Shit, vad vissa utav er rabblar upp regskyltar och diskuterar. Har ni autism eller är det bara ett homoerotiskt särintresse för polisen i stort?
Dude, du har inte märkt att det är Flashback du är på...? Många av oss har ett ganska stort intresse av att hålla bängen på (minst) en billängds avstånd...
Lastbils chaffis som man är ser man mycket sköj på vägarna, på vägen hem från varberg vid ca 15 tiden idag så va de ett jävla pådrag med mc poliser och civila södergående ner mot varberg då. Min fråga är dock, bilen i mitten, en svart Ford 7 sittare hade blåljus som en civil m.m, tänker om någon vet va detta är för bil ja menar? (ja även jag förstår att de va en eskortövning.)
Du säger svart Ford. Bland bussarna är det inte speciellt vanligt att polisen har ford bussar Det var inte en VW Caravelle alt. mercedes sprinter. Känner till de flesta trafikbilarna längs hela sträckan Malmö Göteborg men denna har jag aldrig sett. Det kan ju vara en ny.
Vet att inlägget postades 2009, men det är väl inte KV som kör runt med gröna stripes?
Frivårdsmyndigheten kör med gröna stripes..
Frivården ingår i Kriminalvården. Frivården har aldrig haft någon egen ''design'' på sina fordon utan de har använt samma bilar som resterande KVV.
Kriminalvården hade under många år gråa bilar (i sällsynta fall även vita/ljusblåa) med gröna stripes. Sedan 4-5 år tillbaka är KVVs bilar vit/röda men det finns fortfarande gråa kvar.
Frivården ingår i Kriminalvården. Frivården har aldrig haft någon egen ''design'' på sina fordon utan de har använt samma bilar som resterande KVV.
Kriminalvården hade under många år gråa bilar (i sällsynta fall även vita/ljusblåa) med gröna stripes. Sedan 4-5 år tillbaka är KVVs bilar vit/röda men det finns fortfarande gråa kvar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!