2014-06-08, 03:19
Medlem
gato12s avatar
Ska bli skönt när Fabregas affären är klar så folk kan fokusera på annat...jag håller själv på Arsenal men tycker inte att vi ska gå efter honom. För att vi inte har något behov av honom helt enkelt. Ser hellre bra ytterbackar, en riktigt bra målvakt, och en klassforward.

Dock är jag väl inte helt överförtjust att han går till just Chelsea men tyvärr var det ju längesedan som fotbollsvärlden styrdes av idealitet och klubbkänsla, bara pengarna som bestämmer numera.
2014-06-08, 07:30
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Det känns som om Fabregas till Arsenal hade varit lite som Özilvärvningen. En bra spelare på en position där de inte är i störst behov av att förstärka. Men värvningen av Özil gav både en boost i sig själv samt att han höjde standarden i laget. Om nu klubben har väldigt mycket pengar att röra sig med tycker jag att de borde försökt ta tillbaka Fabregas.
2014-06-08, 09:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Costa blev tillfrågad efter matchen mot El Salvador om han skulle till Chelsea och han svarade "det ser ut så".

http://as.com/diarioas/2014/06/08/en...66_015352.html
2014-06-08, 10:23
Medlem
lillmatss avatar
Balotelli till Arsenal enligt mail on sunday, kan Wenger få pli på han så är det ett bra köp men kan bli en ny Bendtner också...Schneiderlin, Aurier och en mittback på det så ser det rätt okej ut Om man får drömma som man får vid silly så skulle jag hellre vilja ha Benzema, Di Maria och Piszcek istället. Yann M'Vila, nån som har nån koll på hur det gått för han i Ryssland? Ryktades ju en hel del om han förra sommaren eller om det var sommaren innan
2014-06-08, 12:55
Bannlyst
Floppar Neymar i VM, som han kommer att göra så ligger han pyrt till . Messi är ju inte så förstjust i gossen och vill helst ha bort honom. Gissar att PSG,Chelsea,Munchen eller Juventus köper honom efter VM.
2014-06-08, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen
Floppar Neymar i VM, som han kommer att göra så ligger han pyrt till . Messi är ju inte så förstjust i gossen och vill helst ha bort honom. Gissar att PSG,Chelsea,Munchen eller Juventus köper honom efter VM.

Neymar är alltid bra i landslaget så en flopp räknar jag och han inte med. Däremot så kommer han inte dumpas av Barcelona redan då det kommer vara en prestigeförlust nivå större.
2014-06-08, 13:38
Medlem
adzzs avatar
Citat:

Hmm, va? Chelsea kommer nog inte att köpa en ytter för över 400 miljoner heller..
2014-06-08, 13:38
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det känns som om Fabregas till Arsenal hade varit lite som Özilvärvningen. En bra spelare på en position där de inte är i störst behov av att förstärka. Men värvningen av Özil gav både en boost i sig själv samt att han höjde standarden i laget. Om nu klubben har väldigt mycket pengar att röra sig med tycker jag att de borde försökt ta tillbaka Fabregas.

Grejen är att Wenger är aldrig den som "taktik"-köper, det vill säga köper så att andra lag inte ska få spelaren, i det här fallet Chelsea. Att se Cesc i Chelseatröjan kommer göra mig och resten av Arsenals supporterskara fysiskt illamående. Det är läge att plocka hem honom bara för att INTE se honom i en annan klubb i England.
2014-06-08, 14:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris
Grejen är att Wenger är aldrig den som "taktik"-köper, det vill säga köper så att andra lag inte ska få spelaren, i det här fallet Chelsea. Att se Cesc i Chelseatröjan kommer göra mig och resten av Arsenals supporterskara fysiskt illamående. Det är läge att plocka hem honom bara för att INTE se honom i en annan klubb i England.

Visst, men det argumentet håller inte. Chelsea plockar in Koke eller Pogba om man inte nyper Fabregas.
2014-06-08, 14:44
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Visst, men det argumentet håller inte. Chelsea plockar in Koke eller Pogba om man inte nyper Fabregas.
Sant, pålitliga Taylor från Guardian skriver att Juventus satt en prislapp på 60m pund på Pogba. Lite dyrare än Koke med andra ord, Chelsea har dock tekniskt sett råd med det priset om man verkligen vill.
2014-06-08, 16:17
Medlem
Citat:
Öh, vad nu. Finns det något som säger att Messi vill ha bort Neymar? Eller hittade du nyss på det här?
2014-06-08, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Öh, vad nu. Finns det något som säger att Messi vill ha bort Neymar? Eller hittade du nyss på det här?

Är ju allmänt känt att Messi är en barunge som springer och gråter till tränaren eller klubbdirektör när han inte får lika mycket uppmärksamhet som de andra barnen, vill ju helst vara i solljuset.Alá Zlatansituationen.
Senast redigerad av Kubakrisen 2014-06-08 kl. 18:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in