2014-03-26, 11:03
Medlem
Mandic!s avatar
Ni som pissar och käkat Pyrazolam, hur lång tid har det tagit för att bli negativa? Tog 10 st (5 mg - dessa kändes dock svaga då jag helt utan tolerans brukar känna mig påverkad utav 2-3 st) och pissade ~7 dygn efter intag. Skickas till labb.
Citera
2014-04-03, 14:45
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Försök er aldrig på att dra detta i snoken.
Krossade en gul som jag fått av en kompis och provade att snorta den (hade just ätit en massa så oralt hade tagit sjukt lång tid). Smärtan var olidlig och jag har i en veckas tid snytit ut sårskorpor och rosa/rött snor med små blodstänk emellanåt.

Hade aldrig provat pyra innan.
Antingen är pyrazolam sjukt elakt mot slemhinnorna eller så var tabletten bankad med något elakt bindemedel.
Citera
2014-04-05, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Krossade en gul som jag fått av en kompis och provade att snorta den (hade just ätit en massa så oralt hade tagit sjukt lång tid). Smärtan var olidlig och jag har i en veckas tid snytit ut sårskorpor och rosa/rött snor med små blodstänk emellanåt.

Antingen är pyrazolam sjukt elakt mot slemhinnorna eller så var tabletten bankad med något elakt bindemedel.
Aj det låter som den innehöll någon bindemedel som är farlig för slemhinnorna som du säger.
Citera
2014-05-14, 20:26
Medlem
M-A-Ds avatar
Skönt att man har ett hundratal kvar som ligger o skräpar. De funkar skitbra mot tjack AT tycker jag - perfekt att ta om man inte vill slösa på de riktiga apoteksvarorna.
Citera
2014-05-14, 20:30
Medlem
Citat:

Pyrazolam innehåller både brom, metyl och pyridin i dess sammanbindning. Ingen av dessa är säkert särskilt snäll mot vävnaden och det är förmodligen så att problemet ligger där.
Citera
2014-05-14, 20:36
Medlem
M-A-Ds avatar
Citat:

Jag är nyfiken, varför snortar man bensodiazepiner? Jag har alltid trott att det var som med MDMA - de ska ner i magen för överlägset bäst biotillgänglighet?

Funkar det ens att snorta benso?
Citera
2014-05-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-A-D
Jag är nyfiken, varför snortar man bensodiazepiner? Jag har alltid trott att det var som med MDMA - de ska ner i magen för överlägset bäst biotillgänglighet?

Funkar det ens att snorta benso?

Jag tar mig friheten att svara.

Bensodiazepiner har som du redan är inne på generellt sett bättre biotillgänglighet vid oral administrering och brukar således vara slöseri att inta nasalt. Rektal administrering fungerar också bra liksom injicering och brukar användas vid krampanfall eller liknande där kravet är att snabb effekt ska uppnås. Vid berusning är det dock ofta ett onödigt jobb i förhållande till den biotillgängligheten som faktiskt finns vid oralt intag att använda sig av rektal respektive injektionsadministrering.

Varför man snortar bensodiazepiner handlar väl mestadels om det faktum att man gör det för att man kan.

http://www.bluelight.org/vb/threads/266339-Bioavailability-Half-life-MEGA-Thread

Där är en intressant tråd som tar upp biotillgängligheten för ett antal olika droger; bland annat bensodiazepiner.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-05-14 kl. 20:50.
Citera
2014-05-14, 21:07
Medlem
M-A-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Jag tar mig friheten att svara.

Bensodiazepiner har som du redan är inne på generellt sett bättre biotillgänglighet vid oral administrering och brukar således vara slöseri att inta nasalt. Rektal administrering fungerar också bra liksom injicering och brukar användas vid krampanfall eller liknande där kravet är att snabb effekt ska uppnås. Vid berusning är det dock ofta ett onödigt jobb i förhållande till den biotillgängligheten som faktiskt finns vid oralt intag att använda sig av rektal respektive injektionsadministrering.

Varför man snortar bensodiazepiner handlar väl mestadels om det faktum att man gör det för att man kan.

http://www.bluelight.org/vb/threads/266339-Bioavailability-Half-life-MEGA-Thread

Där är en intressant tråd som tar upp biotillgängligheten för ett antal olika droger; bland annat bensodiazepiner.
Aha men då var det ungefär som jag trodde. Det är kasst att snorta benso, men folk gör det för att "man kan" - (och eventuellt är sönderflöddrade...)
Citera
2014-05-14, 21:52
Medlem
Citat:
Aha men då var det ungefär som jag trodde. Det är kasst att snorta benso, men folk gör det för att "man kan" - (och eventuellt är sönderflöddrade...)

Precis! Och att snorta i synnerhet zopiklon (om än en z-analog men ändå) är ett smakmässigt självmord. Om du inte uppskattar den beska och metalliska smaken som uppkommer vid oralt intag råder jag dig att inte försöka dig på att snorta eller röka det.
Citera
2014-05-14, 22:01
Medlem
M-A-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Precis! Och att snorta i synnerhet zopiklon (om än en z-analog men ändå) är ett smakmässigt självmord. Om du inte uppskattar den beska och metalliska smaken som uppkommer vid oralt intag råder jag dig att inte försöka dig på att snorta eller röka det.
Ha ha visste inte att smaken tog sig över så där. Men då vet man nu iaf, fast det finns nog ingen risk att jag skulle snorta någon benso i vilket fall. Nånting har alltid sagt mig att det är en keff idé.
Citera
2014-05-15, 03:30
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Precis som Farenhigh är inne på så gör man det för att man kan.
Jag gjorde det för att testa hur snabbt det gick att känna något.

Jag har dragit upp det mesta i snoken, mest för att man kan som sagt :P
(Påstår inte att det är häftigt på något sätt, missförstå mig ej. Men om det funkar nasalt så vill jag testa det nasalt.)

Väl mött,
Mvh Mr.Livingstone
Citera
2014-06-04, 00:57
Medlem
SpooN.s avatar
För er som undrar så är pyrazolam klassat sedan 2014 - april så nu är det olagligt gott folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in