2014-06-04, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
http://www.rtve.es/deportes/20140604/pique-somos-candidatos-pero-unicos-favoritos/948450.shtml

Min spanska är inte vad den var för några år sedan, men det jag hör (och har läst till mig från andra) är att Pique talar om för VDB att Fabregas lämnar Barca för 33m euro. Någon spansktalande här får gärna bekräfta.

Media brukar ju vara några dagar efter, kan en transfer redan vara klar till ett av Utd, Arsenal eller Chelsea?
Japp. Rubriken: "Piqué pratar med Del Bosque om Cesc: Man har sagt till mig att det är klart, han går för 33 miljoner [euro]".

Om det sedan stämmer eller inte får tiden utvisa.
2014-06-04, 23:14
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Arsenal höll ju Özil hemligt, så man vet iaf hur man smyger in bomber på transfersidan. Hoppas.
Man vet aldrig, jag hoppas fortfarande främst på Koke men allt mer pekar på Chelsea. Kalla mig gärna naiv, men det är inte många transfers som Guardian, Sky och Times har rapporterat om samtidigt som inte gått igenom. Alla har också skrivit att Arsenal inte är intresserade.

Det kan dock vara värt att poängtera att dessa källor skrivit att Fabregas är öppen till Chelsea och att Chelsea inte lagt budet än utan utvärderar andra alternativ först. Med andra ord kan det fortfarande vara så att Chelsea väljer att inte gå vidare.
2014-06-04, 23:26
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Man vet aldrig, jag hoppas fortfarande främst på Koke men allt mer pekar på Chelsea. Kalla mig gärna naiv, men det är inte många transfers som Guardian, Sky och Times har rapporterat om samtidigt som inte gått igenom. Alla har också skrivit att Arsenal inte är intresserade.

Det kan dock vara värt att poängtera att dessa källor skrivit att Fabregas är öppen till Chelsea och att Chelsea inte lagt budet än utan utvärderar andra alternativ först. Med andra ord kan det fortfarande vara så att Chelsea väljer att inte gå vidare.
Är det inte så att Arsenals återköpsklausul ryktas ligga runt 33m euro som det nämns i artikeln? Om så är fallet förstår jag inte riktigt hur du kan tycka att det pekar mot att det är Chelsea som ska köpa han.
2014-06-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Är det inte så att Arsenals återköpsklausul ryktas ligga runt 33m euro som det nämns i artikeln? Om så är fallet förstår jag inte riktigt hur du kan tycka att det pekar mot att det är Chelsea som ska köpa han.

Jodå, men de flesta kom överens om att den klausulen bara var skitsnack och att det var något helt annat som gäller.

Men visst, varför skulle Barcelona sälja Fabregas till ett sånt struntpris annars? Är man extremt desperat och optimistisk så kan man leta upp flera pusselbitar och sen dra egna slutsatser. Finns allt ifrån gamla citat från Wenger och även helt nya citat från Gazidis som i viss mån hintar om att Fabregas är på väg tillbaks.
2014-06-04, 23:49
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jodå, men de flesta kom överens om att den klausulen bara var skitsnack och att det var något helt annat som gäller.

Men visst, varför skulle Barcelona sälja Fabregas till ett sånt struntpris annars? Är man extremt desperat och optimistisk så kan man leta upp flera pusselbitar och sen dra egna slutsatser. Finns allt ifrån gamla citat från Wenger och även helt nya citat från Gazidis som i viss mån hintar om att Fabregas är på väg tillbaks.
Så kan det ju vara.

Precis, känns som ett rejält underpris om det inte är någon form av klausul som har aktiverats. Känns som om ett "normalpris" hade legat på 40+.
2014-06-04, 23:50
Medlem
NirvanAs avatar
Fullkomligt vidrigt om man säljer Cesc, hur fan kan man sälja den överlägset bästa assistspelaren i hela ligan, läste också att Cesc har mest genomskärare i PL senaste 5 åren..fortfarande, trots att han lirat i Barcelona sen 2011

Idioti och styrelsen borde avgå, fan vad man misshandlat och besudlat klubbens rykte, fattar inte hur de kan sitta kvar.
2014-06-04, 23:52
Bannlyst
Citat:
http://www.rtve.es/deportes/20140604/pique-somos-candidatos-pero-unicos-favoritos/948450.shtml

Min spanska är inte vad den var för några år sedan, men det jag hör (och har läst till mig från andra) är att Pique talar om för VDB att Fabregas lämnar Barca för 33m euro. Någon spansktalande här får gärna bekräfta.

