2014-06-06, 20:08
Medlem
Mr.Nesss avatar
Den ursprungliga Solero Shots.. Den som finns nu är inte den som en gång släpptes
Citera
2014-06-06, 20:43
Medlem
En glass som jag älskade som barn hette Cool bits där det va små isglass bitar i en påse och i formen av dem var de typ händer och fötter som man kunde doppa i något slags pulver.
Citera
2014-06-07, 00:02
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voxto
En glass som jag älskade som barn hette Cool bits där det va små isglass bitar i en påse och i formen av dem var de typ händer och fötter som man kunde doppa i något slags pulver.
Fyfan vilken jävla nostalgikick jag fick
Citera
2014-06-07, 06:43
Medlem
Åh, cool bits! Den minns jag. Det var en sån där glass som alltid var slut i frysboxen på macken/affären. Att få tag i en var lycka en varm sommar.

Inget jag nödvändigtvis vill ha tillbaka .. men under sena 90 talet såldes en isglass i strut våffla i Finland som hette något i stil med rymd glass. Den var tvådelad, jordgubb och lime (?). Sjukt konstig eftersom så fort isglassen smälte lite så blev våfflan alldeles mjuk och seg

Konstigaste glassen jag någonsin ätit ... ingen höjdare direkt
Citera
2014-06-07, 15:33
Medlem
Azarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
http://gb.se/produkter/tiptop/ Det kan inte vara tiptop du tänker på då? Beskrivningen stämmer in ganska bra bortsett från smaken, den fanns på 90-talet men försvann och kom sedan tillbaka.

Nä, men den är också god
Efter lite googlande så hittade jag den men jag var lite fel ute på årtalen. Det var 1986 den fanns och Joker hette den.

http://glaceglimtar.blogg.se/2010/january/1986.html

Sen hittade jag en till som jag minns lite extra. Gröna Grodan Fast det verkar som att den bara var med ett år.

http://glaceglimtar.blogg.se/category/1988.html
Senast redigerad av Azarin 2014-06-07 kl. 15:49.
Citera
2014-06-07, 16:51
Medlem
mogs avatar
Pop-Up (lanserades 1985, heter idag Calippo) var riktigt god, priset var perfekt på den tiden. Man hade så det räckte till smågodis också (på den tiden plockade tanten ihop godiset som kostade runt 10-20 öre per bit).

När jag hittade en femkrona i mina byxor, på gatan eller någon annanstans var jag en lycklig liten moogle som tog cykeln till tjorren och köpte mig en Pop-Up. Aaah, varma sommardagar...

När den sedan bytte namn till Calippo var det mer än bara namnet ändrades, smaken var inte alls lika god.

Saknar även Bubbel Pop och Jelly Splitt (1985). Bubbel Pop's pinne var ett tuggummi som tyvärr inte höll smaken speciellt länge och Jelly Splitt var lite skum med sitt gelécenter.

Ice-Dream från 1983 kan jag fortfarande känna smaken av. Den hade en väldigt distinkt smak av pistage och brandy. Att fästa locket i botten så den kunde stå själv var inte helt enkelt som liten knodd.

Citat:
Ursprungligen postat av Azarin
Sen hittade jag en till som jag minns lite extra. Gröna Grodan Fast det verkar som att den bara var med ett år.
Gröna Grodan kommer jag också ihåg, den blev ingen favorit hos mig.
Senast redigerad av mog 2014-06-07 kl. 16:53.
Citera
2014-06-07, 22:35
Medlem
MasterBaits avatar
Gamla Magnum Choklad. Godaste glassen och rejäl vuxensmak.
Citera
2014-06-07, 22:55
Bannlyst
Försvinner de för att de inte säljer tillräckligt mycket eller försvinner de för att ge plats åt nya glassvarianter?

Jag saknade Puck med lakrits i men idag när jag handlade på coop såg jag den i halvlitersförpackning. Som ett barn på julafton var känslan
Citera
2014-06-08, 12:53
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Jag saknar denna mer än någon annan glass <3 https://www.google.co.uk/search?q=Co...0%3B259:drunk:
Citera
2014-06-08, 13:01
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Någon som minns en glass från mitten av 80-talet som hette Kick? Jag hittar den inte på GB:s sida. Någon som har en bild?
Citera
2014-06-08, 14:24
Medlem
kostymnisses avatar
Jag saknar inte en speciell glass men jag saknar dels glasskänslan från barndomen samt de mer humana glasspriserna från förr, jag tycker det blivit väl dyrt numera.
Citera
2014-06-08, 14:58
Medlem
Alplandskaps avatar
Var det inte här man kunde läsa om en isglass med apelsinsmak och chokladöverdrag? Jag har precis kommit på vad det var för någonting, men inlägget är borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in