2014-06-04, 22:37
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz
Jag tror inte du vet det faktiskt.

En junta är en regering som består av militärer som har gripit makten med våld. Vare sig presidenten eller parlamentet i Ukraina är militärer, ingendera har gripit makten med våld - de är folkvalda.

I själva verket tror jag bara att du upprepar den Ryska propagandan likt en papegoja.

Jaha, är det så? jag förslår att du köper en ordbok och slår upp ordet Junta för att förstå att det betyder en mindre samling människor inte nödvändigtvis militärer se ex syjunta.
2014-06-04, 22:40
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
En röst i Sverige, är det ett ljus i tunneln?
The Ukraine Junta’s Air Force massacre of unarmed civilians in Luhansk, 2 June 2014
http://professorsblogg.com/2014/06/03/what-responsibility-does-sweden-have-in-the-massacres-of-civilians-perpetrated-by-ukraine-junta/

Onekligen sätt hoppet nu till de intellektuella i vårt land, den sista friska del av vår samhällskropp.

Upplyftande verkligen, men skribenten kommer nu omedelbart bli hämtad under natten, för vidare transport i ett hemligt CIA-plan till Gutanamo, för att där få genomgå en mycket omfattande "waterboarding", för denna oerhörda uppstudsighet under många år framöver....
2014-06-04, 22:43
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Jag tror inte du vet det faktiskt.

Jo, för jag läser fakta istället för att hitta på saker. Det verkar ju inte lönt att länka, för så fort ni blir konfronterade med fakta ignorerar ni det bara och fortsätter hitta på saker eller bara rapa upp pentagonversionen.

Allt jag sa går att kolla.

Citat:
En junta är en regering som består av militärer som har gripit makten med våld. Vare sig presidenten eller parlamentet i Ukraina är militärer, ingendera har gripit makten med våld - de är folkvalda.

I själva verket tror jag bara att du upprepar den Ryska propagandan likt en papegoja.

Ja det är ju precis vad som hände. Kan du förklara varför de inte bara röstade bort honom? Jag är inte så blåst så jag bara läser ena versionen av saker.

Är t ex Ron Paul putinagent?

Victoria Nuland's 'Ukraine-gate' Deceptions
http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2014/february/09/victoria-nulands-ukraine-gate-deceptions.aspx
Senast redigerad av durrutti 2014-06-04 kl. 22:45.
2014-06-04, 22:45
Medlem
FaderMovitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Jaha, är det så? jag förslår att du köper en ordbok och slår upp ordet Junta för att förstå att det betyder en mindre samling människor inte nödvändigtvis militärer se ex syjunta.

Hahaha, är det så du använder ordet? Jag skulle tro att du kommer gå igenom livet en aning missförstådd i så fall.

Men jag vet att inte så är fallet. Du skrev inte "Kiev-juntan" för att endast beskriva den som en mindre folksamling. Inlägget ovan är bara ett sätt för dig att försöka hitta en förklaring till din egen okunnighet.
2014-06-04, 22:48
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Hahaha, är det så du använder ordet? Jag skulle tro att du kommer gå igenom livet en aning missförstådd i så fall.

Men jag vet att inte så är fallet. Du skrev inte "Kiev-juntan" för att endast beskriva den som en mindre folksamling. Inlägget ovan är bara ett sätt för dig att försöka hitta en förklaring till din egen okunnighet.

Han kanske är något av en foliehatt men är Alex Jones rysk agent?

US, Kiev Junta Escalate Ukraine Conflict After Russian Concessions
http://www.infowars.com/us-kiev-junta-escalate-ukraine-conflict-after-russian-concessions/

Eller amerikanska veteraner?
Kiev Junta Prepares Massacre of Odessa Citizens by Gangs May 9 2014
http://www.veteranstoday.com/2014/05/08/kiev-junta-prepares-massacre-of-odessa-citizens-by-gangs-may-9-2014/

Är dom också ryska agenter?
Senast redigerad av durrutti 2014-06-04 kl. 22:52.
2014-06-04, 22:48
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol, försöker du leka humanist, samtidigt som du stödjer Putler?

Det finns massor av MAMMOR i t.ex. Tjetjenien vars män och söner blivit slaktade av ryska trupper, kanske bara för att de råkade befinna sig i fel by vid fel tillfälle!

