2014-06-08, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ta inte för givet att KJ har den typen av framförhållning.
Eftersom både plantering av blod och transport av kropp krävde tomt bagageutrymme är det sannolikt att utrymmet var någorlunda tomt, möjligen med undantag för en plastkasse och ett par handskar.
Citera
2014-06-08, 20:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu förstår jag inte alls vad du menar. Det är väl normalt att man förvarar grejer hemma och bär ut dem i bilen när man behöver.

Ja. KJ hade dessutom VB på besök.
I TR nämnde han att bagaget var närapå tomt vid tiden för hennes försvinnande.
Citera
2014-06-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Japp, inte mera invecklat än så. Att KJ inledningsvis försäkrade att han låste bilen kan tolkas som att han dels ville ge ett "städat" intryck (liksom han först lät bli att tala om att han kört bil onykter), dels att han ansåg att han hade blivit duktig på att låsa sin bil på senare tid, även om dessa enstaka tillfällen sträckte sig till airsoft-utflykter.

Är väl rätt meningslöst att diskutera det där med låsningen och leka med ord och citat hit och dit. KJ är en extrem slarver (inget nytt) som kommer från en liten stad där både lägenheter och bilar betydligt oftare lämnas olåsta i jämförelse med större städer. Om han lämnar lägenheten olåst torde väl sannolikheten vara tämligen hög att han även lämnar bagageutrymmet öppet.

KJ var som bekant ofta chaufför vid airsoftlekarna. De kompisar som förvarade sina vapen där bak såg nog gärna att han låste efter sig, vilket han också brukade göra vid dessa tillfällen. I övrigt fanns det ju ingen anledning att låsa efter sig.

Om jag inte missminner mig brukade KJ förvara sina air-soft prylar i ett härbre stående på föräldrarnas gård. Troligtvis var dom säkrare där. KJ var - som jag uppfattat det - medveten om sin bristande fokuseringsförmåga.

Jag tror det rimligaste är att så var fallet även nu. Allt eftersom KJ plockade upp sina kompisar lastade de in sina air-soft prylar.
Senast redigerad av Remark 2014-06-08 kl. 20:31.
Citera
2014-06-08, 20:29
Medlem
Citat:
Eftersom både plantering av blod och transport av kropp krävde tomt bagageutrymme är det sannolikt att utrymmet var någorlunda tomt, möjligen med undantag för en plastkasse och ett par handskar.
Tänkte inte på att VB behövde plats Dessutom spelade det kanske ingen roll om bagaget var låst eller inte. Vår bilexpert Lagro har sagt att bryta sig in i Sonatan är en baggis.
Citera
2014-06-08, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag inte missminner mig brukade KJ förvara sina air-soft prylar i ett härbre stående på föräldrarnas gård. Troligtvis var dom säkrare där. KJ var - som jag uppfattat det - medveten om sin bristande fokuseringsförmåga.

Jag tror det rimligaste är att så var fallet även nu. Allt eftersom KJ plockade upp sina kompisar lastade de in sina air-soft prylar.

Han lastade kanske ur bilen vid sitt besök i föräldrahemmet?
Citera
2014-06-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han lastade kanske ur bilen vid sitt besök i föräldrahemmet?

Snarast sannolikt.
Citera
2014-06-08, 20:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Snarast sannolikt.
Bagaget var fullt när polisen hämtade bilen vid föräldrahemmet.
Citera
2014-06-08, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Tänkte inte på att VB behövde plats Dessutom spelade det kanske ingen roll om bagaget var låst eller inte. Vår bilexpert Lagro har sagt att bryta sig in i Sonatan är en baggis.
Jag har ingen tilltro till den bilexperten, men planteraren kan ha lagt rabarber på reservnyckeln tidigare.
Citera
2014-06-08, 20:45
Moderator
OYs avatar
Citat:

Han lastade kanske bilen inför spelet 11:e? Den 4:e tömmer han bilen för att få plats med VB, den 11:e lastas bilen igen, leksakerna har förvarats i härbret en veckas tid, så tänker jag mig att det kan ha gått till.
Citera
2014-06-08, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har ingen tilltro till den bilexperten, men planteraren kan ha lagt rabarber på reservnyckeln tidigare.

Var det inte någon som olovligen lånade KJ bil vid något tillfälle? Jag har ett vagt minne om att det har nämnts, kanske drömt det?
Citera
2014-06-08, 20:49
Medlem
Citat:

Efter picknicken vid Aldersjön - dvs täcke, kuddar mm
Citera
2014-06-08, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Efter picknicken vid Aldersjön - dvs täcke, kuddar mm
Jag tror inte det gröna som ligger överst i bagaget på sid 305, bild 2, är täcke, kudde eller annat vanligt picknicktillbehör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in