kontrasten mot den lilla person som jag fortfarande tror är Yara på bombbilden är ju så slående att jag kan förstå att man undrar. Men betänk också att en del barn har perioder av ångest att förlora föräldrar och familj i olyckor och sjukdomar och så kan det ha varit med Yara också efter ett bombnedslag. En sådan ångest och akut rädsla förvandlar både vuxna och barn utseendemässigt, på barn kan det gå över, de vuxna bär de yttre spåren med sig.
Detta sagt för att påminna om att även den plattaste pannkaka har en baksida.