2014-06-08, 21:42
Medlem
bernad_laws avatar
USAs utrikespolitiska historia är INTE topic, och modåtgärder är lika förbjudna att diskutera i tråden som vanligt. /Mod
2014-06-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Ukrainska bomber verkar ha träffat fientligt mål I Sloviansk. Kanske någon kan tala om för mig vilken militär vinst Ukraina ehållit genom detta?
https://www.youtube.com/watch?v=MPvwXf2e55w
Har du missat hela den biten med skiffergas i regionen och redan påskrivna kontrakt med Shell, Burisma (Bidens son) och övriga? De fanns även för Krim.
2014-06-08, 22:44
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det är som sagt en mycket bra analys, men samtidigt skrämmande. När man läser denna och andra texter från oberoende skribenter i väst, framstår inte Ryssland, men väl USA som det verkliga Mordon. Medlöparna finns inom EU, som ställer sig bakom "Ögat" som lydiga orcher. Prorchenko blir därmed vår tids Saruman. Jag vill därmed inte påstå att Putin är Gandalf.
Ju mer jg läser från oberoende skribenter i väst, desto oroligare blir jag över de krafter som styr Mordor och de hänslynslösa krafter som styr gat begär efter mera makt och mera pengar, utan hänsyn till hur många oskyldiga som tvingas dö... Afghanistan, Irak, Libyen, Syrien, Ukraina....

Primus motor bakom detta agerande kan bara vara en satanisk dödskult!

Det är den enda logiska slutsats jag kan komma till. Sedan om dessa bakom detta kallar sig nazister, fascister, moderater, folkpartister eller neocons, spelar mindre roll. Olika förpackningar på samma skit!

Detta måste vara förutsättningen, för att kunna vara med och skapa det helvete, som nu utspelas i Ukraina, i Usa/ Eu och Nato regi!

Dessa ledare måste fått all sin empati och samveten bortfrätta genom att regelbundet deltagit i rituella barnamord, iklädda sina svarta kåpor, högljutt hyllande sin dödsgud satan!
2014-06-08, 22:51
Medlem
Finns det några nyheter om JS3-stridsvagnen, krigsmonumentet, som togs i bruk ? Någon som vet om den fortfarande är i Konstantinovka ?
2014-06-08, 22:51
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Krimgotiskan dog olyckligtvis ut på 1700-talet någon gång, men deras ättlingar lever ju där ännu, men de var på intet sätt några urinvånare utan kom dit under senantiken. Tidigare fanns bl.a. skyter, greker och romare på Krim....

Grekerna deporterades från Krim av Stalin 1944, ungefär samtidigt som en kvarts miljon krimtatarerer deporterades. På känt maner utnämndes hela folkgrupper till fascister och de straffades därför kollektivt.

Citat:
det är inte meningsfullt att ge något folk statut av urinvånare på Krim...
. Kanske inte. Jag vill bara invända mot påståenden i tråden att Ryssarna var där först och att de därför har rätt till Krim. Vi är alltså överens om att Ryssland inte kan åberopa någon särskild historisk rätt till Krim, med argument typ "vi var där först".

Citat:
..utan låt dagens krimbor bestämma över sitt eget öde.....

Ja, en riktig folkomröstning där alla sidor fått föra fram sina argument och utan ryska spetznas-förband som tittar över axeln och räknar rösterna, hade varit OK. En sån omröstning hade man i början på 90-talet, den ledde till att man röstade för att bli kvar i Ukraina.
2014-06-08, 22:53
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja, det är kul att läsa och en hel del av det har också har behandlats i denna tråd. Ukraina blir kanske ett uppvaknande för Europa då dom innan inte brytt sig mycket om vad USA pysslat med i övriga världen.

Det är glädjande att se hur mycket rätt, den mer sansade sidan i tråden har haft om Ukraina.

Tycker faktiskt synd om de andra som aldrig uppleva att någon klok människa, bekräftar just deras slutsatser!
2014-06-08, 23:03
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Det är det jag menar: att det är lögn på lögn från deras sida. Särskilt bra var med den skäggiga mannen, tack!
Sökningar visar att bilderna inte stämmer
http://www.expressen.se/nyheter/sokningar-visar-att-bilderna-inte-stammer/

Skulle bli glad och att få höra hur det var möjligt att ha så fullständigt fel att tråden måste få hjälp från Norge för att reda ut förhållandena i Ukraina. Förväntar mig absolut inte att någon kommer erkänna just sitt fabulerande, gällande den skäggiga mannen!
2014-06-08, 23:11
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är oerhört tramsigt och infantilt ja, "old europeans" skrivit av en amerikan för en amerikansk dum-dummare-publik. Och du tycker det är bra?? Ron Paul och hans spökskrivare vill avskaffa alla regeringar och ge makten till företagen som ska komma överens genom avtal bla bla bla den stora rättvisa "marknaden" ska sköta allt, människorna ska ha personliga avtal om det och det och om det inte är bra så är det bara att personerna slutar köpa av det företaget. Om européer inte kan försvara sig själva så är de svaga etc etc

Allt Ron Paul och hans patetiska institut skriver om är USA och i de få rader du citerade är det uppenbart. Hänvisningarna till "europas gamla krig", underförstått de som amerikanerna "tvingades" in i. Amerikanerna hade lika gärna kunnat ha business med Hitler eller Sovjet, låt europeerna sköta sitt... till och med en referens till dagen D.

Snälla lilla nesse! Kan du inte läsa hela artikel istället, för att gissa dig fram till vad den handlar om, detta bad jag dig redan igår om!

Tycker det skulle bli mer givande för oss alla i tråden då, föreställer jag mig, kanske kan vi då alla vässa våra knivarna och lära av varandra?
2014-06-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx

Ja, en riktig folkomröstning där alla sidor fått föra fram sina argument och utan ryska spetznas-förband som tittar över axeln och räknar rösterna, hade varit OK. En sån omröstning hade man i början på 90-talet, den ledde till att man röstade för att bli kvar i Ukraina.

Intressant....Berätta mer om när man röstade om självständighet och vad resultatet blev och vad det ledde till.

I verkligheten så fick man ju inte rösta om självständighet så du pratar ju skit.
2014-06-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Finns det några nyheter om JS3-stridsvagnen, krigsmonumentet, som togs i bruk ? Någon som vet om den fortfarande är i Konstantinovka ?
Har tittat runt men inget nytt, endast bekräftat i nyhetsflöde.
2014-06-08, 23:34
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ikea har lite oväntat blivit indragen i ukrainakonflikten anklagad för att aktivt stödja och bistå högerextremisterna.

http://www.dn.se/ekonomi/ikea-fornekar-hogerextremt-stod/

Misstanken är dock inte så långsökt, kamprad är ju en väl dokumenterad gammal nazist, som gav pengabidrag till olika nazistiska grupperingar ända upp i 70-talet...
2014-06-08, 23:41
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Misstanken är dock inte så långsökt, kamprad är ju en väl dokumenterad gammal nazist, som gav pengabidrag till olika nazistiska grupperingar ända upp i 70-talet...

möjligt, men denna postning tillhör ju inte dina annars vassa, alldeles oavsett sanningshalten är detta preskiberat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in