Nu försvarar jag absolut inte radikaliserad islamism, som jag hatar, men jag försvarar absolut inte heller den ryska arméns brutala uppträdande i Tjetjenien.

Jag konstaterar bara att det var en hel del tjetjenska MAMMOR som sedan valde att själva bli terrorister. De ville, precis som i fallet Beslan och Teatern, att även de ryska mödrarna skulle få känna på samma smärta som de själva fått uppleva.

Tänk på det när nu börjar skriva MAMMA angående östra Ukraina!

Tänker snarare på att du verkar helt sakna en empatisk förmåga i detta hypotetiska exempel till din egna lilla MAMMA.

Vidare att det du nu så gärna önskar hända civilbefolkning i Urinkaina, faktiskt kunde hända din helt egna lilla MAMMA.

Ingen reaktion över detta scenario inte....mycket märkligt och sorgligt!
2014-06-04, 22:52
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Onekligen sätt hoppet nu till de intellektuella i vårt land, den sista friska del av vår samhällskropp.

Upplyftande verkligen, men skribenten kommer nu omedelbart bli hämtad under natten, för vidare transport i ett hemligt CIA-plan till Gutanamo, för att där få genomgå en mycket omfattande "waterboarding", för denna oerhörda uppstudsighet under många år framöver....

Du lever verkligen i en fantasivärld. Tror du verkligen, på fullt allvar att svensk polis skulle arrestera och utlämna en extremt vänsterradikal medicinsk professor bara för att han gått på den ryska propagandan angående Ukraina?
2014-06-04, 22:54
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Du lever verkligen i en fantasivärld. Tror du verkligen, på fullt allvar att svensk polis skulle arrestera och utlämna en extremt vänsterradikal medicinsk professor bara för att han gått på den ryska propagandan angående Ukraina?

Kommunistagenten Ron Paul verkar ju onekligen vara helt hjärntvättad av rysk propaganda:

http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2014/february/09/victoria-nulands-ukraine-gate-deceptions.aspx

Och du är ju säkert mer insatt än amerikanska presidentkandidater.
2014-06-04, 22:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tänker snarare på att du verkar helt sakna en empatisk förmåga i detta hypotetiska exempel till din egna lilla MAMMA.

Vidare att det du nu så gärna önskar hända civilbefolkning i Urinkaina, faktiskt kunde hända din helt egna lilla MAMMA.

Ingen reaktion över detta scenario inte....mycket märkligt och sorgligt!

Lol! Varför skulle jag, överhuvudtaget, reagera känslomässigt när en Putin-fantast börjar skriva om "MAMMA" samtidigt som en massa MAMMOR i t.ex. Tjetjenien, så "behändigt" glöms bort av dig?

Såväl krig som terrorism är hemska fenomen. Därför bör man göra allt för att stoppa Putlers försök att destabilisera Ukraina.
2014-06-04, 23:00
Medlem
failures avatar
Citat:

Har du förträngt egyptenavvisningarna? Sverige kan och gör inget utan lyder om USA prompt vill ha någon utvisad.
2014-06-04, 23:01
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Kommunistagenten Ron Paul verkar ju onekligen vara helt hjärntvättad av rysk propaganda:

Och du är ju säkert mer insatt än amerikanska presidentkandidater.

Han är väl snarare en isolationistisk libertin.

Lite märkligt dock att USA, helt enligt honom, skall sluta engagera sig i omvärlden, medan tydligen Ryssland får helt fria händer.......

(Tydligen någon "Nissers" artikel ifrån hans "institut" som du länkar till.)
2014-06-04, 23:03
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Han är väl snarare en isolationistisk libertin.

Lite märkligt dock att USA, helt enligt honom, skall sluta engagera sig i omvärlden, medan tydligen Ryssland får helt fria händer.......

(Tydligen någon "Nissers" artikel ifrån hans "institut" som du länkar till.)

Ja säkert direkt anställd av Putin precis som Ron Paul.

"That's some pretty impressive tradecraft," said Assistant Secretary of State Victoria Nuland of the interception and leak of her now-infamous call to US Ambassador to Ukraine Geoff Pyatt. The call consisted of the two plotting to install a US puppet government in Ukraine after overthrowing the current, democratically elected government.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in