Citat:
Ursprungligen postat av
shitlist
Den som lever får se.
Är själv väldigt tveksam till att Cesc skulle gå till Chelsea, gissar på att lämnar han inte för Arsenal så blir han kvar.
Jag har också väldigt svårt att se honom i Chelsea på ett rent spelmässigt plan. Jag menar det här är en klubb som redan sålt en av sina mest framgångsrika spelare (Mata) helt enkelt för att Mourinho inte vill spel ett sånt spel. Och sedan ska man ta in Fabregas som är själva urtypen för det passningsorienterade spelet och har spelat hela sin karriär i världens två absolut mest utpräglade bollhållande lag. Jag menar, man kan ju inte påstå att Fabregas skulle vara någon defensiv stjärna i förhållande till Mata - det kommer vara precis samma problem en gång till.
Om det hela blir av, vilket känns mycket tveksamt, så kan jag inte tänka mig annat än att det är Roman som agerar lös kanon på däck igen - och fortsätter sitt sjuka samlande av offensiva mittfältare. Förmodligen med nostalgiinslag ungefär som Torreshistorien - där Roman helt enkelt tyckte om att titta på spelaren säsongen 2008, och agerar efter det när chansen uppenbarar sig.
Fabregas är ju inte hundraprocentig i Arsenal heller längre eftersom man redan har Özil på den platsen. Så det skulle i så fall bli något trixande med en kant eller djupare ner i banan - där man vid sidan av Ramsey egentligen vill ha en defensivt präglad spelare. Men i Arsenals fall så är Fabregas åtminstone ett säkert köp i den mån att han kan spelet, spelet gynnar hans styrkor, och han har varit i klubben innan. I Arsenal skulle han åtminstone användas på rätt sätt, om än inte alltid i rätt position.