Media brukar ju vara några dagar efter, kan en transfer redan vara klar till ett av Utd, Arsenal eller Chelsea?

Gazidis talade förut på sin Q&A om att man är i förhandlingar med flera spelare. Undrar om inte Fabregas är en av dessa? Arsenals är ju nästan unika i sitt sätt att dölja transfers för media så det kan mycket väl pågå saker bakom kulisserna. Time will tell
2014-06-04, 23:58
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Eftersom både de engelska och spanska mest trovärdiga tidningarna har nämnt Chelsea och inte Arsenal. Det var redan innan snack om runt £30m så att det blir runt 33m euro är inte jättekonstigt.

Som jag tolkade Gazidis Q&A så lät det snarare som att Fabregas inte var på väg än tvärtom.
Jag har hela tiden sagt att Arsenal är mycket möjligt, men också att det finns fler alternativ. Just nu tror jag Cesc är närmare Chelsea än Arsenal.
2014-06-05, 00:03
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Eftersom både de engelska och spanska mest trovärdiga tidningarna har nämnt Chelsea och inte Arsenal. Det var redan innan snack om runt £30m så att det blir runt 33m euro är inte jättekonstigt.

Som jag tolkade Gazidis Q&A så lät det snarare som att Fabregas inte var på väg än tvärtom.
Jag har hela tiden sagt att Arsenal är mycket möjligt, men också att det finns fler alternativ. Just nu tror jag Cesc är närmare Chelsea än Arsenal.
Den som lever får se.

Är själv väldigt tveksam till att Cesc skulle gå till Chelsea, gissar på att lämnar han inte för Arsenal så blir han kvar.
2014-06-05, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fullkomligt vidrigt om man säljer Cesc, hur fan kan man sälja den överlägset bästa assistspelaren i hela ligan, läste också att Cesc har mest genomskärare i PL senaste 5 åren..fortfarande, trots att han lirat i Barcelona sen 2011

Idioti och styrelsen borde avgå, fan vad man misshandlat och besudlat klubbens rykte, fattar inte hur de kan sitta kvar.

Det jag tycker är mest vidrigt är hur dom i varje jävla fönster böla att Fabregas minsann har Barca DNA och ska spela i Barca och sen nu vill bli av med honom.

Kommer han upp till samma standard som senast han spela i PL så blir de laget han går till farliga.
2014-06-05, 01:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Vilken roll ska Fabregas ta i Barcelona då?

Han är genomusel i den roll som han värvades som (om Barcelona ämnar behålla Xavi-rollen.) Om inte, så kanske det kan funka med två mer direkta mittfältare och låta Busquets ha fler strängar på sin lira i form av att faktiskt vara något av en spelfördelare från sin defensiva roll. Men det är rätt tydligt att Fabregas funkar bäst offensivt i plan och där finns det redan x-antal spelare som är minst lika bra som honom / bättre.
2014-06-05, 02:15
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Den som lever får se.

Är själv väldigt tveksam till att Cesc skulle gå till Chelsea, gissar på att lämnar han inte för Arsenal så blir han kvar.

Jag har också väldigt svårt att se honom i Chelsea på ett rent spelmässigt plan. Jag menar det här är en klubb som redan sålt en av sina mest framgångsrika spelare (Mata) helt enkelt för att Mourinho inte vill spel ett sånt spel. Och sedan ska man ta in Fabregas som är själva urtypen för det passningsorienterade spelet och har spelat hela sin karriär i världens två absolut mest utpräglade bollhållande lag. Jag menar, man kan ju inte påstå att Fabregas skulle vara någon defensiv stjärna i förhållande till Mata - det kommer vara precis samma problem en gång till.

Om det hela blir av, vilket känns mycket tveksamt, så kan jag inte tänka mig annat än att det är Roman som agerar lös kanon på däck igen - och fortsätter sitt sjuka samlande av offensiva mittfältare. Förmodligen med nostalgiinslag ungefär som Torreshistorien - där Roman helt enkelt tyckte om att titta på spelaren säsongen 2008, och agerar efter det när chansen uppenbarar sig.

Fabregas är ju inte hundraprocentig i Arsenal heller längre eftersom man redan har Özil på den platsen. Så det skulle i så fall bli något trixande med en kant eller djupare ner i banan - där man vid sidan av Ramsey egentligen vill ha en defensivt präglad spelare. Men i Arsenals fall så är Fabregas åtminstone ett säkert köp i den mån att han kan spelet, spelet gynnar hans styrkor, och han har varit i klubben innan. I Arsenal skulle han åtminstone användas på rätt sätt, om än inte alltid i rätt position.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in