2014-06-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Bra att hålla koll på detta och minnas när såna förnekare som purplesoul kommer och anklagar folk att vara rasister. Samtidigt som dom själva inte vill se sanningen ENBART pga att familjen är araber/utlänningar.
För mig är PurpleSoul och alla andra här enskilda individer. Det är faktiskt obildat att generalisera som du gjorde, det kan väl räcka att du gjorde något bra och hade rätt i vad det stod i den där artikeln.
Citera
2014-06-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Apropå agendor.
Vad som är så skitjobbigt med vissa í tråden är detta! Ni ska bevisa för sakens skull att biofamiljen tillhör "araberna" som väller in osv och biofamiljen i princip kallblodigt och medvetet skickat barnet in i döden. För "araberna" är sånna eller nått annat puckat. Likaledes vill andra sidan i den här tråden gärna tona ner barnamördarnas skuld för att de ger rassarna vind i seglen.

Förutom allt annat är det skittråkigt. Ett enda stort Gäsp.

DET FINNS EN SANN HISTORIA OM Y*RA.
Jag vet inte om döda barn kan få en advokat men om de kunde så önskar jag Y*ra en oberoende advokat.

Och biopappans uttalanden är konstiga. Personligen önskar jag honom varken asyl eller skadestånd även om jag tycker att han ska få begrava sin dotter. Men är han inblandad i Y*ras död bortom att han naivt i god tro eller med cynisk uträkning (välj själva) ha skickat bort barnet som ankarbarn? Jag tror inte det.

On topic
Och så var det arabiskan igen..google translate suck. Jag inte ger mycket för "alwatanvoice" men i spoilern finns en konstig kommentar. Se spoiler Janeman inlägg 4465

Börjar så här
"Källorna tillägger att den svenska polisen .......text ......men källorna sade : " .
Familjen av Farbror anklagas för att döda Yara meningsskiljaktigheter med sin far " Que?? Är det jag som är ute och far.....? Hur såg relationen egentligen ut mellan biofamilj och paret?

Åh snälla-snälla-snälla
här ser man ju inte ens vem som är subjekt och vem som är objekt ...
Vore det inte bättre att hämta en bild på den arabiska texten? Förr eller senare dyker någon upp som kan
Citera
2014-06-03, 22:07
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Åh snälla-snälla-snälla
här ser man ju inte ens vem som är subjekt och vem som är objekt ...
Vore det inte bättre att hämta en bild på den arabiska texten? Förr eller senare dyker någon upp som kan

Ännu bättre, länken till artikeln: http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2014/05/03/532182.html

Edit. Med Bing's översättning, snarlik Google's

Senast redigerad av Janeman 2014-06-03 kl. 22:11.
Citera
2014-06-03, 22:14
Medlem
Citat:
Och biopappans uttalanden är konstiga. Personligen önskar jag honom varken asyl eller skadestånd även om jag tycker att han ska få begrava sin dotter. Men är han inblandad i Y*ras död bortom att han naivt i god tro eller med cynisk uträkning (välj själva) ha skickat bort barnet som ankarbarn? Jag tror inte det.
Jag bryr mig inte om ifall han blir kvar här eller inte, men jag tror att han har utnyttjat den 7-åriga Y*ra för anhöriginvandring, något de ju även har ansökt om. Cyniskt eller inte går inte att bedöma, man får välja vad man tror. Men om hon var traumatiserad av bombningarna i november 2012, så borde det finnas NÅGOT som tyder på att familjen försökt ordna med hjälp åt henne. Det kanske finns, men ingenting har framkommit hittills.
Citera
2014-06-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
För mig är PurpleSoul och alla andra här enskilda individer. Det är faktiskt obildat att generalisera som du gjorde, det kan väl räcka att du gjorde något bra och hade rätt i vad det stod i den där artikeln.

