2014-06-07, 16:06
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snopphundenhund
Verkar växa rejält. Kan Bert dra in miljard-belopp på det här?

Definitivt miljardbelopp! Nu vet jag inte hur mycket han har lyckats förhandla sig till men det kan röra sig om ~3000 kr/person per dag. Vilket skulle ge ~1 095 000 kr/person per år.

Hans asylboende brukar ha 200 "stackars gäster" vilket skulle ge 219 000 000 kr/boende per år. Har han 10 boenden á 200 pers ger det 2 190 000 000 kr/år.

Detta är extrema summor pengar för ett extremt litet antal personer....
Citera
2014-06-07, 18:01
Moderator
Carlboms avatar
Har full respekt för Bert som bara utnyttjar systemet. Varför skulle han inte? Men som det skrevs ovan.. Det är ofantliga summor som läggs på ett fåtal individer.
Citera
2014-06-07, 22:06
Medlem
Bert vet att denna massinvasion av negroider och annat löst pack inte har någon botten. Eller jo det finns en botten och den kommer vi slå i hårt. Och när så sker har samhället gått under och inbördes krig står utanför dörren.

Bert vet också att om inte han tar för sig av kakan gör någon annan det. Därför tar han sig en rejäl bit och räddar sitt skinn, sina avkommor samt deras avkommor. Den goda Svensken som ilsket knöt näven i byxfickan - ja han ligger slaktad i slakteriet.
Citera
2014-06-07, 22:56
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Definitivt miljardbelopp! Nu vet jag inte hur mycket han har lyckats förhandla sig till men det kan röra sig om ~3000 kr/person per dag. Vilket skulle ge ~1 095 000 kr/person per år.

Hans asylboende brukar ha 200 "stackars gäster" vilket skulle ge 219 000 000 kr/boende per år. Har han 10 boenden á 200 pers ger det 2 190 000 000 kr/år.

Detta är extrema summor pengar för ett extremt litet antal personer....
Det handlar inte om 3000kr/dag, snarare 200-300 (om man utgår ifrån infon från en annan ny artikel i I&I samt Politik Inrikes). Blir ju dock ändå rejält med pengar.
Citera
2014-06-07, 23:30
Medlem
Bert är smart, trots sitt inavlade utseende. Han är också den förnämste översteprästen i vår nya religion - dyrkan av Mammon. Faktiskt så tror jag att en majoritet av svenskarna är beredda att sälja sin mor och sitt land för en rejäl dusör. Flytta till Thailand och köpa sig en liten fru. Fast till slut så kommer nog verkligheten i fatt en. En pålning i anus väntar den girige.
Citera
2014-06-08, 11:04
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Det handlar inte om 3000kr/dag, snarare 200-300 (om man utgår ifrån infon från en annan ny artikel i I&I samt Politik Inrikes). Blir ju dock ändå rejält med pengar.

Det beror ju på hur mycket problem de har... Attendo Care har jag fått höra fakturerar 2000 kr/dag för bara sovplats (utan mat och liknande) för "stackars" ensamkommande "barn"...
Citera
2014-06-18, 23:04
Medlem
King Pins avatar
Klart idag! Bert öppnar för 200 flyktingar i Hanöhus i Blekinge. Grattis!

http://www.expressen.se/kvallsposten/klart-har-oppnar-bert-karlsson-asylboende/
Citera
2014-06-18, 23:08
Medlem
kpreas avatar
Klart med Hanöhus i Hällevik. Hahaha alla jävla borgarprackor måtte skita löst i hela Hällevik nu!!
Tro mig där bor 98% av avarten Hahahaha jag dör av skadeglädje

http://www.bltsydostran.se/nyheter/solvesborg/nu-flyttar-200-asylsokande-in%284332115%29.gm

Ja plusartikel, orka leta.........

Tja tvåa på bollen
Citera
2014-06-18, 23:29
Medlem
King Pins avatar
I Hällevik röstade 23% på SD som var största parti. Blir poppis det här.

http://www.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/valdistrikt/10/83/0109/index.html
Citera
2014-06-18, 23:39
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
Klart med Hanöhus i Hällevik. Hahaha alla jävla borgarprackor måtte skita löst i hela Hällevik nu!!
Tro mig där bor 98% av avarten Hahahaha jag dör av skadeglädje

http://www.bltsydostran.se/nyheter/solvesborg/nu-flyttar-200-asylsokande-in%284332115%29.gm

Ja plusartikel, orka leta.........

Tja tvåa på bollen

Jag vet inte om det finns anledning att skratta.

I Hällevik blev SD största partiet i EU-valet. http://www.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/valdistrikt/10/83/0109/index.html. Vilket resultat de gör i Riksdagsvalet återstår att se - men de lär dra röster på detta.

Så människor i Hällevik HAR markerat sin ståndpunkt genom sin röst (om än i ett perifert val som valet till EU-parlamentet). De lär upprepa den markeringen nästa val. Men - och detta är problemet - det spelar ingen roll. Det som nu sker är att Migrationsverket gör upp med privata aktörer OAVSETT politisk majoritet.

Det demokratiska systemet - det kommunala självstyret - är satt ur spel.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-06-18 kl. 23:41.
Citera
2014-06-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag vet inte om det finns anledning att skratta.

I Hällevik blev SD största partiet i EU-valet. http://www.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/valdistrikt/10/83/0109/index.html. Vilket resultat de gör i Riksdagsvalet återstår att se - men de lär dra röster på detta.

Så människor i Hällevik HAR markerat sin ståndpunkt genom sin röst (om än i ett perifert val som valet till EU-parlamentet). De lär upprepa den markeringen nästa val. Men - och detta är problemet - det spelar ingen roll. Det som nu sker är att Migrationsverket gör upp med privata aktörer OAVSETT politisk majoritet.

Det demokratiska systemet - det kommunala självstyret - är satt ur spel.
80% röstade för massinvandring och otrygghet. Självklart ska man skratta när dumbommarna får sin världsbild raserad.
Citera
2014-06-18, 23:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
80% röstade för massinvandring och otrygghet. Självklart ska man skratta när dumbommarna får sin världsbild raserad.
Fast poängen är att förhållandet hade kunnat vara det omvända - 80 procent hade kunnat rösta för SD. Det hade ändå inte spelat någon roll eftersom de folkvalda kommunpolitikerna har mindre makt än Bert Karlsson i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in