Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Japp, inte mera invecklat än så. Att KJ inledningsvis försäkrade att han låste bilen kan tolkas som att han dels ville ge ett "städat" intryck (liksom han först lät bli att tala om att han kört bil onykter), dels att han ansåg att han hade blivit duktig på att låsa sin bil på senare tid, även om dessa enstaka tillfällen sträckte sig till airsoft-utflykter.
Är väl rätt meningslöst att diskutera det där med låsningen och leka med ord och citat hit och dit. KJ är en extrem slarver (inget nytt) som kommer från en liten stad där både lägenheter och bilar betydligt oftare lämnas olåsta i jämförelse med större städer. Om han lämnar lägenheten olåst torde väl sannolikheten vara tämligen hög att han även lämnar bagageutrymmet öppet.
KJ var som bekant ofta chaufför vid airsoftlekarna. De kompisar som förvarade sina vapen där bak såg nog gärna att han låste efter sig, vilket han också brukade göra vid dessa tillfällen. I övrigt fanns det ju ingen anledning att låsa efter sig.
Om jag inte missminner mig brukade KJ förvara sina air-soft prylar i ett härbre stående på föräldrarnas gård. Troligtvis var dom säkrare där. KJ var - som jag uppfattat det - medveten om sin bristande fokuseringsförmåga.
Jag tror det rimligaste är att så var fallet även nu. Allt eftersom KJ plockade upp sina kompisar lastade de in sina air-soft prylar.