Citat:
Ursprungligen postat av
BallsMan
Men det spelar ju ingen roll i praktiken om personen blir medvetslös efter 10-90 s och SEN dör inom 4-6 min i sin egna blodpöl, eller?
Det här är ingen diskussion om vad som kan hände i praktiken. Grunden till denna diskussion ligger i att "slaktabruden" sa att man dör direkt om man får skott i hjärtat.
Om jag ändå ska svara på ditt inlägg; i praktiken kan det här innebära en hel del. Som "tributal" sa tidigare så kunde Matix i Miami shootout fortsätta skjuta i flera sekunder trots skott i hjärtat.
Citat:
Ursprungligen postat av
slaktabruden
Precis. Har man ett hål i hjärtat finns det inget som kan rädda en då det slutar pumpa. Men visst. isf kallar jag det att man lever också när naglarna växer nån tusendels millimeter efter man dött.
Du sa att man dör direkt efter hjärtskott. Skriv inte ordet "direkt" om du inte vet vad det innebär.
Din jämförelse är löjlig. För det första så innebär inte en växt på en tusendels millimeter på naglarna något i praktiken, att leva i någon minut kan dock innebära många saker. Den beskjutna kanske hinner prata med någon, eller kanske till och med döda någon under den tiden. Om jag ska överdriva lika mycket som i din jämförelse så menar du att alla människor som föds blir direkt döda(eftersom att döden är oundviklig tillslut).
Citat:
Ursprungligen postat av
slaktabruden
Ett hjärta som inte pumpar.., visst, du lever rent kroppsligt men är samma sak som att få halsen avskuren. Du är jävligt död hur som...
Citat:
Ursprungligen postat av
BallsMan
En person som staplar omkring med halva skallen bortblåst i några ynka sekunder innan denna trillar ihop stendöd, är enligt mig dead meat så fort kulan trasade sönder allt, TROTS att man kan höra pulsen med ett stetoskop just, precis, exakt efter att han/hon blev skjuten.
Skillnaden med att få ett skott i hjärtat och att få halva skallen blåst är att man fortfarande är medveten med en kula i hjärtat. Det kan innebära flera saker i praktiken. Samma sak med att få halsen avskuren -- väldigt dåliga jämförelser ni gör. Man är inte medveten utan halva skallen eller med halsen avskuren.