Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-07, 00:58
Medlem
Hej Flashback, ursakta for en rorig post, men har inte tillgang till svenskt skrivbord for jag ar i brasilien

Det ar sa att min pappas OS har krashat och jag ska hjalpa honom att fixa den, jag vet hur man gor, men det ar en sak jag har problem med, eftersom systemet star pa portugesiska sa har jag problem att hitta hur man andrar om USB till boot NFTS (hur det an nu stavas, var ett tag sen jag gjorde detta).

Samt behover man no-cd program aven fast cd spelaren funkar? (ratta mig garna om jag har fel for nar jag gjorde detta pa min stationara sa var min cd lasare paj)

Sa tankte jag fraga er datornordar om anvandbara CMD commands? vill lara mig systemet lite battre och hur man anvander vissa kommandon etc och knep

OT; ar pa mobilen sa orkar inte lasa igenom olika guider osv sa mycket lattare gora en egen post for att fa reda pa specifika saker!

Boa noiti amigos
Citera
2014-06-07, 01:40
Medlem
sommarlovs avatar
Vad frågar du efter egentligen?
Om du ska starta på USB så är inget BIOS på annat språk än engelska.
No-CD har man till spel för att slippa fysiska skivor i spelaren.
CMD? "shutdown -s" är användbart!

Är du verkligen säker på vad du gör om du ställer dessa frågor??
Citera
2014-06-07, 10:52
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Den här guiden har jag följt två gånger och det funkar bra. Gjorde det för två veckor sen senast.

http://windowshjalp.se/?page_id=59
Citera
2014-06-09, 07:38
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vad frågar du efter egentligen?
Om du ska starta på USB så är inget BIOS på annat språk än engelska.
No-CD har man till spel för att slippa fysiska skivor i spelaren.
CMD? "shutdown -s" är användbart!

Är du verkligen säker på vad du gör om du ställer dessa frågor??

Nåja. På min HP Elitebook så är BIOS på svenska (eller vilket språk man nu väljer). Det finns säkert på portugisiska också. Däremot så vet jag inte riktigt vad den här tråden gör i Övriga operativsystem. Tråd flyttad till Övriga dator- och IT-diskussioner.

mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in