2014-06-04, 06:23
Medlem
Hur viktigt är det hur killen klär sig för att ni ska bli attraherade/vilja ha en relation? Är klädstilen en deal breaker för er?
Citera
2014-06-04, 06:30
Medlem
ZethMalkovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paramonte
Hur viktigt är det hur killen klär sig för att ni ska bli attraherade/vilja ha en relation? Är klädstilen en deal breaker för er?
Beror ju på vilken målgrupp, kostymnisse går hem på stureplan men knappast hos emo-tjejer.
Citera
2014-06-04, 06:36
Medlem
Ghostdesperas avatar
Tror hela och rena kläder överlag är viktigast. Ytliga personer som enbart finner attraktion via klädsel etc vill man ändå inte ha att göra med.
Citera
2014-06-04, 07:06
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Kläderna kan ju säga mycket om någons tycke och smak. Hela och rena i all ära, men tänk dig själv hur många brudar du skulle lyckas ragga upp om du var klädd i svart t-shirt med vargmotiv, grå mysbrallor och foppatofflor.
Citera
2014-06-04, 07:35
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Kläderna kan ju säga mycket om någons tycke och smak. Hela och rena i all ära, men tänk dig själv hur många brudar du skulle lyckas ragga upp om du var klädd i svart t-shirt med vargmotiv, grå mysbrallor och foppatofflor.

Haha, exakt.

Jag som tjej är inte så petig. Gillar den klassiska stilen, med kavaj, slipover med skjorta eller en fin stickad kofta och framför allt då man matchar det med jeans så att det inte blir för propert. Det är däremot inget krav och tyvärr inte något som min kära sambo bär särskilt ofta.

Han har i stället jeans med hoodies och t-shirts i olika utföranden och det är helt okej för min del. Skulle aldrig nobba en kille som inte är väldigt extremt utklädd inom någon stil.

En varg-delfin-indian-t-shirt och cargobyxor är motsatsen till attraherande. Så är även sminkade killar med långa flottiga skinnrockar eller de som går i mysdress med Jamaicas färger. Så är man bara normalt funtad och klär sig med vett så spelar stilen inte någon roll.
Citera
2014-06-04, 11:12
Medlem
ZethMalkovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Haha, exakt.

Jag som tjej är inte så petig. Gillar den klassiska stilen, med kavaj, slipover med skjorta eller en fin stickad kofta och framför allt då man matchar det med jeans så att det inte blir för propert. Det är däremot inget krav och tyvärr inte något som min kära sambo bär särskilt ofta.

Han har i stället jeans med hoodies och t-shirts i olika utföranden och det är helt okej för min del. Skulle aldrig nobba en kille som inte är väldigt extremt utklädd inom någon stil.

En varg-delfin-indian-t-shirt och cargobyxor är motsatsen till attraherande. Så är även sminkade killar med långa flottiga skinnrockar eller de som går i mysdress med Jamaicas färger. Så är man bara normalt funtad och klär sig med vett så spelar stilen inte någon roll.

Vad har du för exlusiv klädstil? Träffade du din sambo på nätet eller?
Citera
2014-06-04, 11:18
Medlem
alaskapollocs avatar
Jag skulle säga att det är väldigt viktigt, inte minst för att det symboliserar vem du är som person och vilken grupp du vill tillhöra. Ditt yttre speglar väldigt mycket vem du är.

Bor du i en större stad och har normalt socialt umgänge skulle jag säga att det är väldigt viktigt att du har stil. Men jag är ganska säker på att många inlägg kommer att säga motsatsen då de flesta på Flashback bor i en stad med max 10 000 invånare och det är socialt accepterat att glida runt på stan i potatissäck.
Citera
2014-06-04, 14:43
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Vad har du för exlusiv klädstil? Träffade du din sambo på nätet eller?

Det är exklusivt alltså att kläderna ska vara hela och rena? :P Eller menar du hur jag är klädd själv?
Citera
2014-06-04, 14:46
Medlem
Katzyns avatar
Nej det är inte så viktigt. Ibland kan en snygg stil vara något som väcker intresse hos mig, och då är det egentligen två stilar jag brukar uppskatta, snyggt preppy eller snyggt någon variation på Goth. Kan tyckas motsägelsefullt... men är nog egentligen inte det.

Men det är på inget sätt avgörande, och har i de flesta fall jag fått ihop det med en kille varit helt oviktigt. Man kan med fördel undvika hoodies, träningskläder och hawaiiskjortor, då sådant är minuspoäng i min bok.
Citera
2014-06-04, 15:23
Medlem
Det är väl inte avgörande, men samtidigt ger ju klädstilen en fingervisning om vad det är för person. (innan man känner personen, vill säga)
En man som ser ut som en riktig stureplans-brat skulle väl inte vara den första jag ser mig om efter, eftersom jag skulle misstänka att vi nog inte har så mycket gemensamt. Bara ett exempel, vilket självklart kan vara helt fel. Foppatofflor, mjukisbyxor och t-shirt med vargmotiv är väl inte heller något attraktivt precis
Citera
2014-06-05, 12:25
Medlem
Jo, han måste ha snygg stil annars blir han per automatik ful.
Citera
2014-06-05, 12:36
Bannlyst
Min klädstil har aldrig riktigt varit avgörande för att lyckas med tjejerna. Samtidigt så sorterar man bort de mest ytliga tjejerna därute som söker bekräftelse av den sociala omgivningen att killen ifråga är "acceptabel". Ingen tjej har heller velat få mig att ändra stil eller liknande.

Undvik de bekäftelsesökande tjejerna som söker social acceptans i precis allt. Frågan är hur stark karaktär en människa har, som anpassar sina kläder enbart för att (en viss typ) av tjejer ska falla tycke för de? Samma gäller tofflorna som klipper/fixar håret på ett sätt som tjejen gillar och inte för att han själv gillar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in