Jag är personligen rätt så objektiv, i början av tråden försvarade jag familjens val att skicka Yara till Sverige.
Personligen bryr jag mig inte om de är araber eller kineser eller svenskar. Jag ser bara att pappan säger konstiga saker på sista tiden som inte går ihop. Rena lögner. Bara för att en sida tillbaka bli anklagad av purplesoul att baktala familjen för att de är araber. Men i själva verket är det tvärt om. Vissa vill inte se fakta.
Citera
2014-06-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Läs och begrunda... # 2617 s. 219
(Tack igen, Janeman)
Ja i tidningarna ja! Om du går bak så kan du även se att jag var med i de diskussionerna. Fast jag vill gärna se Facebook diskussionerna som påstås har ägt rum där släktingar beskyller Madi! Hoppas ni är lika snabba med det med.
Citera
2014-06-03, 22:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Apropå agendor.
Vad som är så skitjobbigt med vissa í tråden är detta! Ni ska bevisa för sakens skull att biofamiljen tillhör "araberna" som väller in osv och biofamiljen i princip kallblodigt och medvetet skickat barnet in i döden. För "araberna" är sånna eller nått annat puckat. Likaledes vill andra sidan i den här tråden gärna tona ner barnamördarnas skuld för att de ger rassarna vind i seglen.

Förutom allt annat är det skittråkigt. Ett enda stort Gäsp.

DET FINNS EN SANN HISTORIA OM Y*RA.
Jag vet inte om döda barn kan få en advokat men om de kunde så önskar jag Y*ra en oberoende advokat.

On topic
Och så var det arabiskan igen..google translate suck. Jag inte ger mycket för "alwatanvoice" men i spoilern finns en konstig kommentar. Se spoiler Janeman inlägg 4465

Börjar så här
"Källorna tillägger att den svenska polisen .......text ......men källorna sade : " .
Familjen av Farbror anklagas för att döda Yara meningsskiljaktigheter med sin far " Que?? Är det jag som är ute och far.....? Hur såg relationen egentligen ut mellan biofamilj och paret?
Hennes oberoende företrädare är åklagaren - det är han som för offrets talan när offret är dött.
Är det ett levande offer så kan de få ett särskilt målsägarbiträde som stöd i processen och med uppgift att se till offrets rättigheter etc.
Citera
2014-06-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Ännu bättre, länken till artikeln: http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2014/05/03/532182.html

Jag försökte översätta till engelska istället för svenska i hopp om bättre översättning men det funkar inte. Alwatanvoice är dessutom full av märkligheter. Missförstånden om sverige i palestinsk media lär vara betydande.

Tror att jag är fel ute. Samtidigt är jag intresserad av den här relationen. Paret valde trots anmälningar och polis att fortsätta att behandla barnet utomordentligt illa. Visste de att biofamiljen sannolikt inte skulle få asyl? För om allt skulle gått enligt planerna så skulle biofamiljen ha åter förenats. Eller var morbrodern som huvudansvarig för Y så "respektlös" mot familjen att han inte brydde sig? Fanns det konflikter mellan paret och biofamiljen?

Facebook...för visst hade väl morbrodern kontakt med biofamiljen under tiden Y var här?
Citera
2014-06-03, 22:31
Medlem
Citat:
Bra att hålla koll på detta och minnas när såna förnekare som purplesoul kommer och anklagar folk att vara rasister. Samtidigt som dom själva inte vill se sanningen ENBART pga att familjen är araber/utlänningar.
Du lägger ord i munnen på mig. Lägg av med det! Jag har inte kallat någon för rasist, ni är däremot extremt fördomsfulla och möjligtvis även främlingsfientliga.
Citera
2014-06-03, 22:35
Medlem
Citat:
Jag är personligen rätt så objektiv, i början av tråden försvarade jag familjens val att skicka Yara till Sverige.
Personligen bryr jag mig inte om de är araber eller kineser eller svenskar. Jag ser bara att pappan säger konstiga saker på sista tiden som inte går ihop. Rena lögner. Bara för att en sida tillbaka bli anklagad av purplesoul att baktala familjen för att de är araber. Men i själva verket är det tvärt om. Vissa vill inte se fakta.

Sen när blev du sanningsbäraren i den här tråden? Du har inte mer info än någon annan av oss. Skillnaden på mig och dig är att jag ser MÄNNISKAN och inte deras etnicitet.
Senast redigerad av purpleSoul 2014-06-03 kl. 22:40.
Citera
2014-06-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ja, påhopp är inte kul. Och visst säger han konstiga saker, pappan. Jag har också gått igång på de där intervjuerna framför allt i Expressen idag. Frågan är om det har med själva brottet att göra, detta att han vill ge en bild som inte stämmer. Vi får se.
Citera
2014-06-03, 22:42
Medlem
Citat:

Jag är personligen rätt så objektiv

Hur kan du som är subjektet bedöma dig själv på ett objektivt sätt. 'Du gjorde min dag'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in