2014-06-03, 19:27
Bannlyst
Ni som haft/har distansförhållande hur länge har ni varit tillsammans och haft det?
Hur länge tror ni att ni står ut med distans?
Hur ofta träffas ni?
Bråkar ni ofta?
Pratar ni mycket på telefon? Smsar?

Ni som har erfarenheter av det kan också svara vad ni tycker och tror om det!
Citera
2014-06-03, 19:57
Medlem
heartbeat03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedShit
Ni som haft/har distansförhållande hur länge har ni varit tillsammans och haft det?
Hur länge tror ni att ni står ut med distans?
Hur ofta träffas ni?
Bråkar ni ofta?
Pratar ni mycket på telefon? Smsar?

Ni som har erfarenheter av det kan också svara vad ni tycker och tror om det!

Än så länge har vi varit tillsammans 2,5 år. Vi har alltid haft distans mellan oss men endast 1 h ifrån varandra. Nu bor vi betydligt längre ifrån varann, och det har vi gjort i snart 1 år.

Vet inte hur länge vi tror vi står ut, så länge som man vill vara tillsammans antar jag. Vill inte göra slut på grund av avståndet, i så fall gör vi slut för att man inte vill vara ihop längre.

Vi träffas ca 2 ggr/månaden. Ibland färre, ibland oftare. Beror på hur mycket man har i skolan (universitet) och om pengarna räcker till.

Bråkar inte så mycket, blir i så fall mer tjafs och att man surar lite på varann.

Pratar i telefon oftast varje dag, ibland flera gånger per dag men ibland ingen gång alls men det är ovanligt. Smsar varje dag också, så fort man har tillfälle (båda pluggar) eller känner att man vill skriva något helt enkelt.

Nackdelen är ju såklart kostnaderna med att resa mellan varandra och allmänt att det är drygt att åka tåg några timmar. Sen känns det ju såklart tråkigt att man aldrig riktigt fullt ut kan dela sitt liv med den man är tsm med, i den grad man vill. Jobbigt att sakna och längta efter varann också men det blir också desto mer värt när man ses.
Citera
2014-06-03, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeat03
Än så länge har vi varit tillsammans 2,5 år. Vi har alltid haft distans mellan oss men endast 1 h ifrån varandra. Nu bor vi betydligt längre ifrån varann, och det har vi gjort i snart 1 år.

Vet inte hur länge vi tror vi står ut, så länge som man vill vara tillsammans antar jag. Vill inte göra slut på grund av avståndet, i så fall gör vi slut för att man inte vill vara ihop längre.

Vi träffas ca 2 ggr/månaden. Ibland färre, ibland oftare. Beror på hur mycket man har i skolan (universitet) och om pengarna räcker till.

Bråkar inte så mycket, blir i så fall mer tjafs och att man surar lite på varann.

Pratar i telefon oftast varje dag, ibland flera gånger per dag men ibland ingen gång alls men det är ovanligt. Smsar varje dag också, så fort man har tillfälle (båda pluggar) eller känner att man vill skriva något helt enkelt.

Nackdelen är ju såklart kostnaderna med att resa mellan varandra och allmänt att det är drygt att åka tåg några timmar. Sen känns det ju såklart tråkigt att man aldrig riktigt fullt ut kan dela sitt liv med den man är tsm med, i den grad man vill. Jobbigt att sakna och längta efter varann också men det blir också desto mer värt när man ses.
Brukar ni bråka på sms/tel då eller irl? Vad brukar bråken oftast handla om?
Låter ganska udda egentligen och bråka på distans men såklart kan man det ändå så därför blir jag nyfiken!
Citera
2014-06-03, 22:05
Medlem
Citat:
Brukar ni bråka på sms/tel då eller irl? Vad brukar bråken oftast handla om?
Låter ganska udda egentligen och bråka på distans men såklart kan man det ändå så därför blir jag nyfiken!
Klart man bråkar i sms o tel när man inte ses.Haft långdistans förhållanden och hur länge det håller skulle jag vilja säga beror på en sak , kanske nån fler men den mest springande punkten är vad vill ni med förhållandet och vet ni när detta tar slut och ni kan bo ihop? Har ni i alla fall talat om detta?
Då funkar 3 år o mer om bägge vill.
Citera
2014-06-03, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Klart man bråkar i sms o tel när man inte ses.Haft långdistans förhållanden och hur länge det håller skulle jag vilja säga beror på en sak , kanske nån fler men den mest springande punkten är vad vill ni med förhållandet och vet ni när detta tar slut och ni kan bo ihop? Har ni i alla fall talat om detta?
Då funkar 3 år o mer om bägge vill.
Vad brukade ni bråka om då?

Jag har ej haft det eller planerar o ha utan är mest bara nyfiken hur folk har det!
Citera
2014-06-03, 22:12
Medlem
Citat:
Vad brukade ni bråka om då?

Jag har ej haft det eller planerar o ha utan är mest bara nyfiken hur folk har det!

Allt från fåniga missförstånd till att man inte hör allt på en röst i telefonen, till mer allvarliga meningsskiljaktigheter.-före skype var detta, 2000 mil skilde, så åka tåg var inte optimalt ..
Citera
2014-06-03, 22:18
Medlem
Finns en bra formel för det:

Relationens livslängd i år = T
Antal mil mellan båda parterna = L
Antal träffar per år = A
Konstant "k" = 0.1

T = k(L/A)
Citera
2014-06-04, 09:00
Medlem
Har haft två långdistansförhållande!

Första:
Vi var tillsammans ca 1,5 år, sen fick han militärtjänstgöring-tjosan 80 mil ifrån mig som skulle vara minst 1 år. Sågs MAX 1 gång i månaden och då var det när han hade permission. Ibland 2 månader mellanrum. Var tillsammans i 3 år till efter att han kom hem! Vi pratade varje dag i telefonen när han hade tid, oftast sent på kvällen

Andra - nuvarande:
Träffades/dejtade ca ett halvår, sen flyttade han utomlands. (han hade planerat detta innan han träffade mig). Ses fortfarande, han har varit borta snart 9 månader och han har varit hemma 3 gånger under den tiden! Snackar mycket via internet, och han kommer snart hem på riktigt

Så nog funkar det allt om man tycker om varandra! Har inte bråkat speciellt mycket heller, dock så är jag inte så bråkig av mig allmänt haha
Citera
2014-06-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muckpuck
Finns en bra formel för det:

Relationens livslängd i år = T
Antal mil mellan båda parterna = L
Antal träffar per år = A
Konstant "k" = 0.1

T = k(L/A)

Okej, så relationens livslängd ökar ju längre avståndet är mellan parterna och minskar ju fler gånger man träffas per år. Om man aldrig träffas varar relationen i en evighet. Om man bor grannar så tar det slut nästan ögonblickligen(om det inte finns ett minimum för L för att ekvationen ska gälla).

Då återstår frågan; förväxlade du täljare och nämnare, eller är du en sådan som tror att ju mindre man träffas, desto mindre risk att man går varandra på nerverna och bryter upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in