2014-06-03, 19:32
Medlem
Albits avatar
Hej Flashbackare!

Vill börja med att jag hitta ingen bättre plats för detta ämnet!

Jo det är som så att jag har införskaffat en Ipad 4, och vill nu ha ett abonnemang/kontantkort till den så jag kan surfa! Och så tittade jag på tele2 och ser att dom har ett abonnemang för just mobilt bredband, inte telefonerna alltså. Och min fråga är då, om jag klipper det kortet till mickro-sim, borde det fungera i ipaden? För annars måste man införskaffa ett annat abonnemang som är lika dyrt med betydligt mindre surf-mängd!

Tack på förhand!
Citera
2014-06-03, 20:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Det första du bör kolla är om din iPad har 3g/4g med plats för sim och inte bara har WiFi
Det senare är vanligast...

Om du klipper kortet eller beställer ett nytt passande spelar ingen roll det bör fungera
Citera
2014-06-04, 05:30
Medlem
Albits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det första du bör kolla är om din iPad har 3g/4g med plats för sim och inte bara har WiFi
Det senare är vanligast...

Om du klipper kortet eller beställer ett nytt passande spelar ingen roll det bör fungera

Jo då, jag köpte en 4g, går dock inte att beställa just "mobilt bredband" som mikro-sim. Utan det måste vara vanligt...
Citera
2014-06-04, 08:43
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albit
Jo då, jag köpte en 4g, går dock inte att beställa just "mobilt bredband" som mikro-sim. Utan det måste vara vanligt...
De flesta operatörer brukar ha det som val. Typ http://www.hallon.se/vara-produkter/mobilt-bredband/kontantkort/liten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in