2013-09-17, 21:08
Medlem
För att ytterligare fördjupa mysteriet så har Klara en förlovningsring på ett foto på deras FB. Nu kan det ju vara så att båda ger sken av att ha relationer för att slippa efterhängsna beundrare, jag kan tänka mig att det är vanligt bland artister.
Senast redigerad av Ilikefak 2013-09-17 kl. 21:25.
Citera
2013-09-20, 20:20
Medlem
Perviglio: Vet inte om din teori är riktig men en fin koncert som dom gjorde nyligen finns här https://www.youtube.com/watch?v=43PprgoWJWE han är riktigt bra Jo och värd att lyssna på.
Citera
2013-09-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilikefak
Perviglio: Vet inte om din teori är riktig men en fin koncert som dom gjorde nyligen finns här https://www.youtube.com/watch?v=43PprgoWJWE han är riktigt bra Jo och värd att lyssna på.
Kollar man noga vid 27:23 i klippet du länkade så kan man även skymta en ring på hans ringfinger..
Här är en till konsert med Klara och Jo:https://www.youtube.com/watch?v=lLkCImUGP20
Lägg märke till att den tionde låten "Master Pretender", är en osläppt First Aid Kit-låt. Fast den har tyvärr tagits bort
Citera
2013-09-20, 22:19
Medlem
Jag har sett den som ser ut som valross på coop nära där jag bor (coop grindsgatan)
Jag tror att det var hon iaf. Kan ha varit en lookalike valross men det såg verkligen ut som hon.

Är det någon som vet vart valrossen bor?
Citera
2013-09-21, 01:16
Medlem
NorthSNKRs avatar
Johanna tjänar mer än 9,7% av alla personer i Enskede
Klara tjänar mer än 9,7% av alla personer i Enskede
Benkt tjänar mer än 12,2% av alla personer i Enskede
Anna tjänar mer än 58,9% av alla personer i Enskede

Enligt Ratsit så ligger systrarna och skrapar på botten av löneligan i Enskede...

Konstigt, jag som trodde att musikanter av deras kaliber kunde göra sig en ganska okej slant!

Stackars myndiga töser, hoppas att de får ihop till brödfödan för dagen
Nån som månne har sett dem i kön vid något av stadens soppkök?

...

Deras mor och far är iallafall registrerade som näringsidkare, även om fadern också verkar få kämpa med det ekonomiska.
Mamman verkar vara den som är bäst stadd vid kassa, och tjänar mer än 58,9 % av Enskedeborna...

Vi flashbackare, som verkligen uppskattar deras musik och tycker att det är fördjäkligt att de verkar göra sitt fina värv så gott som ideellt, borde starta en insamling för de talangfulla systrarna... rädda First Aid Kit!
Citera
2013-09-21, 01:47
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Johanna tjänar mer än 9,7% av alla personer i Enskede
Klara tjänar mer än 9,7% av alla personer i Enskede
Benkt tjänar mer än 12,2% av alla personer i Enskede
Anna tjänar mer än 58,9% av alla personer i Enskede

Enligt Ratsit så ligger systrarna och skrapar på botten av löneligan i Enskede...

Konstigt, jag som trodde att musikanter av deras kaliber kunde göra sig en ganska okej slant!

Stackars myndiga töser, hoppas att de får ihop till brödfödan för dagen
Nån som månne har sett dem i kön vid något av stadens soppkök?

...

Deras mor och far är iallafall registrerade som näringsidkare, även om fadern också verkar få kämpa med det ekonomiska.
Mamman verkar vara den som är bäst stadd vid kassa, och tjänar mer än 58,9 % av Enskedeborna...

Vi flashbackare, som verkligen uppskattar deras musik och tycker att det är fördjäkligt att de verkar göra sitt fina värv så gott som ideellt, borde starta en insamling för de talangfulla systrarna... rädda First Aid Kit!

De har nog ett bolag dit pengarna går.

Med tanke på deras framgångar och att de krängt en av sina låtar till en Volvoreklamfilm så går det nog ingen nöd på töserna.
Senast redigerad av gato12 2013-09-21 kl. 01:52.
Citera
2013-09-21, 02:08
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
De har nog ett bolag dit pengarna går.

Med tanke på deras framgångar och att de krängt en av sina låtar till en Volvoreklamfilm så går det nog ingen nöd på töserna.

Men inget bolag står registrerat på dem?
Är det till faderns och moderns bolag som pengarna trillar in?
Citera
2013-09-21, 03:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Men inget bolag står registrerat på dem?
Är det till faderns och moderns bolag som pengarna trillar in?

Bolaget kan ju vara registrerat utomlands också. På Bahamas. Alltid kul med kulturutövare som gärna poserar som lite coolt vänster vägrar att betala skatt i Sverige.

Eller också tar föräldrarna hand om kulorna, är inte deras farsa deras manager? De var ju rätt unga när de slog igenom så då var det väl naturligt att andra skötte bokföringen och jag tvivlar på att de senare fått något större intresse för sådant. De lägger förmodligen hellre tid på att skriva nya låtar.
Citera
2013-09-21, 08:36
Medlem
Nu är det här ett skvallerforum och alla får väl tycka vad dom vill. Men jag blir förvånad att det finns folk som skriver inlägg på så låg nivå. Jag gillar deras musik och önskar dom all framgång. Känner dom inte men det är trevliga tjejer enligt alla som haft med dom att göra. Så avund gillar jag inte och personangrepp lika så.
Citera
2013-09-21, 14:58
Medlem
10sekunders avatar
Men startade inte pappa Benkt upp Jagadamba AB som bl.a. verkar ha gett ut tjejernas skivor här i Sverige? Ingen omsättning att tala om direkt. Var är alla pengar? :P

https://www.solidinfo.se/foretag/jagadamba-ab
Citera
2013-09-21, 23:07
Medlem
pervigilos avatar
En del av inkomsterna har förmodligen investerats i den lägenhet de delar på Södermalm sedan i våras. Därför är det fullt rimligt att mr.mustards iakttagelse på Coop Nära Grindsgatan är korrekt. Ja, bortsett från liknelsen med ett visst havslevande däggdjur - de är båda vackra. Punkt.
Citera
2013-09-22, 00:48
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
men herregud, de båda har det nog gott rent ekonomiskt. Nånstans har dem sina cash
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in